خبر ویژه

علم الهدی: مدارس از دست برود، اسلام از دست رفته

آیت الله علم الهدی- امام جمعه مشهد در سخنانی مهم نسبت به وضعیتی که مدارس را تهدید می کند هشدار داد.

مدرسه آنلاین- ایشان طی سخنانی مهم و در مورد اهمیت مدارس گفت:  اگر آموزش و پرورش و مدارس را از دست بدهیم نظام، کشور و اسلام از دست می‌رود و پایگاه فعالیت انقلابی را باید در مدارس تشکیل داد تا بعد در دانشگاه هم موفق باشیم.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بی‌تقوایی مدیران بیشترین ضربه را به انقلاب وارد می‌کند در حالی که شخص با تقوا با هر فکر سیاسی وجودش موثر است.

حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی روز سه‌شنبه در گردهمایی شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: گاهی ضرر یک عنصر اصولگرای بی تقوا از یک ضدانقلاب بیشتر است و بی تقوایی باعث می‌شود تمام آثار منفی در قالب آرم و علامت اصولگرایی چند برابر نفوذ کند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش و مدارس را از دست بدهیم نظام، کشور و اسلام از دست می‌رود و پایگاه فعالیت انقلابی را باید در مدارس تشکیل داد تا بعد در دانشگاه هم موفق باشیم.

علم الهدی افزود: همه شهدا از دانش آموزان و جهادگران و نیروهای انقلابی بودند و در برنامه های فرهنگی دانش آموزی، سخنرانی و مجلس یک طرفه اگر زیان بار نباشد به یقین سودآور هم نیست و به جای آن، مبلغان باید در فضای مدارس به ایجاد فضای ارتباطی توجه کنند تا در سایه یک ارتباط مستمر با جریان روحانیت، دانش آموز به جایگاهی برسد که یک بچه مسجدی باشد.

وی ادامه داد: هم اندیشی حوزه علمیه و آموزش و پرورش، حل کننده خیلی از مشکلات است و برای استفاده از ظرفیت بالای امام جمعه در اثرگذاری آموزش و پرورش و دانش آموزان و فعالیت روحانیت در مدارس باید اقدامی جدی آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کسانی که به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ بودند می‌خواستند جلو حضور و نفوذ روحانیت در مدارس را بگیرند و فضایی که در اغتشاشات پیدا شد محصول حرکتهای گذشته بود.

علم الهدی افزود: با این حال، حقیقت این است که حوزه‌های علمیه باید در مقام مدیریت فضا به میدان بیایند و هر چه که باشد، دست از امر تبلیغی و فعالیت فرهنگی برندارند اما در همین جریان باید آگاه بود که این فعالیت تبلیغی، اصول و جزئیاتی دارد که باید به آن توجه شود یعنی باید دید که با فضا و فرهنگ و جریان فکری – بومی هر شهر و منطقه از امامان جمعه و دیگران چه کاری ساخته است.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. تقریبا تمام دستگاه های مرتبط به آموزش در کشور در خدمت مافیای کنکور هستند . شک ندارم اگر وزیر ذره ای اضافه از گلیمش پایش را در قضیه مافیای کنکور درازتر کند آنا عزل می شود . ریشه را درست کنید .‌ برگها خودشان روییدن می دانند .

  2. اقای علم الهدی این اسلام شما چگونه اسلامی است که به مدارس و حجاب و ….وابسته است؟اینطوری که تو اسلام رو به چیزهای دلبخواه خودتان ربط میدی که باید قرن ها پیش از دست میرفت.اما اسلامی که ما از قدیم میشناختیم همیشه پابرجا و استوار بود.

  3. همان زمان که در مدرسه دخترانه ، ترانه ساسی بصورت جمعی خوانده شد ، باید متوجه می شدید مدارس از دستتان در رفته است .

  4. اتفاقاً برخی ها نباشند
    برخی ها حرف نزنند
    برخی ها ساکت باشند

    اسلام در امن و امان بیشتری خواهد بود
    کشور در آرامش بیشتری خواهد بود
    مردم آسایش بیشتری خواهند داشت

  5. اسلام بخاطر مدارس از دست نرفته است
    بخاطر حرفهای بی پایه و اساس
    بخاطر اختلاس و فساد
    بخاطر فقر و سفره خالی
    از دست رفته است
    آقای محترم ۴۰ سال است که مدارس شما اسلامی است. دختران با حجاب به مدرسه می روند تلویزیون اسلامی هست . ولی کاملا نتیجه برعکس واسلام زدگی داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا