چند رسانه ایسرگرمی

مدرسه‌ای با طراحی خاص در سیستان و بلوچستان که عمراً تا به حال دیده باشید

تصاویر سه بعدی از طراحی  یک مدرسه در سیستان و بلوچستان منتشر شده است. 

مدرسه آنلاین – به نقل از فرادید این تصاویر نماپردازی شده، طرح پیشنهادی برای ساخت یک مدرسه در شهرستان نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد؛ مدرسه‌ای که با توجه به محروم بودن منطقه، لازم است بتواند نقشی فراتر از صرف یک «مدرسه» داشته باشد.

 ایدۀ معماران در طراحی این تصاویر این بوده که این ساختمان مدرسه بتواند به عنوان یک فضای فرهنگی، محیط ورزشی و حتی به عنوان یک نماد شهری نیز عمل کند. به همین جهت است که فرم ساختمان با الهام از چادرهای عشایری طراحی شده تا نمایانگر فرهنگ منطقه باشد.

یکی از درخشان‌ترین نکات در این طراحی، یکپارچه کردن زمین فوتبال با سقف سبز و شیبدار بخشی از ساختمان بوده است؛ تمهیدی هنرمندانه که تفریح، تفرج، ورزش و فرهنگ را در قالب یک اثر معمارانه به هم پیوند زده است.

تصاویر سه بعدی داخل ساختمان نیز، بازی زیبا و آزادانۀ نور و سایه و ساختمان و طبیعت را در محیطی متفاوت و خیال‌انگیز نشان می‌دهد.

شاید ساختمانی مثل این تا مدت‌های طولانی در نیک‌شهر ساخته نشود، اما حتی خیال اینکه روزی شهرهای محروم کشور بتوانند هویت غنی و ارزشمند خود را در آثار معمارانۀ باشکوه و زیبایی مثل این متجلی کنند، خیالی امیدآفرین و لذتبخش است.

 

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. سلام
    سال نومبارک .
    وای چه طراحی زیبایی . احسنت . ماشاله به طراح این اثر . فوق العاده ست . امیدوارم کسی پیدا بشه
    این طرح را بسازه تو اون منطقه .

  2. پ هنوز درست نکردین یه طراحی یا که یه فرضیه هستش بعید بدونم بتونیید درست کنیید شناسنامه هایه بچه هایه سیستارو ردیف کنیید بعد مدرسه یا که زمین فوتبال درست کنیید …

  3. کسی اگر چنین کارهایی رادر دنیا انجام دهد دنیا واخرتش زیباتر از این هم میشود .این افرادبنده خاص خداهستند که قطعا در درگاه خداوند هم جایگاه اولیا او را پیدا میکنند .
    خوشا به سعادت چنین انسانهایی که مسبب چنین کارهایی باشند

  4. طرح اجرا شده و ۹ شنبه ساعت ۲۷ مورخ 1600/13/33
    در محل کوهستان های بلوچستان افتتاح میگردد.

    آقا همون کانکسی هم برامون بیارین راضی هستیم ،
    به معلمانی که مسیر رفت آمدشون به روستا ها سخته
    یه سرویس رایگان بذارین تا به موقع برن و بیان

    مشکل طراحی نداریم اینجا یه کودک بهتر بلده ،اینجا کودکان بلوچ‌ رو بیا توی روستا ها کشف خلاقیت کنین میفهمین کمبود امکانات باعث شده چه افتخاراتی رو توی ایران می‌تونستیم بدست بیاریم ولی نشده،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا