بهداشت و درمانمامان بابا

برای داشتن موهای برّاق و پُر این راهکارها را جدی بگیرید

مو یکی از عوامل بسیار مهم زیبایی به ویژه در بانوان محسوب می‌شود. از این رو اغلب در پی این هستند که موهایشان پرپشت و زیبا جلوه کند.

مدرسه آنلاین – داشتن موهای زیبا و براق و پرپشت رسیدگی‌هایی لازم دارد که در منزل و با راهکارهای خانگی و مصرف برخی خوراکی‌ها می‌توان به آن دست یافت و نیازی به هزینه‌های گزاف صرف وقت برای رفتن به مراکز زیبایی ندارد.

صرف نظر از جنس و بافت مویتان، روش‌های زیادی برای افزایش درخشش موها وجود دارد. مثلاً می‌توانید از انواع ماسک مو‎هایی که باعث افزایش براق شدن مو می‌شود استفاده کنید یا موهایتان را به شکلی حالت دهید که براق‌تر به نظر برسد.

در زیر با برخی از راهکارهایی که باعث می‌شود موها براق‌تر و پرپشت‌تر شود آشنا می‌شویم.

ماهی قزل‌آلا برای درخشش مو

ماهی‌ها و به خصوص ماهی قزل آلا و ساردین حاوی بخش زیادی امگا3 هستند . اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 از جمله چربی‌های مفید برای بدن هستند که خود بدن نمی‌تواند آن‌ها را بسازد و باید از طریق مکمل یا غذا آن را دریافت کند. این چربی‌های مفید به جوان‌سازی پوست و درخشان شدن موهای شما کمک می‌کند.

ماست یونانی

ماست یونانی مملو از پروتئین است. همچنین به دلیل داشتن ویتامین b5 و اسید پانتوتنیک باعث جریان بهتر خون در پوست سر و رشد مو می‌شود و از این نظر برای جلوگیری از ریزش مو مفید است.

اسفناج

اسفناج از دستۀ سبزیجات برگ تیره است که پر از مواد مغذی است.اسفناج دارای ویتامین A ، آهن ، بتاکاروتن ، فولات و ویتامین C است که موهای شما را مرطوب نگه می‌دارد تا خرد نشود و به سلامت پوست سر شما هم کمک می‌کند. پس برای داشتن موهایی مقاوم می‌توانید یک بشقاب سالاد سبزیجات بخورید.

ماسک تخم مرغ 

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تخم مرغ می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. استفاده از زرده‌ تخم مرغ با افزایش رطوبت‌رسانی به موها، باعث تغذیۀ مو شده و از کدر شدن آن جلوگیری می‌کند.

سفیدۀ تخم مرغ نیز کمک می‌کند تا آلودگی‌های روی مو از بین بروند. در نتیجه، می‌توان گفت که سفیده تخم مرغ باعث افزایش شفافیت موهایتان‌شود. همچنین پروتئین موجود در تخم مرغ، باعث تقویت موها می‌شود. به طور خلاصه، استفاده از تخم مرغ (آن هم فقط در یک دوره درمانی) باعث براق شدن مو می‌شود.

روش ساخت ماسک‌ موی تخم مرغ به این شرح است:

یک تخم مرغ را در یک کاسه کوچک هم بزنید.

موهایتان را خیس کنید.

موهایتان را به تخم مرغ آغشته کنید و سپس شانه بزنید تا تخم مرغ به نوک موهایتان برسد. برای شانه زدن موها از یک شانه با دندانه‌های پهن استفاده کنید.

بگذارید تخم مرغ حداقل 15 دقیقه روی مو بماند.

موهایتان را به‌طور معمول شامپو بزنید. برای رسیدن به بیشترین درخشش، موها را با آب سرد بشویید.

ماسک آووکادو 

اگر موهایتان خشک است و به تقویت کننده و آبرسان مو نیاز دارید، از ماسک آووکادو استفاده کنید. آووکادو دارای چربی‌های طبیعی است و باعث تغذیه و درخشش موهایتان می‌شود. از آووکادوی رسیده استفاده کنید؛ چرا که مخلوط به‌ دست آمده از آووکادوی رسیده راحت‌تر و بهتر روی مو پخش می‌شود.

طرز تهیۀ ماسک آووکادو:

یک عدد آووکادوی رسیده را از وسط ببرید و هستۀ آن را خارج کنید سپس درون مخلوط‌کن بریزید.

سپس ماسک مو را به کف سر و ساقه موها بزنید و پس از 30 دقیقه با آب و شامپو بشویید.

موهایتان را با شانه دندانه درشت شانه بزنید و دوباره آبکشی کنید.

ماسک عسل 

عسل جذب کننده رطوبت بوده و دارای خاصیت شفاف‌کنندگی است. این ویژگی‌ها باعث شده است که عسل برای درخشان کردن موهای مات و کدر مناسب باشد. عسل خام مغذی‌ترین و بهترین گزینه برای مو است، اما می‌توان از هر نوع عسل دیگری هم استفاده کرد.

طرز تهیۀ ماسک موی عسل:

یک چهارم فنجان عسل و یک چهارم فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید.

موهایتان را خیس کنید

مخلوط را روی موهایتان بمالید و شانه کنید.

بگذارید به مدت 15 دقیقه یا بیشتر روی سرتان بماند.

غلات دشمن ریزش مو

کمبود آهن یکی از دلایل مهم در ریزش مو است. این ماده معدنی مهم را می‌توانید در غلات غنی شده ، ماکارونی، سویا و عدس پیدا کنید. گوشت گاو و به خصوص جگر ، مقدار زیادی آهن دارند. سبزیجات برگ تیره هم حاوی مقادیر زیادی آهن هست.

موهای سالم، براق و پرپشت با سیب زمینی 

سیب زمینی حاوی یک آنتی اکسیدان،به نام بتاکاروتن است. بدن شما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که منجر به محافظت از موهای شما در برابر خشکی و کدری خواهد شد.همچنین غدد موجود در پوست سر شما را ترغیب می‌کند تا مایعی روغنی به نام سبوم ایجاد کند که از خشک‌شدن مو جلوگیری شود.

نکات:

*به طور معمول موهایتان را شامپو ملایم بزنید و با آب سرد بشویید.

*اجازه دهید موهایتان به‌طور طبیعی و در مجاورت با هوا خشک شوند

*مطمئناً انجام سشوار و براشینگ برزیلی و کاملاً صاف، در ابتدا موهای شما را براق نشان می‌دهد. اما این کار پس از مدتی، به مو آسیب رسانده و آن را کدر، زبر و خشن نشان می‌دهد.

*اگر اجازه دهید موهایتان خود به خود و به‌طور طبیعی خشک شوند، خطر آسیب، کمتر خواهد شد. با تکرار این عمل، پس از چند هفته یا چند ماه، تفاوت محسوسی در وضعیت تارهای مویتان مشاهده می‌کنید و موهایتان نرم‌تر و درخشان‌تر می‌شوند.

*تا حد امکان از وسایل حالت دهنده‌ حرارتی مو مانند سشوار، اتوی مو و فر کننده استفاده نکنید. اتوهای صاف‌کننده، فرکننده‌های مو و موارد دیگر، موها را به طور موقت زیباتر می‌کنند، اما در طولانی مدت باعث کدر شدن موها می‌شوند.

*برای رسیدن به بهترین نتیجه، موهایتان را خیلی شل بپیچید، ببندید یا ببافید. این کار باعث می‌شود تا در هنگام خشک شدن مو، از وز شدن آن جلوگیری شود. اگر موهای حالت دار یا فر دارید، پیش از خشک شدن موهایتان، آن‌ها را به آرامی فشرده کرده و به حالت دلخواه در آورید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا