زنگ تفریحشعر و داستان

داستان دو درخت همسایه

با هم یک داستان کوتاه زیبا از مهربانی و دوستی بخوانیم.

مدرسه آنلاین_ داستان کوتاه

تو یه باغچه کوچیک دو تا درخت زندگی می کردن که یکی درخت آلبالو و اون یکی درخت گیلاس بود. این دو تا همسایه با هم مهربون نبودن و قدر همدیگه رو نمی دونستن ، بهار که می رسید شاخه های این دو تا همسایه پر از شکوفه های قشنگ می شد ولی به جای این که با رسیدن بهار این دو با هم مهربون تر و با صفاتر بشن، سر شکوفه هاشون و این که کدوم شون زیباتر و قشنگ تره جرّ و بحث می کردن. تو فصل تابستون هم بحث اونا این بود که میوه های کدوم شون از اون یکی بهتر و خوشمزه تره. درخت آلبالو می گفت: آلبالو های من نقلی و کوچولو و قشنگ هستن اما گیلاس های شما سیاه و بزرگ و زشتن. درخت گیلاس هم می گفت: گیلاس های من شیرین و خوشمزه است اما آلبالوهای شما ترش و بدمزه است.

سال ها گذشت تا اینکه دو تا درخت پیر و کهنسال شدن اما عجیب این بود که اونا هنوز هم با هم مهربون نبودن. تو یکی از روزهای پاییزی که طوفان شدیدی می اومد یه دفعه یکی از شاخه های درخت گیلاس شکست و بعد هم شروع کرد به ناله و فریاد. درخت آلبالو که تا اون روز هیچ وقت دلش برای درخت گیلاس نسوخته بود و اصلا بهش اهمیتی نمی داد، یه دفعه دلش نرم شد و به درد اومد و گفت همسایه عزیز نگران نباش، اگه در برابر باد قدرت ایستادگی نداری، می تونی به من تکیه کنی، من کنارت هستم و تا جایی که بتونم کمکت می کنم. آخه ما که به جز همدیگه کسی رو نداریم. درخت گیلاس از محبت و مهربونی درخت آلبالو یه کمی آرامش پیدا کرد و گفت: آلبالو جان از لطفت متشکرم می بینی دوست عزیز، دوستی و مهربونی خیلی زیباست ولی حیف شد که ما این چند سال گذشته رو صرف کینه و بد اخلاقی خودمون کردیم.

بعد هر دو تصمیم گرفتن که خودخواهی رو کنار بگذارن و زیبایی های همدیگرو هم ببینن. فصل بهار که از راه رسید درخت گیلاس رو کرد به آلبالو و گفت: به به چه شکوفه های قشنگی چه قدر خوشبو و خوشرنگ، اینطوری خیلی زیبا و قشنگ شدی و درخت آلبالو هم جواب داد: دوست نازنینم این زیبایی وجود خودته که من رو زیبا می بینی. به خودت نگاه کن که چقدر زیبا و دلنشین شدی. دیگه هر چی حرف بین اونا رد و بدل می شد از مهربونی بود و همدلی و دوستی. دوستی و محبت چقدر زیباست!
یادتون باشه قدر دوستای خوبتون رو بدونین و تو همۀ کارها به همدیگه کمک کنین و لذت ببرین.

منبع: ابرداستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا