بهداشت و درمانمامان بابا

برای خرید کفش زمستانی زنانه حواستان به این نکات باشد

خرید کفش مناسب که هم زیبا باشد و هم از کیفیت و راحتی خوبی برخوردار باشد از مسائلی است که همۀ ما هنگام خرید سعی می‌کنیم به آن توجه کنیم. این نکات هنگام خرید کفش زمستانی به ویژه برای بانوان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مدرسه آنلاین – از آنجا که بانوان به زیبایی کفش توجه زیادی دارند و از طرف دیگر می‌خواهند کفششان در عین زیبایی راحت و بادوام هم باشد،  پیدا کردن کفش زمستانی مناسب کمی برایشان سخت‌تر است. 

اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستند که در خرید کفش زمستانی وسواس و دقت بالا دارید با ما همراه باشید تا راه حل‌هایی برای خرید آسان به شما پیشنهاد بدهیم.

این کفش ها شامل انواع مختلف بوت، نیم بوت و چکمه می شود که برای زنان و مردان، با رنگ ها و مدل های مختلفی تولید می گردد.
هنگام خرید کفش‌ زمستانی زنانه
خانم‌ها باید هنگام خرید کفش زمستانی به نکات زیر دقت کنند و با توجه به این نکات، یک کفش مناسب تهیه کنند.

 توجه به منطقه‌ی جغرافیایی 

توجه به منطقه‌ی جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که در آن سکونت دارید، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید کفش زمستانی زنانه به آن توجه کنید. باید ببینید آب و هوا در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید چطور است؟

اگر آب و هوا مرطوب است، باید به ضدآب بودن و همچنین عایق‌بندی کفشی که قصد خرید آن را دارید، دقت کنید. در مناطق مرطوب، برف و باران زیادی می‌بارد و اگر کفش‌تان عایق‌بندی نباشد، هنگامی که بیرون از منزل هستید، آب به داخل کفش نفوذ می‌کند.

اگر در منطقه‌ی ‌کوهستانی زندگی می‌کنید و دما افت چشمگیری دارد، مثلا به صفر یا زیر صفر درجه می‌رسد، باید هنگام خرید کفش به جنس کفش و میزان حفظ گرما توسط آن دقت کنید. کفشی که می‌خرید باید بتواند گرما را در خود نگه دارد و از ورود سرما به داخل جلوگیری کند. همچنین باید ضدآب باشد و مانع از خیس شدن پاهایتان شود.

اگر در مناطق گرم و کویری هستید و زمستان و سرمای شدید آن را کمتر تجربه می‌کنید، دغدغه‌ی بسیار کمتری برای خرید کفش‌های زمستانی خواهید داشت و شاید گاهی اوقات اصلا نیازی به خرید کفش زمستانی نداشته باشید. اما فراموش نکنید که احتمال بارش برف یا باران در زمستان، حتی در مناطق گرمسیری و جنوبی وجود دارد؛ بنابراین خرید دست‌کم یک جفت کفش زمستانی مناسب، کار علاقلانه‌ای است.

اگر در منطقۀ گرم زندگی می‌کنید، لازم نیست کفشی که می‌خرید ضد آب، عایق‌بندی شده، ساق بلند، گرم و … باشد. همین که کفش زمستانی از پاهایتان در مقابل سرمای احتمالی محافظت کند، کافی است.

 توجه به آناتومی پا

توجه به آناتومی پا یکی از مهم ترین نکاتی است که زمان خرید کفش زمستانی بایستی به آن توجه نمائید. در ادامه به رایج ترین مشکل های پا که در انتخاب کفش مناسب تاثیر گذار هستند را برای شما خواهیم گفت.

1. انحنای کف پا

در پا انحنایی وجود دارد. وجود این احنا به علت های مختلف مانند راه رفتن بهتر ، جلوگیری از فشار و درد ستون فقرات و عوارض احتمالی دیگر است. متاسفانه این گودی در برخی از اشخاص بیش از حد بوده و در برخی دیگر از اشخاص اصلاً وجود ندارد و کف پا صاف است.

2. بلندی رویۀ پا

قسمت رویۀ پای برخی از اشخاص نسبت به دیگران مقداری بلند تر است ، به همین علت پوشیدن کفش های رویه دار برای آن ها گزینه مناسبی نیست. بزرگترین مشکلی که برای این دسته از اشخاص اتفاق می افتد ، حس خفگی ، تورم پاره شدن و از بین رفتن سریع تر کفش و ایجاد فشار بر روی سطح استخوان رویۀ پا است.

3. باریکی پنجۀ پا

قسمت پنجۀ پا برخی افراد تا حدودی پهن تر و یا باریک تر از حد استاندارد است. این دسته از اشخاص نباید کفش‌هایی را تهیه کنند که در قسمت پنجه باریک تر از حد نرمال و یا پهن تر از حد استاندارد باشد.

هرکدام از مشکلاتی که در بالا گفته شد در انتخاب کفش مناسب بسیار تأثیرگذار هستند. براین اساس قبل از خرید کفش زمستانی ، آناتومی پای خود را در نظر بگیرید و در صورت احتیاج ، کفش زمستانه طبی یا یک کفش با پاشنه، رویه، کفی و… تهیه کنید.

بیشتر از ظاهر کفش زمستانی، به کیفیت آن توجه کنید

متأسفانه بسیاری از افراد به کیفیت کفش زمستانی زنانه توجه چندان زیادی نمی‌کنند و بیشتر ظاهر زیبا و شیک آن مد نظرشان است. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که هدف از تولید کفش‌های زمستانی، گرم نگه داشتن پاها است.

باید کفشی را انتخاب کنید که از پاهایتان در برابر سرما، رطوبت، یخ‌زدگی و آسیب‌دیدگی محافظت کند. بنابراین برای داشتن پاهایی گرم و کفش‌های راحت در زمستان، بیشتر از اینکه به ظاهر زیبای کفش توجه کنید، از کیفیت و جنس مقاوم آن اطمینان حاصل کنید.

پوشیدن جوراب ضخیم

اغلب افراد در فصل زمستان به منظور گرم نگاه داشتن پا‌های خود از جوراب‌های ضخیم استفاده می‌کنند. بر همین اساس توصیه‌ای که برای این افراد داریم آن است که پوشیدن جوراب پشمی یا ضخیم را با کفش اسپرت مردانه فراموش نکنند. البته در صورت رعایت تمامی نکات خرید کتونی کفش انتخابی کاملاً اندازه پا خواهد بود.

کفی کفش زمستانه

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید کفش زمستانه به آن توجه داشت، کفی کفش است. یکی از مواردی که در کفی کفش‌های زمستانه بایستی رعایت گردد، وجود شیار یا همان عاج است. با رعایت این نکته می‌توان از لغزش‌های احتمالی در زمین‎های خیس و برفی جلوگیری نمود.

راحتی هنگام خرید کفش زمستانه

کفش زمستانه بایستی در زمان راه رفتن، دویدن و نشستن از راحتی کافی برخوردار باشد. قسمت‌های اصلی تشکیل دهنده یک کفش رویه، کفی و پنجه پا بوده که تمام این بخش‌ها بایستی احساس راحتی را به فرد القا کنند. در صورتی که در خرید کتونی به این فاکتور مهم توجه نداشته باشید، ممکن است در ناحیه زانو، کمر و پا‌های خود دچار درد و آسیب گردید.

خاصیت ضد آب بودن کفش‌های زمستانه

توجه به جنس مورد استفاده در کفش‌های زمستانه، از جمله اصلی‌ترین نکات خرید کفش زمستانی محسوب می‌گردد. مواد اولیه آن بایستی به گونه‌ای باشد که مانع از نفوذ آب به داخل کفش شود. چرم طبیعی بهترین جنس به منظور استفاده و خرید کفش زمستانه است.

گرما

گرم نگه داشتن پای فرد توسط کفش مهمترین آیتم در انتخاب کفش‌های زمستانی است که این ویژگی به نوع مواد و متریال و جنس کفش بستگی دارد. گرم بودن پا به حفظ گرمای بدن شما کمک زیادی می‌کند. اگر پای شما بر اثر نفوذ آب و برف در کفش سرما را احساس کند ممکن است بیمار شوید و یا نتوانید به خوبی به فعالیت‌های خود بپردازید.

 استاندارد بودن ارتفاع پاشنۀ کفش و جنس زیرۀ آن

کفش‌های زمستانی بسیار متنوع هستند و شما این حق انتخاب را دارید که کفشی مناسب با سلیقه و آناتومی بدن و پای خود خریداری کنید. هنگام خرید به ارتفاع پاشنه کفش توجه داشته باشید. پاشنه‌های بلند ممکن است تعادل شما را هنگام راه رفتن بر روی برف و باران بهم زده و زمین بخورید.

می‌توانید بوت و نیم بوت‌های دارای ارتفاع پاشنه 2 تا 5 سانتی‌متر را انتخاب کنید که هم قد شما را بلندتر می‌کنند و هم اینکه هنگام استفاده از آن بسیار راحت خواهید بود. زیره کفش تی پی یو(T.P.U)، پی یو(P.U) و لاستیک Rubber بهترین زیره برای کفش هستند که راحتی پا و کیفیت کفش را تضمین می‌کنند. همچنین مانع از لغزیدن پا در مکان‌های لیز و یا خیس خواهند شد.

محافظت از مچ پا‌ها

آخرین نکته مهم در خرید کفش زمستانی که بایستی به آن توجه داشت، راه رفتن با آن کفش است. چنانچه در ناحیه مچ پا یا عدم حس راحتی احساس اذيت کردید از خرید کتونی با این شرایط صرفه نظر کنید. چون در صورت خرید، تمام وزن بدن به مچ پا فشار وارد آورده و در نهایت آسیب‌های غیر قابل جبرانی برای شخص به دنبال خواهد داشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا