شعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

کندوکاو فلسفی برای کودکان منتشر شد

بررسی زندگی بسیاری از انسان های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می شود تا به معرفی کتاب های برتر به ویژه تازه های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» اثر سعید ناجی و سمانه عسگری در حوزۀ داستان فلسفی برای کودکان منتشر شد. این کتاب را نشر لگا در 114صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «هر داستانی، داستان فلسفی برای کودکان محسوب نمی‌شود و هر داستانی هم که با این نیّت نوشته شود، داستان فلسفی برای کودکان نیست.


کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» شامل هفت داستان است مناسب برای کودکان و نوجوانان سنین 6 تا 14 ساله. این داستان‌ها چندین سال در مدارس به‌عنوان محتوا و محرک استفاده شده و نقش خوبی برای راه‌اندازی کندوکاو در کلاس‌های آموزشی و فلسفه برای کودکان داشته‌اند.

در این کتاب داستان‌هایی با عنوان‌های «خواهر کوچک ویلی»، «دوست تا همیشه»، «عروسک روی گل‌سر»، «پای خیلی کوچولو»، «آقای روباه شگفت‌انگیز»، «تیدالیک قورباغه» و «کلوچه‌های پردردسر» به‌همراه راهنماهای استفاده از این داستان‌ها برای والدین و در کلاس‌های آموزسی برای معلمان و مربیان آورده شده است. در این داستان‌ها به منظور درک آسان و بهتر کودکان، تغییراتی داده شده است. به‌عنوان نمونه همۀ آن‌ها به‌لحاظ سلیس و روان‌ترشدن و قابل‌فهم‌‌‌شدن برای کودکان و نوجوانان ویرایش ادبی شده و برخی از آن‌ها به‌دلیل طولانی‌بودن خلاصه شده‌اند. به برخی از آن‌ها مباحث و جملات چالش‌برانگیز و بحث‌برانگیز افزوده شده است. برخی از آن‌ها حتی به‌لحاظ ساختار داستانی تغییر کرده‌اند.»

سعید ناجی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، مدیر گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان است. او در دانشگاه شریف تحصیل کرده و دکترایش را در سال ۱۳۹۱ از پژوهشگاه علوم انسانی دریافت کرده است. از او این ترجمه‌ها و تالیف‌ها منتشر شده: «در پی معنا» (هرمس،۱۳۸۴)؛ «دیدگاههایی در باره سرشت آدمی»؛ «در آمدی بر علم و دین»؛ «کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان، گفت و گو با پیشگامان»؛ «لیلا کودک فیلسوف»؛ «تفکر انتقادی در کلاس درس» و …

کتاب «کندوکاو فلسفی برای کودکان» را می‌توانید از نشر لگا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا