جدیدترین اخبار

تغییر بزرگ در آموزش آنلاین

آموزش آنلاین با دوره‌بین به شما کمک می‌کند تا بهترین دوره‌های آموزشی آنلاین را ببینید و در بین آنها مناسب‌ترین را از نظر کیفیت، قیمت یا دیگر فاکتورهای مد نظر خود انتخاب کنید.

مدرسه آنلاین- به‌طور کلی افراد برای اینکه بتوانند در زندگی خود به موفقیت دست‌یابند باید همیشه به‌دنبال یادگیری مهارت‌های جدید باشند.

در گذشته تمامی آموزش‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد و خیلی از افراد به‌دلایل مختلف نمی‌توانستند در کلاس‌ها حضور پیدا کنند و این موضوع واقعا ناراحت‌کننده بود.

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده زیاد از اینترنت، مدرسان تصمیم به برگزاری دوره‌‌های خود به‌صورت آنلاین گرفتند.

با همه‌گیری کرونا آموزش‌های آنلاین به‌شدت در بین افراد به محبوبیت رسیدند و امروزه بسیاری از کلاس‌ها تنها به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شوند.

اما این روش چه مزایایی دارد و چگونه باید بهترین دوره را انتخاب کرد؟ برای آگاهی از این موضوعات تا انتهای مقاله با ما همره باشید.

آموزش آنلاین چه مزایایی دارد؟

اگر قصد شرکت در دوره آموزشی به‌صورت آنلاین را دارید بهتر است از مزایای آموزش آنلاین نیز آگاهی داشته باشید. این مزایا به شرح زیر است.

  • با انتخاب دوره آنلاین می‌توانید در هر مکانی که هستید و فقط با یک گوشی موبایل یا لپ‌تاپ در کلاس شرکت کنید.
  • دوره‌های آنلاین توسط اساتید مجرب و حرفه‌ای برگزار می‌شوند و شما در هر شهری که باشید می‌توانید در کلاس آنها شرکت کنید.
  • به‌دلیل حضوری نبودن کلاس، امکان استراحت در زمان‌های مختلف برای شرکت‌کننده وجود دارد. در نتیجه می‌توان گفت دوره آنلاین خستگی به‌همراه ندارد.
  • دوره‌های آموزش آنلاین معمولا هزینه کم‌تری دارند و همچنین عدم پرداخت هزینه برای رفت‌وآمد باعث شده که آنها کاملا مقرون به‌صرفه باشند.
  • دانشجو با استفاده از موتور جستجو مناسب می‌تواند بهترین دوره‌ها و اساتید را انتخاب کند.

قبل از انتخاب دوره آموزشی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر قصد یادگیری مهارت جدیدی را دارید؛ باید حتما نقشه راه یادگیری خود را ترسیم کنید. این موضوع بسته به رشته شما تفاوت‌های زیادی دارد.

برای نمونه می‌توان گفت فردی که به‌دنبال Elearning یا آموزش الکترونیکی است نقشه متفاوتی نسبت به افراد علاقه‌مند به زبان‌های خارجه دارد.

انتخاب راه درست تنها با پیاده‌سازی نقشه امکان‌پذیر است. اینکه شما بدانید در چه سطحی هستید و برای متخصص‌شدن در رشته خود به چه آموزش‌هایی نیاز دارید باعث می‌شود ادامه مسیر را هموار ببینید.

البته اگر قصد داشته باشید Education یا رشته تحصیلی خود را ادامه دهید این موضوع برای شما آسان است در غیر این‌صورت باید حتما از یک شخص یا مجموعه معتبر کمک بگیرید.

آموزش آنلاین با دوره‌بین این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بهترین نقشه را تا رسیدن به هدف نهایی خود تدارک ببینید و با عمل به آن در کوتاه‌ترین زمان به فردی متخصص و حرفه‌ای تبدیل شوید.

اگر بخواهیم این موضوع را با مثالی برای شما شرح دهیم باید گفت افرادی که به‌دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند باید در اولین قدم، سطح خود را مشخص کنند.

پس از آن باید به سلیقه و علاقه خود توجه کرده و دوره حضوری یا آنلاین را برای یادگیری در نظر بگیرند. سپس به آنها آموزش می‌دهند که تنها با تمرین مستمر است که می‌توان یادگیری را تثبیت کرد.

در آخر نیز فرد با راه‌های مناسب برای تمرین مستمر مانند انتخاب کتاب مناسب، فیلم‌های زبان اصلی، گوش‌دادن به ترانه‌ها و پادکست‌های خارجی و دیگر موارد لازم آشنا می‌شود.

چگونه بهترین دوره آموزش آنلاین را انتخاب کنیم؟

بعد از اینکه تصمیم به شرکت در دوره آموزشی و رشته خاصی گرفتید؛ سخت‌ترین قسمت، جستجو برای بهترین دوره است. اینکه از چه راهی می‌توان دوره‌های مختلف را بررسی کرد شاید یکی از مهم‌ترین سوالات و دغدغه‌های شما باشد.

آموزش آنلاین با دوره‌بین این امکان را به شما می‌دهد تا بهترین دوره‌هایی که در سراسر وب است را جستجو کنید.

در واقع دوره‌بین مانند یک موتور جستجو پیشرفته عمل می‌کند و  تمامی دوره‌های مختلف را که در سایت‌های آموزشی وجود دارند به شما نشان می‌دهد.

حال می‌توانید با بررسی فاکتورهای مختلف بهترین دوره آموزشی آنلاین را انتخاب و با شرکت در آن به مهارت کافی دست ‌یابید.

کدام دوره آموزشی مناسب‌تر است؟

آموزش آنلاین با دوره‌بین این امکان را به شما می‌دهد تا دوره‌های مختلف را از همه نظر بررسی کنید. یک دوره خوب آنلاین شامل ویژگی‌های خاصی است که به آنها می‌پردازیم.

کیفیت دوره و مهارت استاد

در اولین قدم باید ببینید که درس یا مهارت مد نظر شما توسط کدام استاد تدریس می‌شود. در برخی موارد دانشجو از قبل با شناخت نسبی از یک استاد تصمیم به شرکت در دوره‌های وی می‌گیرد.

اگر شما هیچ پیش‌زمینه‌ای در این مورد ندارید خیلی راحت می‌توانید به بخش نظرات مراجعه و نظر افراد شرکت‌کننده در دوره را مطالعه کنید.‌

هر چند افراد مختلف سلیقه‌های متفاوتی دارند و ممکن است نظرات ضدونقیضی مشاهده کنید اما معمولا در صورت بی‌کیفیت بودن کلاس، بیشتر با پیام‌های منفی مواجه می‌شوید.

در صورتی که کلاس کیفیت خوب یا بالایی داشته باشد نیز قطعا بیشتر نظرات، شما را به سمت مثبت راهنمایی می‌کند.

قیمت دوره آنلاین

دیگر فاکتوری که بعد از کیفیت اهمیت دارد توجه به قیمت دوره است. شما با انتخاب آموزش آنلاین با دوره‌بین به‌راحتی می‌توانید کلاس‌های مختلف را از نظر قیمت با یک‌دیگر مقایسه کرده و با توجه به بودجه خود مناسب‌ترین دوره را انتخاب کنید.

ساعت کلاس

انتخاب ساعت مناسب برای دوره آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه شما بتوانید دوره‌های متفاوت را بررسی و طبق برنامه زمانی خود، بهترین ساعت را انتخاب کنید یکی از مزایای مهم دوره‌بین است.

افراد ممکن است در طول روز فقط ساعت خاصی را بیکار باشند و اگر تنها به یک یا چند سایت آموزشی محدود مراجعه کنند، شاید دوره‌ای که با زمان خالی آنها هم‌خوانی داشته باشد پیدا نشود.

این مورد در بسیاری از موارد باعث دلسردی فرد از شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین شده است. آموزش آنلاین با دوره‌بین با پیداکردن تعداد زیادی دوره از سراسر وب، این مشکل را حل می‌کند.

جمع‌بندی

آموزش آنلاین با دوره‌بین امکانات بسیاری را برای شما فراهم کرده است. امروزه شرکت در دور‌ه‌های آنلاین در بین افراد به محبوبیت زیادی دست یافته اما چند نکته است که باید به آنها توجه شود.

اینکه کدام دوره را با چه استادی و در چه ساعتی انتخاب کنید شاید کمی دشوار باشد. این دغدغه شما تا حد زیادی با کمک دوره‌بین حل شده است. زیرا این پلتفرم مانند یک موتور جستجو عمل کرده و همه دوره‌ها را به شما نمایش می‌دهد.

همچنین این پلتفرم با طراحی نقشه راه یادگیری برای رشته‌های مختلف شما را تا رسیدن به هدف یاری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا