خبر ویژه

پیگیری برای توزیع شیر مدارس در آستانه پایان سال تحصیلی

یکی از مسئولان ارشد وزارت بهداشت در آستانه پایان سال تحصیلی جاری خبر داده که وزارتخانه متبوعش در تلاش است تا توزیع شیر رایگان را دوباره در دستور کار قرار دهد.

مدرسه آنلاین- سال های مدیدی است که دیگر توزیع شیر رایگان به صورت سراسری در مدارس کشور انجام نمی شود و به نظر بسیاری از متخصصان این اتفاق تأثیری بسیار منفی بر سرانه مصرف شیر در کشور داشته است.

بهمن ماه سال گذشته و در همین باره سید محمد رضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: تا ماه گذشته اتفاق خاصی در حوزه اختصاص بودجه توزیع شیرمدارس توسط سازمان هدفمندی یارانه ها نیفتاده است در حالی که عملا از فصل فعالیت مدارس حدود ۵ ماه بیشتر زمان باقی نمانده است.

 بنی طبا ادامه داد: پیشنهاد ما به دولت آن بود که تمامی مابه التفاوت حذف ارز ترجیحی در بخش خوراک و نهاده‌های دامی را به شیر مدارس اختصاص دهد که این عدد رقمی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که با احتساب حدود ۱۶ میلیون دانش آموز ایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی می‌تواند در ۲۷۰ نوبت شیر با کیفیت رایگان توزیع کرد.

 به گفته او، با توزیع ۲۷۰ نوبت توزیع شیر رایگان مدارس حدود ۳۰ درصد نیاز دانش آموزان به مواد مغذی شیر از جمله کلسیم تامین می‌شود.

حالا و در آستانه پایان سال تحصیلی حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است: در سال جاری به دنبال آن هستیم با افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته بتوانیم توزیع شیر و لبنیات رایگان را در مدارس داشته باشیم.

سخن کوتاه و گذرایی که اگرچه به نظر نمی رسد چندان ضمانت اجرایی داشته باشد، اما به هر حال امیدها را برای اجرایی مجدد این طرح به ویژه در سال بعد افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا