تغذیهمامان بابا

با سویا و سبزیجات یه ماکارونی ساده اما خوشمزه و پرخاصیت درست کن

ماکارونی با همۀ تنوعی که دارد از ماکارونی فرمی تا لازانیا، از غذاهای محبوب و عامه‌پسندی است که در در جهان کمتر کسی پیدا می‌شود که دوست نداشته باشد.

مدرسه آنلاین – ماکارونی را می‌توان با خلاقیت‌های مختلف به صورت متنوعی درست کرد. با گوشت و مرغ یا قارچ و سویا و حتی سبزیجات، ماکارونی طعم‌های متنوع و البته بی‌نظیر و پرخاصیتی پیدا می‌کند.

ماکارونی با سویا و سبزیجات از غذاهای گیاهی و ارزان و خوشمزه‌ای است که به راحتی می‌توانید در منزل درست کنید. برای پخت این غذای گیاهی خوش‌طعم همراه ما باشید.

مواد لازم:

ماکارونی فرمی: نصف بسته

ماکارونی رشته‌ای: نصف بسته

سویا: یک لیوان

پیاز بزرگ: یک عدد

فلفل دلمه‌ای کوچک: یک عدد

هویج: دو عدد

نخود فرنگی: دو قاشق غذاخوری

ذرت:  دو قاشق غذاخوری

سیب زمینی: یک عدد بزرگ

رب گوجه: کمی

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

 ابتدا پیاز را رنده یا ریز خرد کرده و با کمی روغن و زردچوبه و نمک تفت دهید. سویا را از قبل خیس کرده و پس از آبکش کردن به پیاز اضافه کنید و هم بزنید.

هویج رنده یا ریز خرد شده، فلفل دلمۀ خرد شده، ذرت و نخود فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید. یک قاشق رب اضافه کنید و زیر اجاق را خاموش کنید. ماکارونی فرمی و رشته‌ای را در آب جوش، نمک و کمی روغن به مدت هفت دقیقه بجوشانید. پس از آبکش کردن زیر آب سرد حالا سیب زمینی ورقه شده را ته قابلمه‌ای که کمی روغن ریخته‌اید چیده و ماکارونی و سس آماده شده را لایه لایه ریخته و دم کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا