بهداشت و درمانمامان بابا

با این ترفندها از شر جوشهای بعد از اپیلاسیون راحت شو

بعضی از پوست‌ها حساس هستند و بعد از خوردن کمی گرمی‌جات یا خوراکی‌های چرب جوش می‌زنند. بعضی از پوست‌ها هم بعد از اصلاح یا اپیلاسیون فوری جوش می‌زنند.

مدرسه آنلاین – برای رهایی از جوش‌هایی که بعد از اصلاح و اپیلاسیون به سراغ پوست می‌آیند راهکارهایی وجود دارد. با انجام این روش‌ها می‌توان از شر جوش‌های بعد از اپیلاسیون خلاص شد.

برای اینکه این بار نیز پس از اپیلاسیون دچار جوش نشوید، اقدامات زیر را انجام دهید:

*اگر دفعه قبل با انجام اپیلاسیون دچار جوش شده بودید، دقت کنید که پوست شما کاملاً ترمیم شده باشد و بعد دوباره برای اپیلاسیون اقدام کنید.

*قبل از انجام اپیلاسیون از پوست خود لایه برداری کنید تا از بروز موهای زیرپوستی جلوگیری شود. بهتر است این کار را یک روز قبل از اقدام به اپیلاسیون انجام دهید.

*پیش از اپیلاسیون دوش بگیرید و ناحیۀ مورد نظر را با یک شویندۀ ضد جوش کاملاً  تمیز کنید. سپس به ناحیه مورد نظر روغن درخت چای یا روغن فندق بمالید.

*برای اپیلاسیون نزد فردی بروید که در این زمینه تبحر کافی داشته باشد و از وسایل تمیز و ضد عفونی شده استفاده کند.

*قبل از اپیلاسیون مقداری پودر بچه به پوست خود بمالید.

*پس از اپیلاسیون نیز دوباره از روغن درخت چای به منظور پیشگیری از ورود باکتری‌ها به داخل فولیکول‌های باز استفاده کنید.

راهکارهایی برای درمان التهاب پوست بعد از اپیلاسیون

* به محلی که اپیلا سیون شده دست نزنید.

*بعد از اپیلاسیون منافذ پوست باز هستند و سریع میکروب، جذب می کنند پس تا دو ساعت از کِرِم های آرایشی یا مواد معطر استفاده نکنید.

* برای لایه برداری پوست مرده از مواد مورد استفاده در پیلینگ پوست هشت ساعت بعد از اپیلاسیون استفاده کنید. هر بار بعد از حمام این کار را تکرار کنید تا پوست مرده و سطحی که در مقابل رویش مو مقاومت می‌کند و تبدیل به جوش می شود پاکسازی شود.

*بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش زدن از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه ورا علاوه بر درمان این جوش‌ها، باعث آبرسانی پوست نیز می شود. برای استفاده از این ژل، بهتر است آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود .

*چند بار در روز، بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش نزدن روغن ویتامین E بر روی پوست بمالید.

از بین رفتن قرمزی بعد از اپیلاسیون

*برای از بین رفتن قرمزی بعد از اپیلاسیون، می‌توانید از آب خنک یا یخ استفاده کنید. به این منظور، تکه‌ای یخ داخل یک حوله قرار دهید و آن را بر روی جوش‌ها قرار دهید. می‌توانید به جای استفاده از یخ، حوۀ نرمی را با آب سرد مرطوب کنید و روی جوش‌ها قرار دهید. (هر چند دقیقه یک بار، حوله را دوباره خیس کنید). بگذارید حوله حاوی یخ یا حوله مرطوب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. با اینکار منافذ باز، بسته می‌شوند.

*ماسک آرام بخش خیار به خصوص برای جلوگیری و درمان بثورات و تحریک صورت پس از برداشتن مو‌های زائد آن بسیار مفید است. کافی است که دستور زیر را عملی کنید:

خیار را از یخچال بیرون بیاورید و آن را حلقه حلقه کنید.
خیار برش داده شده را روی ناحیه‌ای که موهایش را برداشته اید بگذارید تا علائم تحریک کم شود.
۲۰ دقیقه در همین حالت بمانید.
روزانه دو تا سه بار برای تسکین فوری سوزش پوست ناشی از اپیلاسیون از این روش استفاده کنید.

*پس از اپیلاسیون، مهم است که لباس‌های شل بپوشید تا بثورات پوستی و تحریک بیشتر ایجاد نشود. لباس‌هایی که به پوست می‌چسبند، می‌توانند اصطکاک زیادی ایجاد کرده و پوست حساس شده شما را تحریک کند. دلیل دیگری که برای پوشیدن لباس‌های شل و لباس‌های زیر پنبه‌ای پس از اپیلاسیون وجود دارد این است که این لباس‌ها موجب می‌شوند پوست بتواند بهتر نفس بکشد. این لباس‌ها مانع از تعریق بیش از حد و تجمع باکتری می‌شود و به همین دلیل می‌تواند باعث جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون شود.

*چند روز اول بعد از اپیلاسیون نباید از صابون‌های قوی و پاک کننده‌های خشن بر روی پوست استفاده کنید. صابون می‌تواند پوست را حساس و حتی بیشتر تحریک کند. صابون‌های قوی همچنین می‌توانند روند بهبودی را مختل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا