شعر و داستانکتابخانه

روزگار رنج، کین ایرج وارد کتابفروشی ها شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «روزگار رنج، کین ایرج» اثر محسن دامادی در حوزۀ اساطیر ایرانی منتشر شده است. این کتاب را نشر کتابسرای نیک در 138 صفحه  منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «دوران پادشاهی فریدون برای ایرانیان روزگاری سرشار از شادمانی و سرور بود. دیوها که نمایندگان رنج، سیاهی، تباهی و اندوه بودند در بند شدند تا مردم به کار و بار خود خشنود باشند. فریدون سه پسر داشت: سلم، تور و ایرج. او پس از آزمودن دانایی و توانایی پسران، سرزمین بزرگ پادشاهی خود را بین پسران تقسیم کرد. ایران و جانشینی پدر، به ایرج کوچک‌ترین فرزند رسید. این بخش‌بندی از نگاه سلم، پسر بزرگ نادرست آمد، تور را با خود همراه کرد و بر پدر و ایرج شوریدند. فریدون دانست سلم و تور با ایرج سر جنگ و کین دارند، از ایرج خواست برای مبارزه آماده باشد، اما ایرج از پدر تمنا کرد به دیدار برادران برود و با آن‌ها از در مهر و آشتی گفت‌وگو کند. او چندان بر این خواسته پای فشرد تا فریدون به‌ناچار پذیرفت. ایرج در دیدار با برادران گفت: از پادشاهی و جانشینی می‌گذرد، اما برادران کینه‌جو، ناجوانمردانه ایرج مهرجو را کشتند و سر بریدهٔ او را برای پدر فرستادند.»

کتاب «روزگار رنج، کین ایرج» را می توانید از  طاقچه تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا