بهداشت و درمانمامان بابا

در خانه به راحتی با مواد طبیعی ابروهات رو پرپشت کن؛ خیلی زود جواب میده

ابرو یکی از اجزای مهم صورت است که در زیبایی نقش مهمی دارد. برخی از خانم‌ها به دلایل متعدد وقتی کمی سنشان بالا می‌رود ابروهایشان کم‌رنگ و کم‌پشت می‌شود و به همین دلیل به مراکز زیبایی رجوع می‌کنند تا زیبایی ابروهایشان را برگرداند.

مدرسه آنلاین – داشتن ابروهایی پرپشت، مشکی و زیبا، یکی از معیارهای زیبایی در خانم‌ها است. بسیاری از خانم‌ها برای پرپشت شدن ابروهایشان به دنبال مواد شیمیایی و غیر طبیعی هستند. اما روش‌های طبیعی متعددی برای پرپشت شدن ابرو ها وجود دارد که در اینجا با آن آشنا می‌شویم.

چرا ابروها کم پشت می شود؟ 

کندن

بالا رفتن سن

کمبود برخی مواد مغذی مانند:ویتامین دی و ب 12. علاوه بر این، روی، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین‌ها، برای کمک به بهتر و قوی‌تر، شناخته شده‌اند، اطمینان حاصل کنید که شما نیز در رژیم غذایی خود آنها را در نظر گرفته اید.

مشکلات تیروئیدی – ریزش و نازک شدن

ریزش ابرو بخاطر آلوپسی

اختلال هانسن

اگزما (درماتیت آتوپیک)

شیمی درمانی

بیهوشی عمومی و جراحی

بارداری و زایمان

اضطراب بیش از حد

عوارض جانبی دارو

زائدۀ پوست

روش‌های پرپشت کردن ابرو با استفاده از محصولات طبیعی

سرعت رشد معمول موهای ابرو حدود 0/16 میلی متر در روز است. بنابراین برای دیدن نتایج استفاده از محصولات طبیعی برای پرپشت کردن ابروها، کمی صبور باشید. روش‌های زیر را برای پرپشت کردن ابروها امتحان کنید.

استفاده از موچین را متوقف کنید

یکی از بهترین راههای حفظ ابروها در حال رشد خودداری از استفاده از موچین تا زمانی که ضخامت مورد نظر را به دست آورید.

شما فقط میخواهید موهایی را که خارج از ابروهایتان رشد می کنند بیرون بکشید، اما ممکن است به طور تصادفی ابروهای اصلی خود را بیرون بکشید. 6-8 هفته طول خواهد کشید تا ابروها رشد کنند، پس صبور باشید!

آب پیاز

آب پیاز می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و به رشد مو کمک کند. آب پیاز حاوی مقدار زیادی گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین C است، که برای رشد مو بسیار مفید است. این ترکیبات به رشد سریعتر و متراکم‌تر شدن موهای ابرو کمک می‌کند. گوگرد موجود در آب پیاز تولید بافت‌های کلاژن مورد نیاز برای رشد مناسب ابرو را بهبود می‌بخشد. این عناصر همچنین فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند.

اگر نگران بوی تند پیاز هستید، راه حل آن آبلیمو است. برای استفاده از آب پیاز برای ابرو مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

پیاز را خرد کرده و قطعات آن را در مخلوط کن بریزید.

کار با مخلوط کن را تا جایی ادامه دهید که پیاز به شکل خمیر درآید.

حالا پیاز را صاف کنید تا آب آن گرفته شود.

با استفاده از نوک چوب پنبه، آب پیاز را به ابروهای خود بمالید.

اجازه دهید که آب پیاز حدود یک ساعت بر روی ابروهای شما بماند.

حالا آب پیاز را با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به آب لیموی رقیق شده پاک کنید.

این مراحل را یک روز درمیان تکرار کنید.

دانۀ شنبلیله

دانه‌های شنبلیله جزء مهم مراقبت از ابرو و مو در نظر گرفته می‌شوند. عصاره شنبلیله برای تقویت رشد ابرو، مانند یک داروی شیمیایی قوی عمل می‌کنند. برای استفاده از دانه شنبلیله در جهت پرپشت کردن ابروها، مراحل زیر را انجام دهید:

یک چهارم فنجان دانه شنبلیله را در یک ظرف مناسب به مدت یک شب در آب خیس کنید.

حالا آب ظرف را خالی کرده و دانه‌ها را در مخلوط کن بریزید.

دانه‌ها باید در مخلوط کن به شکل خمیر یکدست درآید.

حالا خمیر حاصل را بر روی ابروهای خود بمالید و اجازه دهید 30 تا 45 دقیقه به همان حالت باقی بماند.

بعد از 30 تا 45 دقیقه ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

این مراحل را هر دو هفته یکبار تکرار کنید.

تغذیۀ مناسب:

مصرف غذاهایی که حاوی مواد مغذی مهم برای رشد مو و ابرو هستند، بسیار مهم است. مطمئن شوید که رژیم غذایی شامل مواد غذایی غنی از پروتئین ها، آهن، ویتامین A و C، اسیدهای چرب امگا-3 و آنتی اکسیدان ها می باشد. مثال هایی از این غذاها عبارتند از ماهی، تخم مرغ، لوبیا سیاه، آووکادو، برگ سبزیجات تاریک، میوه ها و سبزیجات رنگارنگ و غلات کامل.

تقویت ابرو با ماساژ

ماساژ ابروها می تواند به تقویت آنها و افزایش رشد موهای ابرو کمک کند. در زیر یک روش ساده برای تقویت ابرو با ماساژ را شرح می دهیم:

ماساژ نقطه ای: برخی نقاط خاص در ابروها ممکن است به تقویت رشد موها و حفظ سلامت پوست کمک کنند. می توانید با استفاده از انگشتان خود یا با استفاده از قلم ماساژ ابرو، به آرامی در این نقاط فشار اعمال کنید. نقطه هایی که در ماساژ ابرو معمولاً استفاده می شوند عبارتند از: نقطه ی بینی (در ابتدای داخل ابرو)، نقطه ی میانی (در مرکز ابرو) و نقطه ی داخلی (در انتهای داخل ابرو). هر نقطه را به طور جداگانه ماساژ دهید و فشار را به تدریج افزایش دهید.

ماساژ شبیه سازی: با استفاده از انگشتان خود، حرکاتی شبیه به حرکات رشته کشی را در ابروها تقلید کنید. از انتهای داخلی ابروها شروع کنید و به آرامی به سمت انتهای بیرونی آنها حرکت کنید. این حرکات باعث تحریک پوست و موهای ابرو می شوند و رشد آنها را تحریک می کنند.

یکی دیگر از روش های پر پشت کردن ابرو، ماساژ ابرو است، اما اگر میدانید که با این روش جوابی نمی گیرید می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی ترنم، در سریع ترین زمان، ابروهایتان را پر پشت کنید.

روغن ریشه‌زنی:

روغن ریشه زنی یا روغن کاستور، یک روغن گیاهی است که از بذرهای گیاه ریشه زنی استخراج می شود. این روغن معروف به خاصیت تقویت کننده موها و ابروها است. با استفاده روزانه و مداوم از روغن ریشه زنی، می توانید به رشد و پرپشت کردن ابرو کمک کنید.

عصارۀ آلوئه‌ورا:

آلوئه‌ورا یک گیاه معجزه آسا است که به خاطر خواص آنتی باکتریال، ضد التهابی و تغذیه کننده اش شناخته شده است. می توانید عصاره آلوئه ورا را به صورت مستقیم روی ابروها خریده و ماساژ دهید یا از محصولات حاوی آلوئه ورا برای مراقبت ابروها استفاده کنید.

روغن کرچک:

روغن کرچک از بذر کاستور استخراج می شود و این به عنوان «روغن معجزه گر» برای تقویت ابرو شناخته می شود. روغن کرچک سطح رطوبت بالا را فراهم می کند که باعث می شود موها سالم و نرم شوند در نتیجه، ابرو ضخیم تر و بلندتر می شود. علاوه بر این، روغن کرچک به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و باعث افزودن مواد مغذی به ریشه های مو میشود چون هیچ سیلیکون، الکل و افزودنی های شیمیایی در این روغن طبیعی وجود ندارد، می توان آن را برای منطقه دور چشم استفاده کرد. اگر از روغن کرچک استفاده می‌کنید احساس سوزش یا آلرژی ایجاد نمی‌شود برای اعمال این درمان نوک، لطفاً این مراحل زیر را دنبال کنید:

پس از تمیز کردن پوست در شب، از یک تکه پنبه استفاده کنید تا روغن کرچک را به ابرو بزنید و صبح آن را بردارید. این این کار بسیار کم هزینه است.

قبل از رفتن به رختخواب، باید آن را هر شب بمالید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

تغییر موثر بعد از سه تا چهار هفته ،قابل مشاهده خواهد بود.

روغن نارگیل درمان پرپشت شدن ابرو:

روش 1. فقط روغن نارگیل :

پس از تمیز کردن پوست در شب، از پنبه برای استفاده از روغن نارگیل به ابرو استفاده کنید.
روغن نارگیل را بر روی ابروها بگذارید و صبح روز بعد آنرا پاک کنید.
قبل از رفتن به رختخواب، باید این کار را انجام دهید.

روش 2. روغن نارگیل و آب لیمو:

مخلوط روغن نارگیل و آب لیمو به نسبت 1 به 1

پس از تمیز کردن پوست در شب، از یک تکه پنبه برای استفاده از این مخلوط استفاده کنید.

این مخلوط را روی ابروهای خود بگذارید.

آن را صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

تعداد کمی از مردم، می دانند که لیمو نیز بسیار خوب رشد ابرو را تقویت میکند.

ترکیبی از روغن نارگیل و آب لیمو ترکیبی کامل برای رسیدن به هدف شما ایجاد می کند. لطفا هر شب قبل از رفتن به رختخواب این روش را اعمال کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون که حاوی ویتامین‌های A و E است، کمک زیادی به رشد سریع ابرو می‌کند. به این صورت که ویتامین E هر کدام از تارهای مو را قوی می‌کند و ویتامین A تولید چربی پوست را تحریک می‌کند که چربی طبیعی بدن ما است و به این ترتیب به پرپشت کردن ابرو کمک می‌کند.

شما می‌توانید برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته، این روغن را حداقل یک بار در روز روی ابروهای خود بمالید. به این منظور، یک قطره روغن نارگیل را روی انگشت خود بریزید و با همان انگشت، ابروهای خود را ماساژ دهید.

این روغن را به مدت چند ساعت روی ابروهای خود نگه دارید و سپس صورت خود را با شوینده صورت، بشویید.

از وازلین استفاده کنید

وازلین را روی ابروها بزنید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح روز بعد با آب ولرم ابروها را شست و شو دهید.

زردۀ تخم مرغ

پنجمین راهکار خانگی و بدون دردسر برای پرپشت کردن ابرو، استفاده از زردۀ تخم مرغ است است. از آن‌جایی که تارهای موی ابرو از پروتئین کراتین ساخته شده‌اند و تخم‌مرغ منبع غنی از پروتئین است، این ماده کمک شایانی به رشد و قوی‌تر شد ساقۀ موها می‌کند.

زردۀ تخم مرغ همچنین به عنوانی یکی از غنی‌ترین منابع بیوتین به شمار می‌رود که این ماده به رشد ابرو کمک زیادی می‌کند. اگر شما از زردۀ تخم مرغ به مدت دو بار در هفته استفاده کنید، در مدت زمان کمتری شاهد نتایج مثبت خواهید بود.

برای استفاده از زردۀ تخم‌مرغ برای پرپشت‌تر شدن ابروها، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. آن‌قدر زرده را بزنید تا به حالت خامه‌ای و نرم در بیاید.

سپس مقداری از زرده را با استفاده از نوک انگشت اشاره خود به ابروها بمالید. اجازه دهید زرده ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

دقت داشته باشید که زردۀ تخم مرغ می‌تواند موجب بسته شدن روزنه‌های پوست و به وجود آمدن جوش می‌شود.

شیر

شیر که به‌طور کلی خواص بسیار زیادی برای سلامت انسان دارد، در انواع مختلفی از محصولات بهداشت مراقبت از پوست استفاده می‌شود و از دو پروتئین بسیار مهم به نام کازئین و وی تشکیل شده است.

این دو پروتئین، رشد طبیعی موهای ابرو را تحریک می‌کنند و باعث پرپشت شدن ابروها می‌شوند. شما می‌توانید با اعمال شیر روی ابروها به‌طور روزانه، نتایج دلخواه خود را دریافت کنید.

برای استفاده از شیر به عنوان یکی از مؤثرترین انواع روش پرپشت کردن مو، یک دستمال پنبه‌ای را آغشته به شیر کنید. سپس ابروهای خود را به‌آرامی با آن دستمال ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا