خبر ویژه

درخواست مجوز مدیرکل از خودش برای خودش

به تازگی نامه ای در فضای مجازی منتشر شده است که بر اساس آن مدیرکل آموزش و پروش خوزستان طی نامه ای که خطاب به خودش تنظیم شده، مجوز ساخت یک مدرسه غیر انتفاعی را مطرح کرده است.

مدرسه آنلاین- نامه موافقت مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با درخواست خودش، حالا با حواشی فراوانی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها رو به رو شده است.

در همین رابطه «فارس»، نوشت: در شبکه‌های اجتماعی نامه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد کوروش مودت مدیرکل فعلی آموزش‌وپرورش خوزستان برای تأسیس مدرسه غیرانتفاعی به خودش نامه زده و موافقت اولیه را هم انجام داده است!

کوروش مودت مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان در این رابطه اظهار کرد: درخواست مجوز راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی کاملاً طبیعی بوده و همه فرهنگیان ممکن است متقاضی راه‌اندازی مدرسه یا آموزشگاهی باشند.

وی افزود: این فقط یک برگه است و ما کار خلاف قانونی را انجام نداده‌ایم بنده مثل بقیه همکاران فرهنگی فعلاً درخواست داده‌ام که بعدها می‌خواهم در ایام بازنشستگی از آن استفاده کنم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: چنانچه مجوز راه‌اندازی مدرسه تصویب شد و موفق به جذب دانش‌آموز شدیم هر دو سال این مجوز باید تمدید و از حراست استعلام شود.

مودت با بیان اینکه درخواست‌ها پس از ارسال به شورای نظارت استان بررسی و مصوب می‌شود، عنوان کرد: هرگاه این نامه در شورای نظارت مصوب شود به متقاضی اعلام می‌کنیم که کارهای مربوط به استعلام، سوءپیشینه، استعلام حراست، تکمیل مدارک و… را انجام دهد و بعد از آن برگه‌ای به آن داده می‌شود که مثلاً در فلان منطقه با مجوز راه‌اندازی مدرسه شما موافقت شده است.

وی بیان کرد: بنده رئیس شورای نظارت استان (متشکل نماینده مجلس، معاون آموزشی، امور حقوقی، مسئول امور مشارکت‌ها، دو نفر از مؤسسین، دو نفر از نمایندگان مؤسسین، و…) هستم و تمام این نامه‌ها باید زیر نظر شخص مدیرکل باشند و درصورتی‌که مدیرکل در منطقه حضور نداشته باشد جانشین مدیرکل اجازه امضای آن‌ها را دارد.

مودت با بیان اینکه حوزه مشارکت‌های مردمی مانند هیئت تخلفات، حراست، حقوقی، بانوان، و… زیر نظر مدیرکل است، عنوان کرد: هر نامه‌ای که بخواهد از این حوزه بیرون برود زیر نظر مدیرکل است و باید با مجوز بنده باشد بر همین اساس درخواست مجوز آموزشگاه را برای بعد از بازنشستگی خودم دادم.

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. توجیه هم میکنه. میگه خودم رییس شورای نظارتم. بررسی میشه بعد باید خودم تائید کنم. تایید که کردم میذارمش ۲سال دیگه مدرسه را باز می کنم که دروغ میگه. میخواد سریعا مجوز بگیره چون میدونه عملکردش ضعیفه، چند ماه دیگه ورش میدارن وبا حقوق مدیرکلی خودشو بازنشته میکنه مدرسه اش هم داره.

  2. چرا از درگاه کسب وکار اقدام نکرده است حنما ایشان برای مرخصی نیز به خانمش نامه درخواست میزند

  3. بله شماها خواص هستید وما مردم عادی شماها ولی نعمت ما هستید شماها نایب برحق امام زمان ازطرف الله هستید ما مردم عادی هرچه داریم ازشماها داریم . بقول رضا مثقالی والابخدا آقای مودت در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته؟!!!!!

  4. با سلام کشور پر از اینگونه مجوزها که‌مدیران ومسولین برای خودشان و بستگان دریافت کرده‌اند. من هم یک معلم بازنشسته هستم ایا بعد همین آسانی به من مجوز تاسیس مدرسه غیر انتفاعی می دهند.

  5. ما هم یک مدیری داشتیم توی یک شرکت دولتی بزرگ، که خودش با حفظ سمت معاون کل هم بود.
    برای خودش درخواست وام میکرد با پست مدیریت.
    و بعدا با پست معاونت، درخواست رو تایید میکرد و وام رو میگرفت.
    ایرانی یعنی اعجوبه….

  6. به به به این رانت حکومتی، آقایان بازرس کجا تشریف دارند، اگر یکی پیداش بشه بخواد این مجوز رو بگیره باید هفت خوان رستم رو طی کنه که آیا میشود یا نمی شود اونوقت ایشون یه سوته از موقعیت خودش به بهترین‌ نحو استفاده کرده مجوز می گیرد.
    آقایان نماینده ناظر بر اعمال مسئولان لطفا پاسخ بدهند.

  7. وقتی درکشور قانون تعارض منافع نداریم و مدیران یاخود با همکار وهم رشته خودشون ناظر میشه وهمزمان هم در بخش دولتی کار میکنن هم خصوصی میخواهید وضعیت اموزش وپرورش و درمان و شرکتها وبانکهاو … بهتر از این باشه خودشون بعنوان ناظر منافع بخش خصوصی و سهام خودشون رو تامین میکنن قانون تعارض منافع کانادا ۳۰۰ صفحه هست وایران هیچ

  8. مشکلی نمیبینم. به هرحال هرکسی در هر منصبی میتونه مدرسه بسازه به راحتی..چه بی سواد باشه چه مدیرکل..نمیشه بخاطر مسئول بودن از ساخت مدرسه محروم بشه

  9. لعنتی پس واسه همینه که همه تخفیفات تحصیل فرزندان فرهنگیان در مدارس مخصوصا تیزهوشان رو اول ۵۰درصد بعدش هم لغو کرده ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا