تربیتیمامان بابا

علت تمایل دختران جوان برای ازدواج با مردان مسن ازدواج

در برخی اوقات مشاهده می شود که یک دختر جوان تمایل دارد برخلاف سن و شرایط موجود با مردی مسن ازدواج کند، اتفاقی که برای انجام آن دلایلی وجود دارد و البته پیامدهایی نیز به همراه دارد.

مدرسه آنلاین- افزایش تمایل بسیاری از دختران جوان به  ازدواج با مردانی که با آن‌ ها اختلاف سنی فاحشی دارند، از مواردی است که در سال‌ های اخیر در ایران نسبت به گذشته بیشتر شده است. اختلاف سنی مناسب زوج‌ ها از عوامل مهم در ازدواج است و ازدواج یک دختر جوان با یک مرد مسن با هنجارها و سنت‌ های جامعه ایران سازگاری ندارد. شایان ذکر است، مواردی که در ادامه به عنوان دلایل این تصمیم گفته خواهد شد، به معنای تایید این رفتار نیست و برای تمام دختران صدق نمی‌ کند اما واقعا دلیل گرفتن چنین تصمیمی چه می‌ تواند باشد؟

مسائل اقتصادی

در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی، ازدواج پسران جوان با مشکل روبه‌رو شده و شاید عده‌ای نتوانند به همین دلیل تشکیل خانواده بدهند اما مرد مسن به لحاظ اقتصادی به ثبات رسیده و برای یک دختر جوان می‌تواند زندگی نسبتا مرفهی را فراهم کند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل مطرح شده توسط بعضی دختران برای چنین ازدواجی است.

بیشتر بخوانید

چرا برخی زنان متأهل با پسران جوان ارتباط برقرار می‌کنند؟

مشکلات عاطفی با پدر

همه دخترهای جوان به پدری که به او تکیه کنند، نیاز دارند. در جایی که پدر بد رفتار یا مرحوم شده باشد، از چنین نعمتی بی‌نصیب می‌شوند و عده‌ای ممکن است این نیاز خود را از طریق ازدواج با مردی به سن پدرشان جبران کنند بنابراین داشتن مشکلات عاطفی با پدر یا محروم بودن از وجود پدر، ممکن است به گرفتن چنین تصمیمی منجر شود.

تجربه شکست عشقی

شکست‌های متعدد در زندگی به خصوص روابط عشقی گذشته یا ازدواج قبلی هم از دلایل این موضوع است. ممکن است برخی دختران جوان با توجه به پیشینه زندگی عاطفی خود به این باور رسیده باشند که پسران جوان بسیار هوسران و غیر مسئول هستند اما مرد مسن به پختگی کامل رسیده و می‌توانند به عنوان یک فرد امن و با مسئولیت، به حمایت وی تکیه کنند.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده آهنگ مبتذل آرایشو پاک کنی هم دافی؛ چه کسانی پشت صحنه این جریان هستند؟

نداشتن عزت‌ نفس و اعتماد به‌ نفس پایین

برخی دختران، شأن و شخصیت خود را به قدری دست کم گرفته‌اند که خود را شایسته نمی‌بینند که مرد جوانی حتی به آن‌ ها توجه کند. در نتیجه ارتباط با فرد مسن را برای خود بهتر می‌دانند.

نداشتن سرپناه یا خانواده حامی

در ذهن بعضی دختران بی‌بضاعت ازدواج با مرد مسن می تواند تمام کمبودها و خلأهای زندگی آن‌ها را پر کند بنابراین دختری که مورد حمایت خانواده به خصوص والدینش قرار نمی‌گیرد، ممکن است به گرفتن چنین تصمیمی ترغیب شود.

نداشتن خواستگار خوب

برخی دختران به هر دلیلی، خواستگار مناسب و خوبی ندارند اما می‌خواهند بالاخره ازدواجی داشته باشند و مرد مسن را شاید گزینه خوبی بدانند که بهتر است از دستش ندهند.

آمار بالای طلاق

متاسفانه ازدواج بین زوج‌های جوان در موارد قابل توجهی به طلاق می‌رسد. این موضوع برخی دختران را ترسانده و ممکن است آن‌ها تصور کنند مرد مسن مسئولیت بیشتری نسبت به یک پسر جوان در زندگی دارد و حامی بهتری است.

انتقام‌ گیری از نامزد قبلی

ممکن است دختری برای انتقام گرفتن از خانواده‌اش یا نامزد قبلی خود تن به ازدواج با یک فرد مسن بدهد. او برای این که خودش را اثبات کند، چنین تصمیمی می گیرد.

بلند پروازی زیاد

برخی دختران آرزوهای زیادی را در سر می‌پرورانند که برای به دست آوردن آن‌ها هیچ تلاشی نمی‌کنند و یک شبه می‌خواهند پولدار شوند، خانه عالی و خودروی مدل بالا داشته باشند و… . یک مرد مسن می‌تواند نیازهای بلندپروازانه آن‌ها را با سرعت بیشتری نسبت به یک جوان تامین کند. پس   ازدواج با او را انتخاب می‌کنند.

آسیب‌ شناسی این سبک ازدواج‌ ها

درک نشدن توسط شوهر| بارها در همین صفحه خانواده و مشاوره، گفته شده که اختلاف سنی زیاد، زن و شوهر را در دو دنیای متفاوت قرار می‌دهد که همین موضوع مشکل‌زا می‌شود. رفتارهای یک دختر جوان برای یک مرد مسن می‌تواند جلف و سبک سرانه تلقی شود و چه بسا انتظار داشته باشد همسرش را شبیه خودش و شخصیت او را عوض کند. به همین اندازه زن جوان، شوهر مسن را کسل کننده و بی‌جنب و جوش می‌بیند بنابراین ارتباط‌ها و مناسبات آن‌ها تناسب زیادی با هم نخواهد داشت.

بچه‌ دار شدن

همچنین اگر دختر جوان بخواهد فرزندی داشته باشد، این فرزند برای یک پدر مسن می‌تواند در حد نوه یا نتیجه‌اش باشد که سراسر ضرر برای کودک است.

مرگ شوهر

احتمال فوت و مرگ و میر در سنین بالا بیشتر است بنابراین زنان جوانی که با مردان مسن ازدواج می کنند ممکن است خیلی زود تنها شوند و همسرشان فوت کند و زندگی اجتماعی آن‌ها با چالش‌های جدی و زیانباری همراه شود.

بروز سوء ظن

گاه وجود فاصله‌ های سنی زیاد، باعث می‌شود برخی مردان، بدون دلیل سوءظن‌هایی به همسر خود داشته باشند و مدام برای همسرشان تعیین تکلیف و او را کنترل کنند.

منزوی شدن

گاهی به دلیل اختلاف سنی زیاد زن خجالت می‌کشد شوهرش را به دوستان و اقوام جوانش معرفی کند و به همین دلیل تنها و منزوی می‌شود.

یک دختر جوان در زمان گرفتن تصمیم نهایی، باید حواسش به همه این نکات باشد.

نوشته های مشابه

‫285 دیدگاه ها

  1. الان تو این زمونه مد شده شوگرددی

    جوانها با این وضع گرانی بیکاری نمیتوانن خرج زندگی در بیارندنمیتونند ازدواج کنند یا همسرهاشون طلاق میگرند
    میرن با همسن پدرهاشون ازدواج میکنند

    1. بله ،من دربیست ۲۰ سالگی به مرد۷۳ ساله ازدواج کردم ،بخاطرنامادری وبی بندباری کارهای خودم که اثرسادگی انجام دادم،همسرم درسن ۸۸ سالگی ۲سال پیش فوت کرد الان خودم ۳۷ سالمه وتک وتنهابدون خونه وبیمه وبچه موندم پسرانش که اززن اول هست میخوان بیرونم کنند،پدرشهیدبودوحقوقش همه میگن به زن بابانمیدیم ماندم چه کنم تک وتنها وغریب وبی کس

      1. بزرگوارفکرکنم باتوجه به مدارکی که بایدداشته باشی بدنیست باجامعه وکلاصحبت کنی شایدکمکتون کردن شرمنده من یه ترم دیگه باقی دارم تامدرک بگیرم وگرنه انجام وظیفه میکردم

        1. چرا تیتر رو این طور نزدید که علت تمایل مردان به زنان در سنین پیری و در سن جوانی به زنان مسن؟! مردان فرقی برایشان ندارد که زن پیر باشد یا جوان، چرا از بانوان مایه می گذارید؟! ۱) در جامعه ایرانی متاسفانه همیشه زنان رو خدشه دار می کنند و سرکوب تااشتباهات مردان پوشیده بماند و این گونه می شود که آمار طلاق زنان از مردان به شدت بالاست و همه حسرت زندگی خوب در این کشور رو دارند و می ترسند طلاق بگیرند و اکثرا از ترس ازدواج مجدد بعد طلاق و گفته های بی پایه و اساس نقش قربانی شدم برای زندگی با تو، خوشی ندیدم از این زندگی و… بیان می کنند، به جای این که به همسرش بگه آخه نامسلمان من هم انسانم، جسمم ضعیفه و توان دفاع از خود رو ندارم و گرنه همون‌طور که تو من رو میزنی، می زدمت، همون طور که حقوق من رو رعایت نمی کنی از زندگی مثل لجن پرتت می کردم بیرون و…، مجبور میشه بانو با ادب و احترام حرف بزنه نه به خاطر این که همسرش لایق احترام هست، نه!بلکه به خاطر این که میدونه بعد طلاق در جامعه ایرانی چه اوضاعی در انتظارش هست، خود من موقع طلاق این قدر کتک خوردم، تازه خواستن بچه دار بشم که خاک علی خاک هست بریزند توی سرم بعد هم بهم بگن مقصر خودت بودی، اقدام نمی کردی، مخلص کلام کتک و تنبیه و انداختن از خونه بیرون و… سرم اومده، طلاق گرفتم الان شدم متخصص ازدواج موفق و ناموفق، ولی خودم از ازدواج متنفرم چون دیدم قانون حمایت از زن در خانواده برای دروغگویان و قسم و سوگند دروغ مزیت داره، حاضر نیستم تجربه ۱۰سال دادگاه و اون چیزهایی که دیدم رو در اوج جوانی از مغز پاک کنم، الان میانسال هستم، نه ازدواج برام معنی داره، نه خانواده، ریشه ش به آزار جسمی_روحی_جنسی در حیطه زندگی مشترک و خانواده برمی گرده، چون تجربه مادر عقل هست، الان همه آدمها برام یک جورند با همه حرف می زنم و به هیچکس برای ازدواج بها نمی دهم چون جنس همه شون یکی هست و اجتماع بدتر شده که بهتر نشده۲) آقای محمد رضا گلزار با خانم آیسان اقاخانی ازدواج کرده و خانم الهام چرخنده با یک آقای عراقی، خب دل به دل راه داره، هر دوتاشون در اختلاف سنی۲۵سال هستند، اگر جرات دارید برید بپرسید چرا ازدواج کردید؟!بهتون میگن به شما مربوط نیست، آقای پیمان قاسم خانی از بهاره رهنما جدا شد و با یک دختر جوان ازدواج کرد، چرا؟!چون به هیچکس مربوط نیست، حلال، حلاله، به هیچکس مربوط نیست

      2. البته اگرمردمسن پولدارباشه به اون دختری که باهاش ازدواج میکنه بهابده وچیزی داشته باشه که به نام اون دختربیچاره کنه درلصل درحدمتوسط یعنی خانمه داره ازیه پیری پرستاری نیکنه حالابعدازچندشب یه شب هم بغلش خوابیدالبته دودازکنده بلندمیشه اگرمردمسن ازنظرمالی نتونه خانم بیچاره راتامین کنه بایدبی خیال چنین ازدواحی شد

        1. فقط به علت تامین شدن از لحاظ اقتصادی هست وگرنه از نظر جنسی هیچ تمایلی ندارد .بسیاری از آنها بخاطر پول وگرفتن مهریه تن به چنین ازدواجهایی میدهند وخیانت هم در این گونه ازدواجها فراوان هست.

        1. خانم محترم شما میتونین هم مهریتونو درخواست بکنین از طریق دادگاه البته و هم حق و حقوق بچتونو تا رسیدن به سن قانونی میتونین از اموال مرحوم مطالبه بکنین, فقط نباید طولش بدین سریع باید اقدام کنین قبل از اینکه خونه و اموال رو بفروشن و تقسیم کنن باید دادخواست بدین به دادگاه.

          1. تا انحصار وراثت انجام ندن نمیتونند از حسابش یا اموالش چیزی ور دارن

      3. مگه دست اوناس که حقوق بهت ندن.حقوق مرد مرحوم طبق قانون متعلق به همسر و یا دختر بیوه متوفی میباشد

          1. سلام گلبانوی عزیزشما هم‌مهریه ۶م یک هشتم هم حقوق ایشون به شرط اینکه همسرعقدقانونی باشین میتونیدبگیریدازطریق خوب دادگاه اقدام کنین وحقتون رامطالبه کنین انشالله موفق باشین

          2. احسن ،👌👍💯💯💯💯💯همینطوره دیگه به هیچ زنی نمیشه اعتماد کرد همشون شدن مهریه

        1. فقرونداری است میخواهد با پیرمرد ازدواج کند بعداز فوتش چیزی ارث برایش برسد حالا یا باجوان ازدواج مبکندیازندگی مستقل برای خودش باشد

      4. برو بیمه ، اگه زن عقدیش باشی و بچه کوچیک و یا دختر مطلقه نداشته باشه تمام حقوقش مال خودته.

        1. اینا همه اسک تمساح ریختنه . این خانم حتما یواشکی با این مرتیکه رابطه داشته خیال می کرده به یه نون و نوایی نیرسه . حالا بعد از مردن طرف این ننه من غریب بازی رو در آورده شاید فرجی بشه و راه و چاه رو مفت مجانی بپرسه . بس کنید دیگه ه کسی یه حرف مفتی میزنه .این آدمای آویزون تو این جور وقتها خودشونو به موش مردگی میزنن ، اون زمانی که هار بودی و رو زندگی یکی دیگه چمبره زده بودی احیاس قدرت میکردی و خودتو زرنگ عالم میدونستی ، اینجور آدما مردهاشون میگن من کف خیابون ب رگ شدم و کسب از پس من برنمیاد و زناشون هم میگن اشاره کنم تو بغلمه و هیچ غلطی نمی تونین بکنین .وقتی مثل خر تو گل می مونن وافریادا سرمیدن و یقه پاره می کنن و ایهاالناس یر می دن که کسی نییت به ما کمک کنه ؟
          لطفا با طناب این آشغالهای خونه خراب کن توی چاه نروید .
          من یک رن هیتم که از این هرزه های آویزون و شوهر عیاش زنا کار ضربه های روحی و اقتصادی شدید خوردم .

          1. افرین به تو اگر این زن قانونی ازدواج کرده حقوق مرد بعد مردن به زن ودختری اگر داشته باشد خونه بین اینها تقسیم می شود بجز این کلک است

          2. متاسفم برات .تو دیگه چه آدمی هستی؟ اگر زنش بوده یا نبوده به منو تو چه؟ اون آدم فقط خواسته یه درد و دل کوتاه کنه. از آدم شکاک و بیماری مثل توام نظر نخواسته‌. تو یه آدما بیسواد و جاهل و بی ریشه ای که راهنمایی درست بخوره توی سرت حتی یه همدلی ساده رو بلد نیستی. آدمایی مثل تو اگر خودشون گرفتار بشن از دنیا توقع دارن که کمکشون کنن اما نسبت به دیگران قضاوت ناعادلانه دارن. بیمار روانی خودتو به درمانگر نشون بده.

      5. قانونا شما باید حقوق شوهر مرحوم خودتون رو بگیرید . بچه ها اگر دختر باشن و ازدواج نکرده باشن سهم میبرن . این چ حرفیه مگه میتونن شرعا و اخلاقا حق شما رو ندن و خیابون راحت حقتون رو میگیرید

        1. حقوق شوهرمرحومش از بنیاد شهید بوده و قانونا بعد از فوت والدین شهید ، این حقوق و مزایا قطع میشه و دیگه به ازدواج های بعدی منتقل نمیشه

      6. درود
        برای احقاق حق خود وکیل گرفته و به دادگاه مراجعه کنید بازنشسته بودند و اموالی دارند به شما حقوق و ارث میرسد.

      7. شما برو شکایت کن بگو مهریه میخام…هرچی ازش مونده باشه بابت مهریه بهت میدن و حقوقش رو اگر بچه زیر ۱۸ نداشته باشه پسر..فقط دختر بی شوهر از حقوق سهم داره

      8. میدونم سخته اما تلاش کن روی پای خودت وایستی.
        خیلی جوانی و هتوز فرصت ازدواج هم داری

      9. سلام نلاش کن حق وحقوق او بهت میرسه قانونا باید بری دنبال حقوق شوهر که بعد مرگش به تو میرسه نه کسی دیگر

      10. عزیزم حقوق پدرت به شما هم تعلق میگیره.حتما پیگیرباش.در ضمن توکلت به خدا باشه و سعی کن موقعیت زندگیت رو با تصمیمات عاقلانه تربهبود ببخشی.

      11. سلام
        همیشه ،باید زندگی رو از نو ساخت،و به این فکر کرد که تصمیم درست گرفت ،هیچ گاه از توکل به خدا غافل نشو،انشاالله که عاقبت بخیر بشی.

      12. به شما نصف حقوق پدر تعلق میگیره و باید اقدام کنید
        در ضمن اگر مهریه یا هرچیزی از شوهر فوت شده طلب دارید از طریق دادگاه اقدام کنید و مهریه شما از املاک و چیزایی که از شوهر مانده و حتی سهم الارث بچه هاش هست کم میشه و به شما داده میشه.

      13. سلام
        اگر عقد رسمی بودی،،، نامادری شهید محسوب میشی و حقوق به شما تعلق میگیره…
        به بنیادشهید مراجعه کن (با مدیر کل بنیاد استان)
        یا اینکه کمیسیون ماده 16 بنیادشهید…
        شما حق قانونی دارید.

      14. سلام گلبانوی عزیزشما هم‌مهریه ۶م یک هشتم هم حقوق ایشون به شرط اینکه همسرعقدقانونی باشین میتونیدبگیریدازطریق دادگاه اقدام کنین وحقتون رامطالبه کنین انشالله موفق باشین

      1. حقوق شوهرمرحومش از بنیاد شهید بوده و قانونا بعد از فوت والدین شهید ، این حقوق و مزایا قطع میشه و دیگه به ازدواج های بعدی منتقل نمیشه

      1. احتمال زیاد تو رو به نابودی هستی خیلیا انتظار نابودی ایران رو میکشیدن که الان خودشون سینه قبرستون هستن و ایران
        قویتر و مقتدر از همیشه است
        پاینده وطنم

        1. انشاالله مشکلت حل بشه بانو اما بیچاره ما و اون شهیدی که پدر۷۰سالش با داشتن نوه رفته دختر۲۰ساله گرفته بچه دارم شده،بنیادشهید،مالیات پدرمون رو در آورده هاااا

      2. باید پسرهای جوان رو پا خودشون وایسن تا واسه دخترا هم ثابت بشه پسران جوان با عرضه هم زیاد هست و نرن با پیرمردا ازدواج کنن.الان باور کنید پسرهای جوان کار کن نیستن و دنبال ارث پدر یا به قول خودشون استاد دانشگاه هستن.اما به نظر من بهترین شغل واسه پسرای مجرد یا گرفتن حرفه و شغل بازاری هست که میتونن پیشرفت کنن

        1. اول که شما نفست از جای آتیش در میاد..
          شما جایه همه پسرا نظر یا صحبت نکن وقتی جاشون نیستی..
          من 31 سالمه و ریشم سفید.. همه که آقازاده و ارث خور نیستن. شغل و کارو و پیشرفت زیرمیزی میخواد آشنا میخواد.. مثالشو بگم من و رفیق پولدار تصمیم گرفتیم بریم پیشه یه آرایشگر که بهمون حرفشو یاد بده اون پسر باباش آمد و 10 میلیون داد به آرایشگر و گفت پسر من باید 3 ماهه مدرکشو بگیره!اگر نگیره پولمو پس میگیرم بروزم دست به جارو نشد. اون گرفت و رفت و من هنوز که هنوزه بعد 1سال و نیم جارو کشی میکنم و تا میام رو دستش نگاه کنم ردم میکنه در نانوایی و مغازه..من پدرم مستاجر و مسافرکش بود.بخاطره بی پولی نتونستم برم دانشگاه و رشته کامپیوتر که عاشق کار باهاش بودم و مدرک بگیرم.. درضمن میگی کاری نیستن دلم میخواد یقه خودم و پاره کنم.مثله… جون بکن شب و روزت یکی بشه که بخوای با حقوق کارگری زن بگیری یه نگاه به قیمت طلا کردی؟ یه نگاه به قیمت لباس و جهیزیه کردی؟؟ شاید جیبت پرررره پوله که اینجوری میگی یا اینقدر دارا هستی که از ندار بی‌خبری.. خدارو شکر دخترای امروزی دهنشون اینقدر گشاده که یه جزیره هم بکنی تو حلقشون بازم میگن میخوایم..منه جوونه پیره پسر حتی جرات نمیکنم تو خیابون نگاه دختری کنم..مبادا بخوام حسرت بخورم..شماهم اگر میخوای نظر بدی لطفا از طرف آقازاده ها ارث خورا حرف بزن..
          وسلام

      3. یک پیرمرده است مسافرم میگه از وقتی فهمیدن بازنشسته و تنهام به هم چند تا پیله کردن ولم نمی‌کنند واقعیت تلخ جامعه ماست وقتی ابتدایی دولتی 700 هزار تومان پول می‌خواهد که ثبت نامش کنی بچه رو متوجه عمق فاجعه میشی

      4. نابودی تورو نمیدونیم ولی ایران و ایرانی همیشه استوار و پاینده هست با همه ی سختی ها و گرونی ها و مشکلات و صدالبته تو ایرانی نیستی که این حرف رو میزنی
        چو ایران نباشد تن مااااا مباد

      1. این همش به خاطر فشاری هست که این دولت نامرد روی مردم میاره ۹۰درصد به خاطر مشکلات اقتصادی هست ۱۰ درصد مابقی مسائل😞

    2. البته این ازدواجها چند دلیل دارد به نظر من یک بعضی از دخترها به خاطر پول با فرد مسن ازدواج می کند چون فکر این هست فرد مسن زودتر از جوان فوت می کند وبعدشبتلاخره اموالی از این مرد بهش می رسدبعدش می رود زندگی خودش می کند دوم جوانان از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند سه بیشتر جوانها به خاطر غذاهای ناسالم وهورمونی که در کشور تولید می کنند واستفاده می کنند به علت ناتوانی جنسی بینشان طلاق اتفاق می افتد وچنرین مورد دیگر

    3. علت اصلیش اینه ک دیگ مرد گیر نمیاد پسرا همه دختر نما شدن دیگ مردونگی تو ایران رفته زیر سوال پسری ک ابرو ورداره پاچه هشتاد سانتی بپوشه رژ لب بزنه و گوشواره ببنده بدرد زندگی نمیخوره

      1. سلام
        اگر عقد رسمی بودی،،، نامادری شهید محسوب میشی و حقوق به شما تعلق میگیره…
        به بنیادشهید مراجعه کن (با مدیر کل بنیاد استان)
        یا اینکه کمیسیون ماده 16 بنیادشهید…
        شما حق قانونی دارید.

    4. علت ازدواج دختران جوان بامردان جاافتاده
      ۱.پسران جوان پول کافی ندارند
      ۲.درنتیجه اعصاب درست وحسابی
      نداشته وبیشتراوغات دست بزن نیز
      پیدامیکنند
      ۳.بصورت غیرمتعارف غیرت میشوند
      ۴.سال هابایدسختی ومشقت بکشندتایک زندگی متوسط ضعیف
      دست وپاکنند
      درنتیجه پسران جوان بسمت بانوان مسن ترتمایل پیداکرده که امکانات اولیه دارند
      دختران جوان نیزحوصله بی پولی و دست بزن وغیرتی بازی جوانان رانداشته بسمت مردان جاافتاده مایل شده اند

      1. خدا امثال تورو لعنت کنه که دیگه توی مملکت خودمون از دست شماها در امان نیستیم‌.شماها داعش هستید.

      2. لعن بی اساس به خودت بر می گردد وقتی داخل دخمه تاریک قبر خود افتادی به خاطر این لعن باید پاسخ بدهید . خدا به کسی اجازه نداده دیگری را لعن کند به خودت بر می گردد روزی تقاص این لعن را خواهی چشید . در دنیا همیشه مشکلات بوده و هست با افراد کار بلد باید مشورت کنند . لعن کننده خودش ملعون هست و بس .

  2. یک مسالهء دیگر وجود دارد که مردان من تن به ازدواج با دختران جوان میدهند و آن اینکه مرد تنها است و به محبت و نوازش نیاز دارد که از طرف خانواده محروم شده فرزندان به فکر زندگی خود هستند و همسر مرد مسن هم به نوه و فرندانش چسبیده و مرد از همه چیز محروم شده و تنها راهش در صورت تمکن مالی گرایش به زن جوان میباشد که بنوعی هردو به خواستهء خود میرسند .

  3. تفاوت سنی خیلی مهمه اولش شاید مسیله ای نباشه ولی به مرور زمان دیگه پول و ثروت جواب گو نیست و همسر فیلش یاد هندوستان می‌کنه و خیانت ها شروع میشه مثل سریال ترکی عشق ممنوع

  4. کلا دختر ایرانی بد پسند هست.
    مثلا در مورد نذاشتن خواستگار خوب،، خیلی این دلیل مزحک هست… طرف تو خواستگارش آیا هیچ فرد خوبی نیست، که از پیرمرد بهتر باشه… هر کدومش باشه بهتر از پیرمرده هست….. ولی بحث بد پسند بودن است.

    مثلا دخترها به افراد کثیف زن باز هم رغبت دارند.

    به افراد دزد و کلاهبردار و حرام خور و حرام لقمه هم رغبت دارند.

    کلا بد پسند بودن،، دزد و کلاهبردار و مجرم و حرام لقمه پسند تو ذات ایرانی و دختر ایرانی هست.

    گور باباشون و گور بابای نظر دهنده ی باشه.. نمیدونه قضیه چی هست و سطحی مگر هست.

    نمیدونه فرهنگ مردم پایین هست.

  5. اتفاقا این آقایون مسن هستند که مخ دخترا وخانمهای جوان را میزنن .وخیلی هم راضی هسن.وتزشون اینه که زن جوون برا پیری کوری آدم خوبه. آره زیاد گناه رو به طرف دخترا وخانمها نیندازید.هر دو طرف توجیه خودشون را دارن.چه مردای جوون با شوگرمامی چه زنای جوون با شوهر ددی

  6. دوحالت دارد یک زندگی و رفاهییات درمدت کوتاه با فرد مسن…دوم ازاد بودن زن چه در دوران سپری زندگی بافرد مسن .وچه بعداز مرگش ..واون طوری که دوس دارن زندگی میکنن..وبه خوش گذرونی میپردازن.

  7. دوحالت دارد یک زندگی و رفاهییات درمدت کوتاه با فرد مسن…دوم ازاد بودن زن چه در دوران سپری زندگی بافرد مسن .وچه بعداز مرگش ..واون طوری که دوس دارن زندگی میکنن..وبه خوش گذرونی میپردازن.

  8. همش برای پوله اما به نظره من خاک عااالم برسره اون دختری که میره این کاره کثیف رو انجام میده و با همسن باباش ازدواج میکنه. برای پول. و اون شوگر ددی که سواستفاده میکنه ازین فرصتها.

    1. شوهر سوء استفاده نمیکنه،اکثر دخترها ازدواج میکنن که اسم شوهر باشه ولی هر کاری دوست دارن انجام بدن،چون شوهر جوان این اجازه رو نمی‌ده بر همینم کار به طلاق میرسه

      1. دوست عزیز نه این جوری هم نیست از قدیما گفتن مرده را به حال خود واگذار کنی کفن اش رو کثیف می‌کنه باید یه انسان زنده مراقبش باشه کفن رو طوری بپیچه مرده خودش رو کثیف نکنه …افتاد

    2. فرخ الان خودتو ول کنن میری شوگر ددی میگیری
      ازدواج میکنه دیگه جنایت نکرده که
      بدن خودشه میخاد درخت بکاره تورو سننه

  9. فقط وفقط بخاطر مشکلات اقتصادیه که دختران به سمت مرد سن بالا می‌روند دلیل دیگه نداره

    1. من یه مرد هستم و اصلا ازدواج نکردم و نمی کنم ۴۳سالمه ولی طبق تجربه خودم
      که از دوستی‌های اجتماعی داشتم و ازدواج دوستام به خانمهای محترم توصیه میکنم اگه میخاین بعداً به مشکل نخوردید تو زندگی مشترک حتما با کسی ازدواج کنید که از خودتان چند سال بزرگتر باشه

  10. ما که ندیدیم اطرافمون اینطور ازدواجها رو والا برای ازدواج واقعی یکی گیرمون نمیاد به سن بالا هم راضی شدم گیرم نمیاد 😆😆چیز زیادی هم نمیخوام فقط یه خونه با یه حقوق داشته باشه بقیش با من

    1. دختر اول خودش باید بزگ بشه بعداً حتماً پسر بزرگ رو پیدا میکنه
      نمیشه آدم کوچیک دنبال آدم بزرگ بگرده چون پسر بزرگ خودشو اسیر دختر کوچک نمیکنه و اونوقته که دختر یا باید بزرک شه یا باید بره دنبال پیرمرد کوچک نه پیره مرد بزرگ !!!

  11. جوان‌ها از ازدواج فرار میکنن . ازدواج یه چیز پوچ و غیر ممکن شده . همینطوری پیش بریم ازین بدتر هم میشه .

  12. چرا خودتو کوچیک کنی یکی بیاد بگیرت رفته دنبال پیر مردا هرچند یه دخترم ولی اون دختر و زنی که التماس می کنید یکی بگیرتتون کاملاً خودتون و کوچیک میکنید بزارید خودش بیاد جلو
    خلاصه مد جدید دخترا خاستگاری می کنن خخخ 😁😂🤣

    1. چه فرقی می کنه ؟ مهم پا پیش نهادنه. مهم نیست از کدوم طرف باشه ، حالا من اومدم جلو. جواب مثبت می دین شما ؟

    2. بهترین کاربرای مرد های ایرانی دوزن داشته باشند چون زن فرشته است و هر جه فرشته زیاد داشته باشید بهتر است

    3. حتی اگه پیره‌مرده خودشم بیاد جلو ، چیزی به لیاقت دختر اضافه نمیشه
      اگه دختر دنبالش بره حداقل با خودش و پیره مرده صادقه

    4. وقتی دخترای جامعه میمیرن ازدواج سفیدمیکنن کسی که مردباشه نمیادچنین دختری که دست هرکس واکسن بهش خورده بگیره بایدبرسراغ پیرمردان
      نوش جانشان پول دارن دخترمیگیرن دخترانرن سراغ تحصیلات عالیه بعدفارغ شدن التحصیل بخودمیان میبینن سن‌شان رفته بالای ۳۰ کدوم پسرمیاددختر۳۰ساله بگیره

  13. با درود فراوان با فرمایشات نویسنده مخالفم ضد و نقیض بعضا صحیح میباشد ولی بعد اصلی برای اینکه تن به این کار میدهند پختگی هست

    1. جز پول چی میتونه باشه من با همسنم ازدواج کردم مستاجرم کارگره بیمه نداره زندگی سگی داریم شب وروز دعوا بچه نمیتونیم بیاریم چون پول خودمونم نداریم لعنت به باعث وبانی خراب شدن جوانا

  14. کواصلن زن اهل ازدواج چرا دروغ میگید والا من الان ۴۲ سالمه کو‌دخترجوان حتی ۱۰ سال کوچیکترهم نمیاد .پیدا نمیشه البته اهل زندگی باشه همه چی هم دارم ولی کو‌دختری که قصدش ازدواج باشه دلتون خوشه

    1. هستن دخترای خوب ولی خیلی نیستن،چون دخترای خوب معمولن تو خونه ان یا زیاد اهل تو دید بودن نییستن،بهتره از ژریق واسطه دنبال دختر خوب بگردین یا در وهمسایه اگه هست

    2. چرا ده سال کوچکتر از خودت؟؟؟ اون وقت فکر میکنی همدیگه رو درک کنید؟؟؟با یکی همسن و سال خودت، نهایتا دو سال کوچکتر ازدواج کن

    3. بله متاسفانه،دخترها و پسرهای ما به خوشگذرانی روی آورده اند و نمی‌خواهند زیر بار مسئولیت زندگی بروند

  15. اصلا اینطور نیست درمنطقه وشهرستان‌ما‌ابدا‌چنین ازدواجهای صورت‌نگرفته و نمیگیرد‌چون دختران منطقه ما نجيب وخانواده داروطایفهودارهستن‌فقط دختران پولداران‌تهران وچند‌شهر دیگر اینچنین ازدواجهای دارند اونم‌بخاطر پول و ‌ثروت پیرمردان‌با‌پیرمردان‌ازدواج می‌کنند اونها خودشان پدرومادر‌وخانواده و طایفه شان‌پول‌پرست‌و‌آهن پرست‌هستند و‌فقط برای پول و ‌ماشین مدل‌بالا ازدواج می‌کنند

    1. همونایی ک میگید تهران هستن همونایین ک از روستای شما فرار کردن اومدن تهران یا واسه دانشگاه یا کار ب همین بهونه دارن این کارو میکنن وگرنه قدیمیای تهران و تهرانیا کسی ازین کارا نمیکنن ی مشت شهرستانی هستن مثل شما و ایل و طایفتون

    2. اگریک مردمسن پول داشته باشد.ماشین داشته باشد.خانه داشته باشد. درحدی که توانایی ازدواج با یک دخترجوان برایش فراهم باشد.ولی درآخرنیازهای آن دختررا مثل دخترخودش فراهم کند که بتوانددرکناربستگان خود آبرومندانه زندگی کند تااینکه باشخصی در اندازه خودس ازدواج کند.بدان منطقی عمل کرده و انسانیت را به چالش نبرده و نودوستی دربرابردخترخودش را به متعال رسانده.

    1. من طالب یه خانم نجیب باجمال وکمال بدون فرزندم مدتی غیررسمی باهم ارتباط داشته باشیم البته حلال اگرتفاهم داشتیم ازدواج کنبم

    2. از قدیم این مثل مانده بجا دستوم به تقار باشه شوهرم شغال باشه ۰ ترجمه گفته شکمم سیر ودر رفاه باشم شوهرم مخاد هر شکلی باشد

    1. بخدا مجرد بودن خیلی بهتر از اینه که وارد رابطه ای با فاصله سنی زیاد بشی که نتونی در اوج جوانی شاد و پرهیجان زندگی کنی ،پراز محدودیت باشی،با سوء ظن بهت نگاه کنن و هزار جور تحقیر شخصیتی و روحی…همینجوری زندگیا پراز مشغله هست فکر کنید اینا هم بهش اضافه بشه مگه چند بار بدنیا میایم؟چند بار جوانیم و شاداب ؟و….مساله اقتصادی با کار کردن(پله تمیز کنی بهتره تا ازدواح اینجوری) تامین میشه ولی روح و شخصیت که آسیب ببینه خیلی سخته مرحم کردنش ….قدر روزهای زندگیتونو بدونید با یه کم ساده زیستی و توقع کم میشه با یکی مثل خودتون ازدواج کنید در کنار هم بسازید زندگیرو …هیچ جای دنیا هیچ چیزی رو حاضر و آماده و بدون زحمت به آدم نمیدن …برای زندگی باید تلاش کرد …با پیرمرد ازدواج می کنی به پول برسی به چه قیمتی؟بچه های زندگی قبلیش!و ….هزار بار استرس این نوع ازدواج بیشتر از ازدواج با هم ردیف خودتون هست …

  16. مرگ زود هنگام شوهر امتیاز محسوب می شود نه عیب.
    از شوگر ددی تامین مالی و نیازهای دیگر را از دوستان تامین کنید.

  17. به ندرت کسی که با مسن تر از خودش ازدواج میکنه از فقر و بدبختیه..بیشتر برا اینکه خوب بتونن خرج کنن و خوب بپوشن و بگردن و به روز باشن ..و دیدم که در کنار این ازدواجها خیانت هم میکنن و با جوونترا میپرند..دنبال بلند پروازی هستن بعضی دخترا..والا خیلی سخته که ادم با یکی مثله باباش باشه.

  18. شما امروزه کمتر جوانی می بینی که به لحاظ اقتصادی تامین باشد وبتواند دختران جوان را خوشبخت کند پس اجبار است نه اختیار . در جوانی خوشبختی را جوان در پول وثروت می بیند که به همه چیز در اندک زمانی برسد
    وقتی به همه چیز رسید حال وحولهایش را کرد متوجه میشود خوشبختی فقط در ثروت نیست

  19. واسه اینکه دولت برای ملت ایران کار به اندازه کافی درست نکرده و جوانان سربار جامعه و خانواده اند و نمی توانند دختران امروزی را به آرزوهایشان برسانند

  20. اولا خاک تو سر کسی که بقیه رو قضاوت میکنه و همه رو به یک چشم میبینه. دوما ازدواج کثیف نیست

  21. سلام دوستان چراهمه دارین یک طرفه به قاضی میرویدوفقط احساس و شرایط وعواقب ازدواج خانم هابااقایان سن بالا را بیان میکنید این که خانمی حاضربه ازدواج با آقای سن دارمیشودبسته به بررسی وفکرواندیشه و تمایلات خودداره ولی مردسن بالامگراحساس وعواطف نداره موقعی که اکثر مردان بعداز مدتی زحمت و تلاش زندگی درست میکنم و فرزندان دیگر به همه خواسته ها سیده اندوخانواده دیگرمحبت راازپدردریغ میکنندومحبت ازخانمی می بینندچیکارکنن خلاصه کلام عواطف واحساس مرد اهم درنظراوریدانسان تازمانی که زنده است به همه چیزنیازدارد.

  22. دخترا تا یه خواستگار خوب میاد بهشون دنبال بهونه هستن ازدواج نکنن الان ۴سال من خواستگاری میرم متوجه شدم دخترا از ازدواج میترسن خانواده ها هم هیچ کاری در انتخاب ندارن

  23. هستن دخترای خوب ولی خیلی نیستن،چون دخترای خوب معمولن تو خونه ان یا زیاد اهل تو دید بودن نییستن،بهتره از ژریق واسطه دنبال دختر خوب بگردین یا در وهمسایه اگه هست

  24. شما که این همه آسیب شناسی و علت جویی میکنین ، لطفا میشه بفرمایید چرا در صد اسلام پیامبر با عایشه که حدودا ۴۲ سال اختلاف سنی داشته ازدواج کردن؟

  25. چقدر سخته بچه رو با هزار امیدو نگرانی و سختی بزرگ کنی تحویل جامعه بدی آخرش جامعه کثیف و لاابالی نابودش کنه و تمام زحماتت جلوی چشمت بسوزه…

  26. دلیل اقتصادی درست ولی جوونا هم بیشترشون تن به کار نمیدند. اگه هم جوون کار کنه خیلی زرنگ باشه بتونه اجاره بده .بعدشم شب خسته و خورد واعصاب داغون میاد خونه . هر سرگرمی و تفریحی هم پول میخواد که ندارن. اخرش میشه غرغر کردن دوطرف و یواش یواش،دوری،و طلاق.

  27. من یکی را میشناسم دختره ۱۸ ساله با پیرمرد ۸۰ ساله ازدواج کرد چون پدر دختره در زندان بود و مادرش هم معتاد بود بعد دو تا فرزند به دنیا آورد که معلوم نبود مال کی بود . بعد فوت پیرمرد بچه ها زنه را انداختند بیرون

  28. قانونا شما باید حقوق شوهر مرحوم خودتون رو بگیرید . بچه ها اگر دختر باشن و ازدواج نکرده باشن سهم میبرن . این چ حرفیه مگه میتونن شرعا و اخلاقا حق شما رو ندن و خیابون راحت حقتون رو میگیرید

    1. سلام به تمام مخاطبان عزیز
      اکثر متنهای فرستاده شده را خواندمازدواج قدیم که پدر ومادران دخالت داشتند ۹۹ در صد در زندگی موفق بودنند ومرد وزن فکر مادیات نبودنند وبه مرور زمان روز به روز عشق دو طرف بیشتر می شد
      وزندگی از صفر شروع می کردنند
      ولی امروزه دختر وپسران خونه پدر در رفا هستند وبعد ازدواج می خواهند بدون زحمت در رفا باشند
      ومشکل اصلی هم رسانه ها هستند ودولت یک قانون که مجلس تصویب کرده که باید چند سال دو جوان ازدواج می کنه باید حمایت کنه اجرا نمی کند ودوم بیکاری ونداشتن شقل ثابت این همه بدبختی به وجود اورد

  29. بله اولین علت وضع اقتصادی نامطلوب که برای مردم پیش آوردن و تمام کارها را گره زدن به وام گرفتن آخه کسی که شغل درستی نداره با این تورم و گرانی با ازدواج وامی آخرش میشه جدایی برای هر کاری وامهای با سود کلان پیشنهاد میکنند این وام درمانی که نشد راه چاره

  30. جالبه این همه طلاق بین زوج های جوان هست یکی به دنبال علت نیست اما اگر خانم جوانی تصمیم بگیره با یک مرد میانسال یا کمی سن بالا ازدواج کنه هزار دلیل منفی و مایوس کننده براش میارن!

    دختر جوانی که فکر میکنه ازدواج با یک پسر از خانواده ای ثروتمند میتونه خوشبختش کنه سخت در اشتباهه.

  31. ای کاش برگردیم به فرامین قرآن وعترت.
    رسول خدا فرمود:به فقرای آبرومند؛رحم کنید.
    سئوال:چگونه بشناسیم.
    فرمود:جوانان همه ی اعصار؛فقرای آبرومندند.

    1. در همان دوره خود پیامبر وقتی پول نداشت با زنی از خود بزرگتر ولی ثروتمند ازدواج کرد، بعداً که مشکل مالی نداشت با کودکی از خود خیلی کوچکتر
      لطفاً مطابق عترت علتش رو توضیح بدین

  32. اولا اینکه شما ایرانی ها دختر را تون رو.
    زیر 18سال شوهر نمیدین اشتباهه.
    بعدشم. دختر دلش شوهر میخواد.
    دوست پسر گرفتن تو ایران ازاده
    زنیکه ذات و طایفه اش خوب باشه.
    ریشه داشته باشه هیچگاه شخصیت خودش را زیر سوال نمیبرد……
    شما ایرانی ها عادت دارید خیانت کنید. چونکه همه تون پول دوست هستین.. فقط یاروکافیه پول داشته باشه همه وجودتون رو بهش میدهید.
    یه کم از افغانستانی ها یاد بگیرید

    1. باید پسرهای جوان رو پا خودشون وایسن تا واسه دخترا هم ثابت بشه پسران جوان با عرضه هم زیاد هست و نرن با پیرمردا ازدواج کنن.الان باور کنید پسرهای جوان کار کن نیستن و دنبال ارث پدر یا به قول خودشون استاد دانشگاه هستن.اما به نظر من بهترین شغل واسه پسرای مجرد یا گرفتن حرفه و شغل بازاری هست که میتونن پیشرفت کنن

    2. سلام اولا ایرانی اینچنین که میگویی نیست درافغانستان که کودک را به ازدواج پیرمردها در میآورند الحمدلله ایران فقط تهران و۳شهر کاصفهان وشیراز وتبریز ومشهد نیست ترک ولر وکرد وبلوچ وعرب وفارس و..اصلا چنین نیستند چون اصالت دارند ودختران را با آزادی واحترام بزرگ میکنند ودختران نجیب واصیل دارند درهر جای دنیا آدم خوب وبد وجود دارد پس جمع بستن اشتباه است دوست افغانی من

    3. زر مفت میزنید لطفا. چرا توهین میکنی شما ایرانی ها ؟؟؟؟!!!!!!! پک خودت از کدوم بته هستی ؟

    4. بیا افغانی بهت نشون بدم ببین چه کارا میکنه ک ابروی کل افغانستانو برده چ برسه ب خانوادش

    5. اگر یه دختر خودشه میفروشه تو افغانستان بابای دختر ، دخترشو میفروشه !!!!
      تو عالم روابط زناشویی یه افهانی چی برا گفتن داره ؟؟؟!!!

    6. اگه خودت افغانی هستی
      هرکی میگه نون و پنیر شما سر بزار بمیر
      شما یه عمر تو ایران کار میکنی تا بتونی برگردی افغانستان یه دختر از پدرش بخری ، اینجا صحبت از انسانه ، نه از کالا و وسیله مثل ماشین !!! یه ایرانی حتی به ماشینشم اهمیت میده چه برسه به همسرش.

    7. اگر شما هم روزی به پول رسیدید معلوم نیست هرکدام با چنتا نوزاد ازدواج میکنید
      خیانت به زن و زندگی شغل شریف هر افغانیه به پول رسیدست که براحتی با ۵۰ سال سن دختران کودک را به اسم سنت عقد می‌کند و به زن اول خود می‌گوید دیگر به درد نمیخوری !!!

    8. بیا تا هزارتا مثل شما بهت نشون بدم تا دیگه سرت پایین باشه اینقدر با غرور صحبت نکنی

    9. خو شما هم لطفا از ایرانی ها یاد بگیرید ومردانه از خاک کشورتون دفاع کنید وتعریف ببرید کشور خودتون ودختران رو از دو سالگی عروس کنید

  33. والله من دختر جوان دارم همش کاراش بر عکس من میگم بهش طرف هیچکس نرو هرچی می خوا۶ی من بهت میدم بابات برادرات بهت میدن کو گوش شنوا هر روز برام جنجال درس میکنه هر روز یک درگیری هر روز یک آشوب والله دارم از کارهای زشتش میمیرم همش طرف مردهای زن دار میره هر بلای بگید سر خودش آورده رفتم مشهد پدرش بیماری ریه داشت پزشک گفت توخوزستان نمونید هوا آلوده هست پدرش اهل خرمشهر در جنگ شیمیایی می خوره به زور دستگاه تنفس می کنه برای هوای خوب رفتیم مشهد نگذاشت زندگی کنیم اونجا بایک مرداهل شمال زن ویک پسر داشت ریخته رو هم درروش قفل میکردم بام نی آمد حرم باتلفن باهم ارتباط داشتن بعدازاینکه من وپدرش ی رفتیم برای نماز اون از تراس وپنجره می رفت داخل وکار فاحشه گی می کردن وما خبر نداشتم تا اینکه روزی بایک جعبه شیرینی آمده میگه من قبول کنید من فلان کار روکردم ما دیگر از مشهد بر شتیم خوزستان ولی چه سود هر جا شکایت کردیم دادگاه اون مرده راتبرعه کرد چون دختر ما بهشون میگه من می خوامش پدرش من بهش میگیم مگه همسنت مرد زناکار کارش همینه اغفال دختر های کم سن وسال اون موقع دختر بی شرفم پانزده سال داشت الان سنش به بیست رسیده باز هم ازش دست نمی کشه من ماندم وکولی باری از درماندگی بگید چه کنم

    1. تربیت ناصحیح۔
      اولا به دختران توهین نکنید، دوما منم دختر دارم شانزده سالشه و همچین چیزی که میگین نیست، من مادر منزل نباشم بدون اجازه اب از یخچال نمیخوره ، چه برسه به کارهای دختر خانم شما؟؟
      مشکل از خانوادست از بنیان خراب است تربیت اولاد شرط اول زندگیست۔ دیگه نمیدونم چی بنویسم با این چیزایی که نوشتی😳😳

    2. باگرفتن تضمین لازم و قانونی
      مثل مهریه
      و لوازم زندگی با فاکتور به نام دختر
      و خرید یا رهن کامل منزل به نام دخترت
      با ازدواج دائم آنها موافقت کن
      موفق باشید

    3. بهترین راه کار رفتن پبش یک مشاور کار بلد
      و ماهر هست
      به احتمال خیلی زیاد دخترتون از یک خلاء عاطفی رنج میبره که با این کار داره اون رو مثلا خنثی میکنه ولی چون سنش کم هست راه رو اشتباه رفته
      در ضمن این رو بدونید که این طور بچه ها تو این سن از دیگران بیشتر حرف شنوی دارن تا پدر ومادری که همه ش پرخاش کردن و توهین کردن و بخاطر کار غلطش سرزنشش کردن
      بهتر سربه سرش نذارید و از یک مشاور زُبده کمک بگیرید
      ی جورایی از پدر و مادر فراری هستن

    4. سلام و باعرض پوزش. ریشه ش برمیگردد عدم توجه به تربیت و آموزش در کودکی.اگر در اون زمون به بچه راه درست رو نشون بدی و نظارت کنی راه کج نخواهد.وگرنه در بزرگی با زور کتک هم نخواهد ادم شد. و نیز اگر دختری بردار داشته باشه جرات اینکار رو نخواهد داشت.

    5. یه احمقی احمقتر از خودش پیدا کن بدون هیچ ایرادی بفرستش پشت هفتا کوه اصلا به افغانی ببره

    6. وقتی والدین پناه نباشن (اغلب کنترل گر وخشک برخورد یا همون مچ گیر) واز کودکی برنامه مدون نداشته باشند فرزندان منزوی وفراری از خود وخانواده میشن،
      اولین قدم رجوع به رفتار پدرومادره که تحت مشاوره قرار بگیرن
      دومین قدم یه برنامه ریزی برمنای مشاوره و روان کاوی برای فرزند

  34. دروغگو
    دلت ‌میخاد داستان بنویسی داستانت خوب بود میتونی رمان بنویسی.مگر ‌میشه پدر مادر اینقدر بی عرضه. بچه دیگه ای هم نداشتی .داستانتو تمام کن بدش بهمون مرد زندار. مبارکه.

  35. دروغگو
    دلت ‌میخاد داستان بنویسی داستانت خوب بود میتونی رمان بنویسی.مگر ‌میشه پدر مادر اینقدر بی عرضه. بچه دیگه ای هم نداشتی .داستانتو تمام کن بدش بهمون مرد زندار. مبارکه. 😳 پدرش شمیایی شده برادری عمویی کسی نیست که قصه شما به نتیجه بر سه

  36. افغانی تو پول دوستی که مملکتتو ول کردی آمدی دیار قربت پول جمع کنی تو میدانی خانوادت تو کشورت چکار میکنند حتی بچه های کوچکتون اینجا نو کری اایرانی را میکنید . تو تو کشور قریبه چه میکنی غیر از اینه که امدی د نبال پول . پول دوست خانوادت کجاست از مرز ها با هزار خطر می آیید اینجا دنبال پول حالا فهمیدی کی پول دوسته.

  37. عامل اصلی آن، فقر واقتصادی ومنشاآن دولت است که هیچ توجهی به نوجوانان و جوانان، که نیازمبرم به آرامش وشادی ومحیط تفریحی دارند، هيچ توجهی ندارد ونمونش درکشور مابارز است.

  38. فقر وگرانی دردنیای کنونی وبازارهای سیاهی که به دست گروهی از مافیای بازار سیاه خودرویی بر سر یک کاسه با خصولتیها ودلالان نان میخورند باعث نابودی اقتصاد وریال وبدبختی جوانان شده که امید انکه بتوانند خانه ای اجاره کنند وخرج زن وبچه را بدهند را ندارند واین باوجودی است که کشورهای اطراف ما دراقتصاد پیشرفت کرده اند برای مثال کشور پیشرو ومسلمان تاجیکستان وکویت و….را ببینید وماهم اندر خم یک کوچه بن بست حیران ومبهوت ودرحال دشمن تراشی خیالی برای خود هستیم وفقط یک گروه نفع از این اشفته بازار میبرند وبس تجدید نظری باید کرد تااز کوچه بن بست رهاشویم

  39. سلام می دونی چرا دختران با مرد سن بالاازدواج می کنه وقط اول برا پولش وماشین ودوم از قدیم این مثل ما نده بجاه ۰ مرد میانه هم میدانه هم می توانه ۰ امیدواروم گرفته باشی کاکو جان

  40. اگر دختر عاقل باشه دیرتر ازدواج کنه اما کسی که نهایتاً۶ الی ۱۰ سال تقریبا خوبه باید فکر این را بکند که اگر میخواهد تا آخر با او باشد وقتی او پا به سن بگذارد دیگر توان او در همه زمینه ها کم میشود و بعد آن دختر سختی ها را می بیند اما اگر فکر طلاق در چند سال بعد را دارد اگر ۲۰ سال هم اختلاف باشد دیگه همینه بعضی ها هم با مسن ها ازدواج میکنند به امید اینکه شاید در چند سال بعد فوت کنه و به منکری برسه که اینکار هم درست نیست و شاید همین بیشتر هم بشه

  41. آدمها رو نمیشه قضاوت کرد آدم تو شرایط سخت ممکن هر کس هر کاری رو بکنه خوب اینها هم ازدواج رو انتخاب میکنن با تمام مشکلاتی که میدونن داره ولی حیف از ایرانی که به فنا رفت و جنگل آتش گرفت و رفت خوبیش اینه که هیچ کس تنها نیست خشک و تر به پای هم میسوزیم هیچ کس جان سالم به در نمیبره حتی اونای که باعث بیچاره شدن مردم شدن

  42. آدمها رو نمیشه قضاوت کرد آدم تو شرایط سخت ممکن هر کس هر کاری رو بکنه خوب اینها هم ازدواج رو انتخاب میکنن با تمام مشکلاتی که میدونن داره ولی حیف از ایرانی که به فنا رفت و جنگل آتش گرفت و رفت خوبیش اینه که هیچ کس تنها نیست خشک و تر به پای هم میسوزیم هیچ کس جان سالم به در نمیبره حتی اونای که باعث بیچاره شدن مردم شدن

  43. سلام.من ی مرد ۵۷ ساله هستم خانم دومم ۳۰ ساله هستند.خیلی موارد هست برای این ازدواج ها ولی مهمترین آن اعتماد یک خانوم ب شوهرش هست که آن را در مرد جوان پیدا نمی‌کند ولی مرد مسن را معتمد میداند.واینکه میداند مرد مسن خیانتی نخواهد داشت اما افسوس مردان جوان ما ک خیلی زود دلزده میشوند از بهترین هایشان.

  44. دنبال مال مفت ونداشتن تحمل شوروشوق جوونی،، دراصل فقط دنبال پولند آره حقیقت اینه بقیش شعر داداش

  45. تمام مطالب گفته شده درست و صحیح است. بیشعوری پدر و مادر مهمترین دلیل برای کشیده شدن دختر به سمت پیرمرد ها است.

  46. سلام چرا یه مسئله جدید رو باب می کنید.
    دختران جوان حیف است با این نوع تبلیغات و تخیلات عرفی شدن ازدواج با مردان مسن
    یکی ازگیس های پیر مردها باشه.

    آیا ازدواج در وهله ای نخست پاسخ به غرایز ونیازهای عاطفی و…است .
    یه پیرمرد ممکنه تا ۱۰۰ سالگی بتونه فرزند اوری کنه ولی احساسات بعداز ۵۰ سالگی به کهولت و از مرحله نشاط به مرحله تعقل و مدارا می رسه.

    ضربات روحی که یه دختر جوان با بین نوع ازدواج نی خوره در نظر بگیرید.
    عاداتی که یه شخص در ۵۰ سلل کسب کرده با روحیلت و لطافت حتی دختر ۳۰ ساله همگرایی نداره.

    انشالله که متخصصان این فن
    جوانان رو به ازدواج سالم باهمسران جوان تشویق کنن.

  47. یه زمانی طعم داشت الان دولت ورشکسته‌ای محترمه به زحمت سیصد میلیون میدهد که پول یک پراید نمیشود ،چه رسد زن جوان گرفت و عشق و حال کرد پس بیخیال با یه دستفروش از صفر شروع کنی بسی جلوتر هستی

  48. اگه خودت افغانی هستی
    هرکی میگه نون و پنیر شما سر بزار بمیر
    شما یه عمر تو ایران کار میکنی تا بتونی برگردی افغانستان یه دختر از پدرش بخری ، اینجا صحبت از انسانه ، نه از کالا و وسیله مثل ماشین !!! یه ایرانی حتی به ماشینشم اهمیت میده چه برسه به همسرش.

  49. دختر و پسرا آماده خور شدند
    لذت به دست آوردن مادیات زندگی را نمی خوان از دسترنج خودشون باشه صبرشون کم شده سریع میخوان همه چی داشته باشند

  50. تورو خدا با سن بالا ازدواج نکنیدشوهرم ۸۳ ساله من ۴۳ بازم نظرها فرق میکنه الان ۷ سال باهم زندگی می‌کنیم کاشکی نمی کردم داغونم کرد حرف من به شما جوان هستش با سن بالاها ازدواج نکید

  51. سلام خواستگار خوب هست پسر خوب هست
    چشم بینا میخواد که دخترا ندارن
    فهمیدن واقعیت‌های زندگی رو هر دختری نمی‌فهمه فقط اینو می‌فهمن که واقعیت‌های زندگی خودشون رو نمیبینن و با دروغهای دیگران مقایسه میکنم

  52. واقع بین باشیم فقط مردهای مسن پولدار موردتوجه هستن پس فقط جنبه ی اقتصادی وزیاده خواهی وزود به نتیجه رسیدن مهم

    1. دلم‌ میخواهد ازدواج کنم اما نه شغلی دارم نه پولی خواستگاری هم رفتم به من گفت چی داری شغل داری خونه داری حتی به پیری پدرم هم اشاره کرد گفت پدرت پیره مادر درست حسابی هم نداری چه جوری می خوای به دختر ما برسی تو هیچی نداری زندگی سخت شده اما دیدم عده ای را که با ثروت پدر صاحب زن و زندگی شدند و ماشین خریدند . اما باز امیدم به خداست امیدوار هستم درست میشه جوان ها تنهایی سخته زندگی کاش میشد با هم برای هم زندگی می کردیم چه روزهای خوبی میشود چه این سختی ها با یار قشنگ میشه دارم به این فکر میکنم اگر بودی بامن یار شاید این نبود زندگی شاید خداوند جوری دیگه به نظر می کرد . نمی دانم شاید این نبود ….

  53. انچه مسلم است اینستکه اوضاع و احوال اقتصادی فعلی امکان تشکیل خانواده را از اکثریت جوانان این کشور گرفته است . ار طرف دیگر باز بدلایل اقتصادی و عدم امکان یافتن شغل و کسب درامد شخصی دختران بطور طبیعی نیاز به ازدواج و یافتن حامی اقتصادی پیدا میکنند . بنا بر این بطور منطقی و با زیر پا گذاشتن خواستهای باطنی و اداب و رسوم اجتماعی راهی جز انتخاب های این چنینی ندارند . طبیعی است که در این نوع تصمیم گیری ها , منفعت و مصلحت شخصی حرف اول را میزند و نظر دیگران و مصلت سنجی هاز روانشناسانه اهمیت چندانی ندارد !!

  54. هیچ دخترجوانی ازروی عشق و علاقه تن به ازدواج با یک فرد مسن را نمیدهدوبدانید که از روی درماندگی و ضعف مالی تن به چنین ازدواجی میدهدواونی که توانایی این ازدواج را دارد.بخاطرانسانیت این دختر را جای دختر خودش بداند.و درحدامکان نیازهای او را را‌برای منصرف شدن به چنین درخواستی برآورده کند.

  55. ازدواج کم شده
    نسل بعدی وجود ندارد، دولت خودش مونده چیکار کنه، هیچ کس زن نمیگیره بزارید جمعیت کاهش پیدا کنه بلکه فقر کمتر بشه… پول ندارید زن نگیرید…

  56. اگه بخشی از بدن فلج بشه تمام اعضای بدن رو با مشکل جدی مواجه می‌کنه.
    اگه بخشی از شهر به فساد کشیده بشه خود مختار بشه و مواد مخدر و هرزه پرورش بده سایر نقاط شهر با مشکل بسیار جدی مواجه میشه.
    این یک مشکل جدی تو کشور هست و صدمه ی این مشکل گریبان همه رو میگیره زود یا دیر.
    سرقت با چاقو و اسلحه بسیار زیاد شده چون یه جوان زن و زندگی دلش میخواد و بخاطرش احتمال هر کاری بکنه. قتل بسیار زیاد شده تو کشور… و سرقت از طلا فروشی. اینا همه دلایل نداشتن یه زندگی برای یه جوان هست که بدتر هم خواهد شد.
    الان پسرای جوان هر زن و دختری رو می‌خوان طعمه کنن و سو استفاده ی جنسی کنن ازش. اون دختر و زن احتمال داره هر کسی باشه توی اجتماع وکیل کارگر کارخونه دار قاضی کارمند. همه در خطر هستن.
    راننده اسنپ جوان دخترو می‌بره جاده خاکی و هر کاری می‌کنه.
    حق داره. تو کشوری مرد پنجاه ساله پنج بار ازدواج می‌کنه و پسر بیست ساله نمیتونه ازدواج کنه حق داره هر کاری بکنه.عواقبشم پای خودش و مردم. مردمی که فقط خودشونو در نظر بگیرند و به سایرین کمک نکنن و جز شکم و نفس و زندگی خودشون چیز دیگه ای براشون مهم نباشه.
    به سرنوشت مردمی مثل مردم فلسطین تبدیل میشیم.

  57. متاسفانه وضع مملکت اینطوریه دیگه وقتی من نوعی و خیلی از جوان های دیگه با فوق لیسانس و حتی دکتری بیکار هستن و پول تو جیبی خودشونم ندارن چطوری باید برن زن بگیرن؟ اونم تو این دورو زمونه که دخترا خونه باباشون هیچی نداشتن از شوهره مازاراتی میخوان 😂شوخی کردم ولی واقعا سخته زن گرفتن با حقوق کارگری چه برسه بخوای زندگیو بچرخونی و بچه دار شی متاسفانه خودمون کردیم که لعنت بر خودمون باد،

    1. آنمردی که 70سال سن دارد بادختر 20ساله ازداوج می‌کند باید گردن اون مرد زد میدونی چراچون اون دختر از سرنداری بااون جور آدما ازدواج میکند

  58. علت اصلی ازدواج دحتران با مردان سن بالا فقط فقط مسائل اقتصادی هست .به طور واضح میشه گفت که یعنی دختر را با پول میفروشند .چیزی به نام عشق تو ازدواج اینها وجود ندارد 😔🖤

    1. دوست عزیز زن گرفتن مثل این می مونه باز کردن یک قوطی فک کن نصف قوطی پر شده با کثافت نیمی دیگر با عسل گرانقیمت مواظب باش سر ته باز اش نکنی تو هم زود طلاق بدی
      با این فرمان جلو نرو

  59. به خاطر گرانی خانه و زمین مسکونی و اجاره و مخارج زندگی و افسردگی جوانان دیگر تمایلی به ازدواج ندارند اگرم داشته باشن نمیتوانند دولتها هم فقط به فکر جیب خودشان هستند دخترها هم دارن از سن ازدواج خارج میشوند دنبال یکی هستند که اویزونش بشن به کجا چنین شتابان ارزش پول ملی توسط اول ملت با احتکار و بعد دولت با قوانین احمقانه که مطمئنا دست دشمن و طمع مسئولین و نمایندگان ملت در ان دخیل است با خاک یکسان شده و زندگی سخت و سختتر خواهد شد تا چند سال دیگه نسلمون منقرض خواهد شد و بازگشتی در کار نخواهد بود مگر دختر وارد کنیم

  60. چرا ، چون درد را با درد دیگر درمان می خواهند بکنند چون درد جدید را نمی بینند درد جدید پیری پدر فرزند آینده و مشکلاتی است که در آینده پیش می آید و آنها را نمی بینند من هم فرزند پدری پیر هستم زمانی که ما دنبال شور و شوق زندگی بودیم پدرمان هم پیر بود . مادر متاسفانه از پس مشکلات زندگی بر نمی اید چون مادر ها جنسشون لطیف توانایی این گرفتاری ها ندارد چون بدون معاش و ثروت پدر زندگی پس می رود زندگی سخت میشود از یک چیز می زنی تا چیزی دیگری بدست بیاوری باز می بینی اون چیز دیگر هم نیاز داشتی که نداری اصلا یک معادله چند مجهولی می شود نمی دانم چه میشود امیدوارم که این انتخاب هیچ وقت نشود من توصیه ام به این خانم های جوان این است اول که این جور ازدواج انجام ندهند و اگر به هر دلیلی انجام دادند حتما دارای مدرک معتبر باشد یعنی محضری باشد و برای بعد از فوت همسر هم فکری کنند چون قطعا اینان که همسر دوم دارند مطمئنا خانواده ای همسر اول از این ازدواج ناراضی هستند وممکن است در زمان ازدواج پدرشان چیزی بروز ندهند و مرگ این را بروز دهند پس به شما توصیه میکنم حتما به آینده خونه ویا فرزندی که در آینده نصیب تان میشود کنید خواهشا جدی بگیرید چرا چون من حاصل همین جور ازدواج هستم یعنی فرزند این جور ازدواج هم هستم … اگر سوالی دارید پیام بگذارید ….

  61. اولادختردلش می خواد.چه پیرچه جوان ماجراجوی کنه دراین لامضهب فضای مجازی می بیندکیه که دلش نخواد

  62. ازدواج مادربزرگان با فرزندان خود و ازدواج پدربزرگان با دختران خود، اخلاقا اشتباه است، منظور چیست؟! منظورم این است که تفکرات شخصی و اجتماع ایرانی از ازدواج زنان مسن با پسران جوان، و یا مردان مسن با دختران جوان این ذهنیت رو به حساب می آورد، چون ما بافت جامعه ای با برداشت های فاسد داریم، به ما چه مربوط هست که چرا اون ها با هم ازدواج می کنند؟! اون که بله گفته حتما یک دلیل داشته حالا چه مثبت چه منفی، وقتی خوشبخت است، به کسی چه مربوط؟!به روانشناس عقده ای چه مربوط؟!به جامعه شناس بی فرهنگ چه مربوط؟! بگذارید مردم زندگی شان را بکنند، این قدر دلایل و نظرات روانشناسانه و جامعه شناسان اشتباه هست و… که نظرات خودشان را مبنا قرار داده اند، اجتماعات رو فاسد کردند که حد و مرز و حصر ندارد، به عنوان مثال:« آیا اون ها که اختلاف سنی۳تا۷سال دارد، فقط بااین ویژگی خوشبخت هستند؟!آیا با ملاک های اون ها هیچکس طلاق عاطفی در خانواده ندارد؟!آیا هر خانمی که نیاز به حمایت دارد لزوما در خانواده بی حامی است؟!آیا هر مردی که دختری با سن جوان با او ازدواج می کند لزوما هوسران است؟!یا خانم عاشق ثروت و آرزوی مرگ همسرش را دارد؟!و هزاران توهم و خیال فاسدی که مردم خود را در آن جایگاه می بینند و در سر و زندگی شان پیاده می کنند…».بیخیال آدمها و خواست ها و ازدواج موفق و ناموفق و ملاک و استاندارد و معیار خوب و بد و…، من این قدر مجردی تا۲۴،۲۶سالگی کتاب ازدواج خواندم، نهایتا با کسی ازدواج کردم ناخواسته و تحمیلی و… طلاق گرفتم، چون ازدواج هیچ ربطی به درس و مشق و نظرات و کتاب خواندن ندارد، حتی روانشناسان می گویند که۳ت در ازدواج است:«توانایی،تحمل،تفاوتها»،من این را قبول ندارم، چون نهایت پذیرش این جمله قربانی شدن برای هم یا قربانی شدن یکی از زوجین است و گذشتن از خواسته های مشروع و مرگ رویاها بدون لذت و آرامش و امنیت و صلح و شادکامی و…

    در یک جمله ازدواج رو براتون بگم:

    «ازدواج نیاز به هیچ تعریفی ندارد، و اساسا تعریف ندارد چون در خلقت اولیه بشر غریزی اتفاق می افتد دقیقا معذرت می خواهم عین حیوانات که به هم تمایل و گرایش می یابند و جفت گیری می کنند، یک زن و مرد مادام که محصور در این واقعیت شوند که در شرع تحت عنوان شیطان وجود از آن یاد شده، کاری که باید بکنند رو می کنند و نیاز به آموزش ندارد، کما اینکه خوب هست که آگاهانه و سالم باشد ولی در خفای زوجین هیچ قانونی رعایت نمی شود و آن چه که هست لذت و چشش و اغنای جنسی یکدیگر است به طور متقابل، اگر یکی از آنها دیگری را ارضاء نکند چه عاطفی، چه مالی، چه معیشتی، چه حمایتی و…، چون آن بخش نیازها سرکوب شده، منجر به اختلاف و جدایی و ناهمگونی می گردد، پس توجه به منافع نه! توجه به مضار نه! توجه به فهم نیازها به شکل نظری و عملی ساختار تحکم بنیان و بنیاد یک ازدواج موفق است تحت تمام شرایط، پس شخصا این مطلب رو رد می کنم چون از خام مغزی ناشی شده است».

  63. این نشان از بیشعوری توی نویسنده این متن دارد چون آنقدر نفهمی که بجای ریشه یابی این مطلب رفتی سراغ ..اولا چه شرایطی برای جوانان فراهم کردید که با فراق بال ازدواج کنند پس …؟

  64. چون اولا پسرا ازدواج نمیکنن اینا مجبورن برن سمت افراد مسن،دوما افراد مسن وقتی یه دختر میبینن صد برابر یه پسر حریص و بی بند و بار و لوند میشن و جذاب بازی زیاد در میارن مثل خروس،سوم پول پول پول،میگن زنش میشیم زود میمیره با پولاش عشق میکنیم نمیدونن مردا اگه زن جوان بگیرن سیصد سال بیشتر عمر میکنن از بس….

  65. بحث فقط بی کاری نیست اونایی که سر کار هستند نمیتونند ازدواج کنند چون این حقوق ها خرج یه نفرم نمیده

  66. مردهای مسن پول شون بدن به پسرهای ندار اونوقت همه چی درست میشه علل طلاق جوانان. رو هم بررسی کنید بد نیست

  67. سلام به همه دوستان وبرادران وخواهران ایرانی من افغانستانی هستم‌ مذهب شیعه سن ۳۶درافغانستان خونه وزمین زیاد دارم ولی متأسفانه استفاده نمیتونم الان درایران ۲۵ساله زندگی میکنم دنبال یه دوختر نجیب میگردم نژاد پرست نباشه جونمو میدم براش تاسختی نکشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا