خبر ویژه

وعده نسیه سازمان سنجش به متقلبین کنکور سراسری

گزارش های فراوانی وجود دارد که در کنکور سراسری سال جاری و سال های گذشته برخی افراد با تخف و یا بهتر بگویم تقلب از پس این آزمون بزرگ با موفقیت بیرون می آیند و اتفاقاً راهی دانشگاه و رشته های مهم می شوند.

مدرسه آنلاین- هر چند اثبات این گزارش ها کار چندان آسانی نیست و نیازمند بررسی های دقیق توسط مسئولان ذی ربط است، اما اخیراً رئیس سازمان سنجش در این رابطه واکنشی داشته که قابل تأمل است.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در خصوص برخورد با کسانی که در کنکور تقلب‌ می‌کنند، اظهار کرد: تعداد داوطلبان زیاد است و نمی‌توان ۱۰۰ درصد تضمین کرد که تقلب نشود ولی ما همه ابزارهایمان را به کار گرفتیم تا تخلف‌ها و تقلب‌های موردی هم نباشد.

وی درباره ابطال مدرک متقلبین در کنکور گفت: ما حتی اگر فرد مدرک تحصیلی‌اش را گرفته باشد، آن را ابطال کردیم.

خدایی تصریح کرد: قانون اجازه می‌دهد کسی که ورودش نامشروع بوده و حقوق سایر داوطلبان را تضییع کرده باشد در هر مرحله‌ای حتی بعد از فارغ‌التحصیلی برخورد شود.

سئوالی که اینجا مطرح می شود آن است که مستند به گفته آقای رئیس واقعا تا کنون چند مدرک از افراد متخلف ابطال شده است؟ آیا واقعا در این باره مستندات و آمار دقیقی وجود دارد؟

موضوع دیگر این است که اگر واقعا سازمان سنجش بنا دارد مدرک افراد متقلب و متخلف را ابطال کند، چرا اساساً از همان ابتدا مانع ورود آنها به دانشگاه نمی شود؟ به طور دقیقتر سئوال اینکه وقتی در بدو ورود متقلب ها به دانشگاه امکان شناسایی فرد خاطی و برخورد با او نیست، چگونه در ادامه و آینده این امکان فراهم می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا