خبر ویژه

قول حسین باغگلی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

حسین باغگلی– وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در یکی از نشست های اخیرش که با فرهنگیان و دانشجو معلم ها برگزار شد، از عزم جدی خود برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت.

مدرسه آنلاین- وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش علاوه بر اینکه تأکید کرده تمام تلاش خود را برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان انجام می دهد، همچنین بر این موضوع تأکید کرده که این طرح را صرفاً برای افزایش حقوق قبول ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان در این نشست گفت: نباید رتبه‌بندی را فقط محدود به افزایش حقوق کنیم؛ بلکه باید از آن به عنوان یک مسیر برای افزایش کیفیت آموزش استفاده کنیم. شاخص‌های رتبه‌بندی باید به نفع کیفیت بخشی باشد. اصل تصویب در مجلس است و تأمین آن از سمت دولت است. این هماهنگی اتفاق بیافتد اجرا خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.

باغگلی ادامه داد: ما از جامعه فرهنگی انتظار داریم درک کند که همه‌چیز دست یک نفر نیست. ما تاجایی که توان داریم برای افزایش حقوق تلاش خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: جریانی که در حوزه رتبه‌بندی مطرح شده را ما باید باسرعت پیگیری کنیم و آنرا محدود به افزایش حقوق ندانیم.

باغگلی درباره راهکار مشکل کمبود معلم گفت: کمبود ۱۹۷ هزار نفری معلم چیزی نیست که ما امروز بتوانیم آن را به سرعت حل کنیم. دوستان در مجموعه، پیش‌تر این موضوع را با استفاده از راه‌کار‌هایی همچون سرباز معلم‌ها و استفاده از معلمان بازنشسته حل کرده‌اند و مطمئن باشید کلاسی بدون معلم نخواهد ماند. کما اینکه سال‌های گذشته نیز مشکل کمبود معلم به همین صورت مرتفع شد، اما بدنبال راه‌حل ریشه‌ای‌تر برای حل این موضوع هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا