تغذیهمامان بابا

این شیرینی باکلاس رو دو سوته برای عید درست کن

نزدیک عید، خانم‌های با سلیقه و هنرمند به فکر درست کردن شیرینی‌های مختلف می‌افتند. پخت شیرینی در منزل علاوه بر اینکه هنر و سلیقۀ کدبانوها را نشان می‌دهد، از نظر هزینه نیز به‌صرفه است.

مدرسه آنلاین – پخت شیرینی‌های خانگی به نوعی سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود و لذت‌بخش است. عطر شیرینی که در منزل می‌پیچد با خودش سرزندگی می‌آورد و اگر دم‌دم‌های عید باشد این شور را بیشتر هم می‌کند. شیرینی‌های خانگی به همان خوشمزگی شیرینی‌های قنادی است با این تفاوت که ظاهرش را خودتان با سلیقه و هنر خودتان می‌توانید طراحی کنید.

یک شیرینی سنتی آسان با مزۀ عالی به نام شیرینی نان چایی را برای آموزش امروز در نظر گرفته‌ایم. این شیرینی جزء شیرینی‌های خشک عید هست.

مواد لازم برای شیرینی نان چایی:

کره: 52 گرم

آرد: 125 تا 150 گرم

پودر هل: 1/5 قاشق چایخوری

بکینگ‌پورد: 1/4 قاشق چایخوری

زردۀ تخم‌مرغ: دو عدد (یک عدد برای رومال است.)

عسل: 13 گرم

آرد ذرت: 13 گرم

آب: 17 گرم

زعفران: 1/8 قاشق چایخوری

پودر پسته: به مقدار لازم

پودر قند: 45 گرم

روغن مایع: 8 گرم

طرز تهیه:

ابتدا کره و پودر قند و روغن مایع را با همزن خوب مخلوط می‌کنیم. بعد زردۀ تخم‌مرغ را اضافه می‌کنیم و سی ثانیه با همزن می‌زنیم. 

حالا عسل، پودر هل، آرد ذرت و ترکیب آب و زعفران را با اضافه می‌کنیم. در آخر آرد و خمیر باید جمع شود. اگر دیدید خمیر هنوز جمع نشده مقداری آرد اضافه کنید. 

شیرینی‌ها را با قالب‌های شکل‌دار مخصوص این شیرینی قالب بزنید. در سینی فر بچینید و در فر از قبل گرم‌شده با درجه حرارت 175 به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار دهید.

شیرینی نان چایی شما آماده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا