چیستانکیست؟

لیلا رجبی کیست؟

لیلا رجبی متولد ۱۸ آوریل ۱۹۸۳ در ویتبسک،  بلاروس با نام تولد تاتیانا ایلیوشچانکا ورزشکار پرتاب وزنهٔ بلاروسی‌الاصل با تابعیت ایران است.
مدرسه آنلاین- رجبی پس از ناکامی در المپیک ریو، خداحافظی‌اش از تیم ملی دوومیدانی ایران را اعلام کرد.
زندگی‌نامه
تاتیانا ایلیوشچانکا، فرزند الکساندر و زادهٔ شهر ویتبسک کشور بلاروس است. او برای کشور زادگاهش مقام‌های نایب‌قهرمانی سال ۲۰۰۵ پرتاب وزنه باشگاه‌های اروپا در پرتغال و نفر چهارم جوانان جهان در جامائیکا را به‌دست‌آورد.
تاتیانا در زمان برپایی یکی از اردو‌های تیم ملی ایران در بلاروس با پیمان رجبی، دوندهٔ دو سرعت ایرانی آشنا شد و در سال ۱۳۸۶ با او ازدواج کرد و پس از دریافت تابعیت ایرانی و گرایش به دین اسلام، با نام لیلا رجبی در بوشهر زندگی می‌کند.
وی عضو تیم دو و میدانی مخابرات بوشهر شد و در تیم ملی ایران حضور پیدا کرد و از زمان حضورش در ایران و با تابعیت ایرانی، رکورد پرتاب وزنهٔ ایران را از ۱۴٫۰۵ متر، که پیش از آن متعلق به پریسا بهزادی بود، به ۱۸٫۱۸ متر (هوای آزاد) و ۱۷٫۲۱ متر (داخل سالن) بهبود داده‌است.
رجبی در مسابقات قهرمانی دو و میدانی آسیا ۲۰۰۹ گوانگ‌ژو مدال برنز و در بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۹ هانوی و قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا ۲۰۱۰ تهران مدال طلا را برای تیم ایران به‌دست آورده‌است.

لیلا رجبی نمایندهٔ ایران در رشتهٔ پرتاب وزنه در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو بوده است.

حاشیه‌ها
پس از حذف لیلا رجبی در گروه مقدماتیِ المپیک ۲۰۱۶ ریو، در اظهارنظری که توسط احسان مهاجرشجاعی در یک برنامهٔ زنده صورت گرفت، به‌نوعی لیلا رجبی به «خونسردی» متهم شد و از عبارت «کمی غیرت» استفاده شد. این جملات واکنش رجبی را به دنبال داشت، به گونه‌ای که او در صفحهٔ اینستاگرام خود نوشت:

شما می‌توانید به من انتقاد کنید و انتقاد‌ها را می‌پذیرم…، ولی کسی نباید جلوی ۷۰ میلیون جمعیت من را بی‌غیرت عنوان کند.

او خطاب به کسانی که او را «بی‌غیرت» خوانده‌اند، نوشت:

من ایرانی‌الاصل نیستم و حدود ۱۰ سال است تابعیت ایران را پذیرفته‌ام و ایران را دوست دارم و در ایران زندگی می‌کنم و ایران را کشور خودم می‌دانم و بار‌ها پرچم سه‌رنگ ایران را در میادین بین‌المللی برافراشته کرده‌ام که این افتخار بزرگی برای من بوده‌است.

عادل غلامی، بازیکن تیم ملی والیبال ایران، با انتشار پُستی در اینستاگرام، از لیلا رجبی حمایت کرد.

جواد خیابانی نیز روی آنتن زندهٔ ویژه‌برنامهٔ المپیک از لیلا رجبی دلجویی کرد.
حامد غفاری، مجری اخبار ورزشی تلویزیون ایران، و داوود عابدی، مجری شبکهٔ خبر، در صفحات شخصی‌شان با تگِ «باغیرت» به مجری و کارشناس شبکهٔ ورزش واکنش نشان دادند.
در روز بیستم فروردین ماه ۱۳۹۶ پیمان و لیلا رجبی در دفتر مدیریت مجموعه ورزشی شهید کشوری تهران حاضر شدند و به اختلافات و سوء تفاهمات با احسان مهاجرشجاعی خاتمه دادند و به اصطلاح آشتی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا