جدیدترین اخبار

آیاطرح “بورس معلمی” اجرا می شود؟

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره آخرین وضعیت اجرای طرح بورس معلمی با هدف جذب ۳۰ هزار دانشجوی برتر دانشگاه‌ها توضیح داد.

مدرسه آنلاین- رضا مراد صحرایی درباره طرح بورس معلمی با هدف جذب دانش‌آموختگان ممتاز سایر دانشگاه‌ها به شغل معلمی اظهار کرد: این طرح در دستور کار قرار دارد البته بخشی از قوانین موجود مانع اجراست و در تلاش برای رفع آن هستیم.

وی افزود: نیاز است برای برخی از قوانین موجود تبصره‌هایی دریافت کنیم تا بتوان طرح بورس معلمی را عملیاتی کرد؛ تلاش ما این است تا سال آینده کار را عملیاتی کنیم چرا که در غیر این صورت باز هم باید به روش استخدامی امسال نیرو جذب کنیم که مشکلات و انتقادات خاص خود را دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: قانون متعهدین خدمت مصوب سال 69 و برخی قوانین استخدامی کشور، قید و بندهایی دارند که مسیر برخی شیوه‌های جذب معلم را می‌بندند.

بیشتر بخوانید:

پیش از این صحرایی در نشست خبری خود درباره جذب دانشجویان برتر سایر دانشگاه‌ها در شغل معلمی به تسنیم گفته بود: به همت وزیر علوم، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک به تصویب رسیده است و بخشی از نیاز به معلم را از میان دانشگاه‌های سطح یک تامین می‌کنیم. موظف هستیم نخبگان را برای معلمی جذب کنیم، ماده 28 امروز وضعیت خوبی ندارد و افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند نباید بلافاصله به کلاس درس بروند بلکه باید یک سال آموزش ببینند.

او درباره مدل جایگزین آزمون استخدامی بیان کرد: برای اصلاح جذب معلم از طریق ماده 28، طرح بورس معلمی را به سازمان اداری و استخدامی ارائه کردیم و آماده هستیم تا 30 هزار نفر از دانشجویان برتر ترم هفتم دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را شناسایی کنیم. اگر سازمان اداری و استخدامی، می‌خواهد برای سال آینده ردیف استخدام معلم بدهد آن را اعلام کند تا ما از میان دانشجویان برتر و با انگیزه دانشگاه‌های خوب انتخاب کنیم و آنها را برای حضور در شغل معلمی آموزش دهیم.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. حقوق معلمان را سروسامان دهید
    این چه وضعیه یک کارگر با مدرک زیر دیپلم از یک معلم با مدرک دکترا زیاد حقوق می گیرد خجالت نمی کشید واقعا که

  2. پس ما که این همه درس خوندیم فوق لیسانس گرفتیم چی .من هم ممتاز بود و جز استعداد های درخشان دانشگاه.حالا چون دیگه ترم هفت نیستیم باید بریم گل لگد کنیم .متاسفم برای انسان بی درکی چون تو.این طرح ها رو باید زمانی اجرایی کنی که انقد جوان بیکار و تحصیل کرده ی فوق لیسانس و دکترا نباشن .دولت موظف است برای تمامی خروجی دانشگاه ها شغل ایجاد کند وگر نه ورودی دانشگاه رو اصلاح کنید 6سال از بهترین زمان های زندگیم رو توی دانشگاه هدر دادم.

    1. یعنی یه دانشجو مقطع کارشناسی که هنوز فارغ التحصیل هم نشده از فارغ التحصیلان ارشد و دکترا بهتر تدریس بلدن که میخواید اونارو استخدام کنید؟!!!این طرح باید از خیلی وقت پیش اجرا می‌شد که جوان فارغ التحصیل امید به اشتغال داشته باشه نه الان که کلی جوان تحصیل کرده بیکار در مملکت وجود داره و عمرشون پای کنکور و درس و دانشگاه و آزمون هدر رفته…پس اول فکری به حال فارغالتحصیلان بیکار بکنید

      1. پس من که کارشناسی ارشد اموزش ابتدایی فارغالتحصیل سال 1400 از دانشگا علامه تهران هستم و الان در خدمت سربازی ب سر میبرم و امیدوار بودم ک بعد خدمت تو استخدامی شرکت کنم ،تکلیفم چی میشه ، خودتون خنده تون نمیگیره با این سطح خلاقیتتون ، اگر قراره ازمون نباشه .پس چرا رشته ای مثل اموزش ابتدایی تو دانشگا ارایه میشه

    2. من خودم یک فرهنگی با ۲۵ سال سابقه هستم
      .
      بنظرم این آقا هیچ شناختی از وضعیت موجود در آموزش و پرورش ندارد.
      با وجود این همه جوون بیکار و جویای کار، بهترین روش استخدامی ماده ۲۸ است و فقط باید مدت زمان دوره های آموزشی و کارورزی رو بیشتر کنند

  3. با سلام.ما فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی و …تنها امیدمون همین آزمون استخدامی هستش.بخاطر خدا نا امیدمون نکنید.خب آزمون رو زودتر برگزار کنید تا قبولی ها یکسال کلاس بیایند.ما چند سال درس خوندیم به ما رحم کنید.

    1. مگه آموزش و پرورش بنگاه کاریابی که هرکس 4سال تو دانشگاه های غیر تربیت معلم عشق و حالشو کرد بعد بیاد راحت با یه آزمون بشه معلم بچه های معصوم این مملکت

      1. دوست گرامی …خیلی از نخبه ها هستند که دانشگاه فرهنگیان نبودند…سواد خیلی از دانشجوهای دیگر بالاتر از سواد دانشگاه فرهنگیان می‌باشد..فارغ تحصیل معدل بالا رشته علوم تربیتی از دانشگاه دیگر داریم که در حال حاضر بی کار هستند…..

  4. سلام لطفا اول کارشناسی ارشد هایی که مدرک دارند رو جذب آموزش و پرورش کنید بخدا من مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاههای ممتاز دارم ولی توی خونه های مردم کار میکنم در واقع تو خونه های مردم به بچه هاشون درس میدم..

  5. کار درستیه هر چند باید زودتر اجرا میشد
    حداقل از این نهصتیا بهترن
    ظرفیت پذیرش رشته های علوم انسانی و علوم پایه وزارت علوم بالا ببرین و دانشجوهای ممتاز استخدام کنید

  6. متاسفم ، ما که ۲۱سال از عمرمون رو درس خوندیم فوق لیسانس دانشگاه دولتی گرفتیم ، حالا میاید میگید از ترم هفت لیسانس میگیریم ، چرا همینطور یه حرفی میزنید تکلیف چند صد هزار جوون لیسانس و فوق لیسانس فارغ التحصیل چی میشه ، آزمونو زودتر برگزار کنید تا فرصت دوره هم باشه ، هر عقل سالمی باشه میدونه عادلانه ترین جذب نیرو همین استخدامی ماده ۲۸ هست چون همه با هم رقابت میکنن، خدایی بزارین آدمای درست تصمیم بگیرن ما جوونا رو بدبخت نکنین

  7. طرح بسیار غلطی است چون حقوق فارغ تحصیلان رشته های مرتبط با آموزش وپرورش ضایع می گردد و تنها راه جذب این افراد از راه ماده ۲۸ هست که شما به سادگی از آنها این فرصت را میگیرید و زحمت چندین ساله آنها را به سخره میگیرید که این کار نیز به سخره گرفتن کل سیستم آموزش وپرورش است

  8. این طرح عادلانه نیست،عقل سلیم میگه که ازمون ماده۲۸ بهترین روشه که حق کسی برای شرکت درازمون تباه نمیشه بقیه راه به تلاش ومعلومات فرد.اگه ازمون ۲۸حدف بشه تکلیف این همه فارغ تحصیل بیکار با معدل بالا ومدارک بالا که از بهترین دانشگاه دولتی و حتی رشته مرتبط با آموزش وپرورش دارند چی میشه؟اینهمه جوانی رو صرف دانشگاه و درس کردند؟یکم به فکر جوانان باشید ….زمانی این طرح اجرا میکنند که تعداد فارغ تحصیلها کم باشه نه الان…تورو خدا نظرتان رو اصلاح کنید یکم به فکر ما جوانها باشید….ازمون رو زود برگزار کنید تا فرصت برای آموزش باشه…اگه کیفیت تدریس مد نظره باید درازمون سهمیه های اضافی حذف بشن مثل همین متاهل.افراد باید باتلاش و معلومات خود و آموزشی که دراین راه می‌بینند وسایر امتیازات معلمی که دارند جذب شوند

    1. این طرح خیلی بدیه پس تکلیف فارغالتحصیلان و کسایی بیش از ۸۰ درصد دروس کارشناسیشون گذشته وجزو استعداددرخشان یا معدل برتر نیستد چی میشه ؟
      درواقع میخایین کسایی که تو این دوسال کرونا مجازی امتحان دادن و حسابی تقلب کردن و معدل های بالایی رو دارن جذب فرهنگیان کنید!!!!

  9. این هیچ فرقی با ماده ۲۸ نداره.فقط حق اونایی که فارغاتحصیل شدن از بین می ره.
    دانشجویان دانشگاه های برتر یعنی نفرات ممتاز دانشکاه که آموزش و پرورش نمی یان چون آموزش و پرورش هیچی توش نیست.من امسال سال چهارم تدریسم هست از ماده ۲۸ هم رفتم،حکمم زده ۴۹۰۰ واقعا با ۴۹۰۰ میشه زندگی کرد و روزی یک مسیر ۱۲۰ کیلومتری رو رفت و برگشت؟
    هیچ امتیازی هم نداره بخدا تا وقتی نیومدی فک می کنی خیلی خوبه ولی ی مدت که گذشت می فهمی که هیچ ارزشی نداره.
    الان توی آموزش و پرورش چه زحمت بکشی چه نکشی کسی باهات کاری نداره و همین حقوق کم بدون مزایا رو می گیری.
    پس اگه به هر دلیل نتونستید بیایید نگران نباشید که چوپونی هم از این بهتره بخدا قبلش چوپون بودم بهتر بود🤣🤣🤣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا