چیستانکجاست؟

موقعیت جغرافیایی آبشارهای آرپناه

 آبشارهای آرپناه یا آبشارهای کسد در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان لالی در استان خوزستان قرار دارد و از مکان‌های دیدنی و توریستی شهرستان لالی است.

مدرسه آنلاین- این منطقه دارای باغ‌های و درخت‌های سرسبر می‌باشد. امکانات این منطقه گردشگری می‌توان به ایجاد پلهای ارتباطی، سروسیهای بهداشتی، نمازخانه، مغازه، سکو و آلاچیق اشاره کرد.

آبشارهای آرپناه چشمه بزرگی از دل کوه سرازیر می‌شود که در مسیر خود به شکل آبشارهای درآمده است و که می‌تواند و در طول مسیر آب آن چند آسیاب وجود دارد که آسیاب‌های پلنگ و نهنگ از مشهورترین آنها هستند و با طی مسیری طولانی و پیوستن به آب چشمه تلوک (بی بی ترخان) و چشمه آب شور (سور) در پایین دست به رود کارون می‌ریزد.

قرار گرفتن این مکان در بین کوه‌ها و وجود خود آبشار باعث خنکی نسبی این مکان در تابستان‌ها شده است. در سالهای اخیر پروژه تجهیز و ایجاد زیرساخت‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این مکان انجام شده که احداث پل عابر پیاده برای ارتباط طرفین رودخانه آبشار، احداث نمازخانه، ساختن آلاچیق و سکوهای بتنی برای مسافران، احداث پارکینگ و سرویس بهداشتی از موارد این پروژه است.

مکان آبشارهای آرپناه در ۴۵ کیلومتری شهر لالی قرار دارد و در شمالی‌ترین قسمت شهرستان لالی قرار دارد و مسیر آن از سمت جاده تراز می‌باشد. آبشارهای آرپناه در موقعیت جغرافیاییN322649 E492037واقع است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    دوستان من بچه ی همون آبشار م علاوه برآبشار زندگی عشایر ی راهم میتوانید به نزاره بنشینید فصل بهار ازآن دیدن کنید ازشهرستان لالی تاآبشار آرپناه باسواری یک ساعت راه است جاده هم بسیار دیدنی درختان بلوط به قدمت تاریخ وکوهای سربه فلک کشیده در جاده ای پر پیچ وخم وعبور از درهای زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا