چیستانکیست؟

نادر طالب زاده کیست؟

نادر طالب زاده متولد 1332 هنرمند عرصه تلویزیون و رسانه و پژوهشگر در زمین صهیونیسم و غرب و استکبار جهانی بود.

مدرسه آنلاین_ نادر طالب زاده کارگردان، مستندساز، مجری و تهیه کننده تلویزیون بود. او دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود.

زندگی نامه

نادر طالب زاده در تاریخ ۴ دی ۱۳۳۲ در تهران در یک خانوادۀ نظامی متولد شد. پدرش سرتیپ منصور طالب زاده بود که به دلیل حمایت از عشایر و مخالفت با شاه، رژیم پهلوی او را در سال ۴۳ خانه نشین، سال ۴۴ دادگاهی و سال ۴۵ حکم بازنشستگی‌اش را زد. مادرش سیده وحیده امیر ملوک شرفی نوه‌ی آیت الله شرف العالی اصفهانی است.

طالب زاده زبان انگلیسی را نزد مادرش آموخت و در شانزده سالگی به امریکا رفت. وی دارای تحصیلات کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است.

همزمان با انقلاب اسلامی، 26 ساله بود که به ایران آمد و با شروع جنگ راهی جبهه شد. در نبرد بوسنی نیز شرکت داشت و مستندی دربارۀ آن هم ساخت. او کارگردان و مستندساز و تهیه کننده و مجری تلویزیون بود که در طول عمر خود برنامه های بسیاری تولید و اجرا کرد.

طالب زاده زندگی در امریکا را رها کرد و برای یاری انقلاب و اسلام به ایران آمد. هنر و دانشش را صرف شناساندن انقلاب اسلامی به جهان و پرده برداری از چهرۀ اسرائیل و امریکا می کرد و از هیچ کمکی حتی کمک مالی نیز  در این راه مضایقه نمی کرد. وی تا پایان عمر در خانه ای اجاره ای به سر می برد.

مرگ برادر

در اواخر سال 1387 خبر قتل برادر نادر طالب زاده به نام «ناصر طالب زاده» پزشک ایرانی در سیاتل آمریکا منتشر شد. شایعات سپس بالا گرفتن و گفته شد او بخاطر دستاوردهایش در زمینه یافتن پادزهری برای جنگ افزاری های میکروبی توسط دولت آمریکا به قتل رسیده است.

در این اخبار ، نادر طالب زاده با رد این اخبار گفت برادرش به مرگ طبیعی از دنیا رفته است و ارتباط با سلاح های میکروبی ندارد.

فعالیت ها

وی از سال ۱۳۵۹ وارد مستند سازی و کارگردانی شد و تاکنون برنامه های سیاسی جنجالی را اجرا و تهیه کنندگی کرده است . او دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیئت اندیشه‌ورز شبکه افق، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، مدرس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی، مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز بر عهده داشته است.

از جمله برنامه ها و مستندهایی که برای تلویزیون ساخته می توان به «خنجر و شقایق» و «بیداری خاموش»، «راز»، «عصر»، «ساعت ۲۵» و سریال «بشارت مُنجی (مسیح)»… را نام برد. او فیلمی ۳۵ دقیقه‌ای دربارهٔ گروگانگیری سفارت آمریکا ساخت. او در ایران برای سی بی اس کار می‌کرد و به دلیل تسلطش به انگلیسی به هماهنگ‌کردن امور برای آن شبکه در ایران می‌پرداخت.

تاسیس روزنامه تهران تایمز

بعد از ورود امام خمینی به ایران روزنامه تهران تایمز را به همراه عباس برازنده، هوشنگ نوروزی، خانم آرمینه که ارمنی بود،  عرفان پرویز که روزنامه‌نگار ایرانی- هندی بود، یک هفته بعد از انقلاب تاسیس کرد تا بتواند زبان انقلاب را منتشر کند.

دوران دفاع مقدس و مجروحیت

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به پشتیبانی جنگ، جهاد رفت و راننده بولدوزر شد. در والفجر چهار مجروح شد و سپس در مورد راننده‌ها مستندی به اسم والعصر ساخت. او از طریق تلویزیون نیز به جبهه رفته و مستند شوش شهر شهیدان گمنام در مورد لشکر ۲۱ حمزه قبل از فتح المبین را ساخت

توماس اردبرینک خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز طی یادداشتی در ۱۸ فوریه ۲۰۱۳ میلادی از او با عنوان فیلم‌ساز ایرانی-آمریکایی یاد کرد. طالب زاده در مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان در ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ با رد کردن این مطلب گفت: «من حتی گرین کارت هم ندارم. من با اینکه تحصیلاتم را آنجا گذرانده بودم، تابعیت آمریکایی ندارم بعد از انقلاب هم امکان گرفتنش برایم بود، اما هیچ‌گاه نخواستم.»

ترور بیولوژیک

نادر طالب زاده در سال 1395 ادعا کرد هدف ترور بیولوژیک قرار گرفته است او در توضیحات محل این اقدام گفت: سال 1393 از لبنان برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتیم که در هتل محل اقامت چمدانم گم شد و مدت 1 هفته بعد در کربلا چمدان و وسایل مفقود شده ام را تحویل دادند . از روز بعد از تحویل چمدان دچار سرفه های خونی و نارسایی قلبی شدم .

او در پاسخ به این سؤال که داخل لپ‌تاپ‌تان چه چیزی بود؟ گفت: «لیست مهمان‌های افق نو بود. کنفرانسی که یک سال و نیم پیش در تهران برگزار شد. کنفرانسی که انجمن «ADL» آمریکا با آن مخالفت می‌کرد که متخصصین و متفکرین‌شان به ایران نیایند و صحبت نکنند. درست بعد از آن بود که این اتفاقات افتاد اما فکر می‌کردم آن‌ها محتویات لپ‌تاپ را می‌خواهند و گمان نمی‌کردم با خودم کاری داشته باشند. از همان روز به بعد سرفه‌های خونی داشتم.»

درگذشت

نادر طالب زاده در 9 اردیبهشت، همزمان با روز قدس، پس از تحمل چندین سال بیماری، بر اثر نارسایی قلبی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان درگذشت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. روحش قرین رحمت الهی واقعاانسان فهیم ودوراندیشی بودخوب میدانست زندگی درامریکااون زندگی که هالیودازپرده سینمانشان میدهدنیست وارامش وازادی بیان درامریکاهمش پوشالی وتهی است وعاقبت بخیری دران نیست..اوسهیونیسم جهانی وسلطه فراماسونی رادرجهان خوب میشناخت ودرراه جهادتبعیین به درجه رفیع شهادت رسید.مرگ برامریکامرگ براسراعیل واستکبارجهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا