کلاس درسمتوسطه دوم

مرمت آثار تاریخی؛ رشته ای در راستای استقلال و رشد فرهنگی

رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی از زیرمجموعه های کنکور هنر است که هدف آن، مجهز نمودن افراد متعهد به دانش، تجربه و کارایی عملی جهت مرمت آثار و اشیا فرهنگی و تاریخی است.

مدرسه آنلاین-  مرمت و احیای بناهای تاریخی یکی از دوره­ های آموزش عالی است که هدف آن تربیت کارشناسان و متخصصین متعهد و آشنا به شیوه­ های پیشرفته مطالعه، مرمت و احیای مجموعه­ ها و بافت­ های تاریخی ارزشمند کشور است.

درس‌های این رشته در طول تحصیل

دروس پایه

انسان، طبیعت،معماری، هندسه (پرسپکتیو)، ریاضیات، ترکیب، کارگاه عکاسی پایه، نقشه‌برداری.

دروس اصلی

ایستایی، شناخت مواد و مصالح، عناصر و جزئیات ساختمان، طراحی معماری، آشنایی با هنر و تمدن اسلامی، آشنایی با بافت‌ها و محوطه‌های دوره اسلامی ایران، آشنایی با هنر و تمدن فرهنگ‌های همجوار، مدیریت امور ساختمان (تشکیلات دفتری و کارگاهی) کامپیوتر و معماری،‌ آشنایی با معماری جهان، تنظیم شرایط محیطی، آسیب‌شناسی، آشنایی با باستان‌شناسی، آشنایی با مرمت تزئینات وابسته به معماری .

دروس تخصصی

مبانی نظری مرمت و احیای ابنیه و بافت‌ها، مطالعه و شناخت بناهای تاریخی ایران پیش از اسلام، مطالعه و شناخت بناهای تاریخی ایران اسلامی،‌ قوانین و تشکیلات مرمت، شناخت‌ سازه‌های سنتی بناهای تاریخی، طرح مرمت و احیای بنا، طرح مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، طرح مرمت و احیای محوطه‌های باستان‌شناسی، کارآموزی حفاظت و مرمت، فتوگرامتری،‌ پروژه نهایی.

بازار کار رشته مرمت آثار تاریخی

فارغ التحصیلان رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی می توانند در مراکز نگه داری اشیاء و آثار تاریخی و قدیمی مشغول به کار شوند و با توجه به مهارت و دانش و تجربه درآمد کسب نمایند.

بنابراین حوزه های فعالیت رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی در مراکز و سازمان های فرهنگی و حوزه هاست. این متخصصان در این مراکز در جهت مرمت و احیا و یا نگه داری میراث ملی و تاریخی مشغول به فعالیت هستند و نقش پر رنگی در این زمینه ایفا می کنند. یک متخصص و فارغ التحصیل رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی در سازمان میراث فرهنگی و شعب وابسته به آن، مجموعه های خصوصی که اشیاء تاریخی نگه داری می کنند و مراکز اسناد رسمی و ملی می تواند مشغول به کار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا