خبر ویژه

مرثیه ای برای دانش آموزان دشت برچی افغانستان/ کودکان بیگناهی که قربانی خوی حیوانی تروریست ها شدند

در روزهایی که دانش آموزان ایرانی دارند خود را برای امتحانات نهایی و پایان ترم آماده می کنند، از کشور دوست و همسایه یعنی افغانستان خبر می رسد که طی یک عملیات تروریستی ده ها دانش آموز کشته شده و جان خود را از دست داده اند.

مدرسه آنلاین– ساعت ۴:۲۷ عصر روز شنبه هجده اردیبهشت در مدرسه سیدالشهداء که یک مدرسه دخترانه در ناحیه سیزدهم شهر کابل است، انفجار خودرو بمب گذاری شده و پس از آن دو عدد مین در محدوده این مدرسه باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از دانش آموزان این مدرسه شده است.

طبق اطلاعات مقدماتی که توسط طارق آرین سخنگوی وزرات امورداخله افغانستان اعلام شده است بیش از ۵۰ تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شده اند، همچنین تاکید شده است که این آمارها رو به افزایش است.

اشخاص، گروه ها و دولت های مختلف درباره این انفجار اعلام موضع کرده اند، دبیرکل سازمان ملل این حمله را وحشت‌ناک خوانده است و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرده و خواستار مجازات عاملان حمله شده است.

گروه طالبان نیز در حساب های توئیتر اعضای این گروه حمله اخیر را محکوم کرده است، از جمله حساب توئیتر ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی این گروه چنین نوشته است.

با این همه بسیاری از کارشناسان به ویژه در ایران پیکان انتقادات خود را به سمت طالبان نشانه رفته اند و عقیده دارند، این گروه مسئول اقدام تروریستی اخیر است، چرا که هنوز آتش بس با دولت مرکزی را نپذیرفته و راه صلح و گفت و گوی مسالمت آمیز را برای پایان جنگ و درگیری نپذیرفته است.

به هر صورت این اتفاق دردناک و تأسف باری بود که در منطقه دشت برچی افغانستان رخ داد و حالا پرسش های متعددی را پیش روی ما گشوده است. اینکه زمینه های چنین خشونت های تلخی در کشور همسایه یعنی افغانستان چیست، پیامد آن چه خواهد بود اساساً چگونه می توان از چنین اتفاق هایی جلوگیری کرد.

در جریان این اتفاق تلخ چند ده دانش آموز بیگناه قربانی شدند و در آتش خشم گروه های تروریستی و جنایتکار سوختند.

این حمله تلخ که گفته می شود بیش از 200 کشته و زخمی برجای گذاشت و حداقل 50 دانش آموز را به کام مرگ کشاند، صفحه تاریک و غم انگیز دیگری بود به روی انسان و انسانیت گشوده شد و به عنوان یک لکه ننگ برای تروریست های جهان برای همیشه ثبت شد.

امید اینکه روزگاری نچندان دور در تمام جهان امنیت و آرامش و صلح و صفا سایه بیفکند و دیگر شاهد و شنونده چنین اخبار تلخی نباشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا