بهداشت و درمانمامان بابا

هود آشپزخانه را با این ترفندها خیلی سریع برق بنداز

«خانه تکانی» از آن رسم های قدیمی و سخت است که مادرهای خانه هرساله افراد خانواد را برای یک تکان اساسی به خانه بسیج می کنند. در این میان نظافت آشپزخانه برای کدبانوها از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

مدرسه آنلاین _ نظافت هود آشپزخانه ظاهراً سخت و وقت‌گیر است، مخصوصاً اگر طولانی مدت تمیز نشده باشد. اما تمیز کردن هود و فیلتر آن اصلاً کار سختی نیست اما باید حداقل ماهی یک بار انجام شود.

 اگر خیلی وقت است این کار را انجام نداده‌اید یا این‌که هیچ‌وقت به فکر تمیز کردن هود آشپزخانه نبوده‌اید، بهتر است همین امروز دست به کار شوید. با گذشت زمان فیلتر هود ممکن است خیلی روغنی و کثیف و کارایی‌اش کم شود، در نتیجه بهتر است برای تمیز کردن هود و فیلتر آن یک برنامۀ مدون داشته باشید و سعی کنید ماهی یکبار آن را تمیز کنید.

 در این بخش به توضیح روش‌های مناسب برای تمیز کردن هود می‌پردازیم.

مواد مورد نیاز برای تمیز کردن هود آشپزخانه

آب جوش

مایع ظرف شویی ضد چربی

جوش شیرین

اسکاچ نرم

دستمال یا حوله آشپزخانه

نحوۀ تمیز کردن

مرحلۀ اول:

قدم اول در تمیز کردن هود، صفحۀ زیر هود است. صفحۀ زیر هود گاهی به صورت فشاری خارج می‌شود و گاهی نیاز به پیچ گوشتی دارد. در هر حال شما باید صفحه زیر هود را خارج کنید تا تمیز کردن آن به صورت اساسی‌تر انجام شود. شایان ذکر است که فیلتر دقیقاً پشت صفحۀ فلزی قرار دارد.

مرحلۀ دوم:

لگن ظرف‌شویی را با آب داغ پر کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر آب داغ‌تر باشد، چربی‌های روی هود راحت‌تر پاک می‌شود. بنابراین شاید اضافه کردن کمی آب جوش به شما برای تمیزتر کردن اصولی هود، کمک کننده باشد.

مرحلۀ سوم:

جوش‌ شیرین و مایع‌ ظرف شویی را اضافه کنید. یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین و مقداری مایع‌ظرف‌شویی داخل لگن ظرف‌شویی که آب داغ دارد، بریزید و با یک قاشق کمی هم بزنید تا جوش‌شیرین در آب حل شود و مایع ظرف شویی کاملاً کف کند.

مرحلۀ چهارم:

فیلتر هود را وارد لگن ظرفشویی کنید. فیلتر روغنی و کثیف هود را وارد آب کنید. توجه داشته باشید که همه قسمت‌های فیلتر زیر آب برود. آن را به مدت 10 دقیقه در همان محلول قرار دهید تا اثر کند و تمیز شود. بعد از چند دقیقه، توصیه می‌شود که به سراغ اسکاچ بروید. کمی مایع ظرف شویی روی اسکاچ بریزید و با استفاده از آن فیلتر را به آرامی با اسکاچ بشویید.

مرحلۀ پنجم:

فیلتر را آبکشی کنید. در این مرحله، بعد از شست‌و‌شوی کامل فیلتر آن را با آب داغ آبکشی و سپس با یک دستمال یا حوله آشپزخانه کاملا خشک کنید و مجدد داخل هود قرار دهید.

مرحلۀ ششم:

از دیواره‌ ها و جداره بیرونی هود غافل نشوید. بعد از تمیز کردن فیلتر نوبت به دیواره‌های هود می‌رسد که می‌توانید با یک اسکاچ و کمی مایع ظرف شویی آن را تمیز و سپس با استفاده از دستمال کمی مرطوب آن را پاک و در نهایت کاملاً خشک کنید.

منبع: سیمرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا