مامان بابا

ترفندهای فرم دادن خامه، شیرینی رو بازاری بازاری میکنه

شیرینیِ تَر، نان خامه‌ای و کیک از شیرینی‌هایی هستند که کمتر کسی هست که آن را دوست نداشته باشد و تقریباً همه عاشق آن هستند.

مدرسه آنلاین – با کمی صبوری و سلیقه می‌توان خوشمزه‌ترین شیرینی‌های تر و کیک‌های تولد و … را در خانه تهیه کرد. نکتۀ مهم در پختن شیرینی‌های خامه‌ای، رعایت کردن اصول مربوط به خامه است تا یک شیرینی کاملاً بازاری از آب در بیاید. فرم دادن خامه کاری آسان است اما نکاتی دارد که شیرینی را خوشمزه و عین شیرینی‌فروشی می‌کند.

خامه داخل یخچال یخش باز شود

خامه قنادی را پس از خرید داخل فریزر نگه دارید زمان مصرف به مقدار مورد نیاز از فریزر خارج کنید داخل یخچال قراردهید تا به آرامی یخ آن باز شود شکل ظاهری خامه اگر دور آن آب شده بود و فقط وسطش کمی یخ بود آماده فرم دادن خامه است ( اگه خامه گرم و شل باشه و سرد نباشه فرم نمیگیرد)

رد همزن روی خامه نقش ببندد

خامه منجمد شیرین شده را از فریزر خارج کرده در یخچال یا در محیط قراردهید تا کمی نرم و خمیری شود سپس در ظرف همزن بریزید ،دو دقیقه با دور کند و هشت تا ده دقیقه با دور متوسط بزنید تا فرم بگیرد زمانی که رد همزن روی خامه نقش ببندد و وقتی با قاشق خامه را بر عکس میکنیم خامه از قاشق جدا نشود نشان دهنده اینست که خامه ما فرم گرفته در غیر اینصورت همچنان به هم زدن ادامه دهید. احتیاط کنید اگر بیش از حد هم بزنید تبدیل به کره میشود.

پرۀ همزن و ظرف سرد و تمیز باشد

یکی از راه‌هایی که کمک می کند خامه بهتر فرم بگیرد، این است که پره‌های همزن و ظرفی که می‌خواهید خامه را در آن فرم بدهید، کاملاً سرد و عاری از چربی و کاملا تمیز باشد.

خامه سفت و ظرف سرد باشد

اگر به هر علتی خامه ای که از فریزر خارج کرده اید و زمان زیادی در یخچال گذاشته اید خیلی شل شده به ویژه در تابستان که محیط بیرون گرم است، نیم ساعت جلوتر از هم زدن در فریزر قرار دهید تا کاملاً سرد باشد. اگر ظرف خامه گرم باشد، خامه فرم نمی‌گیرد.

ظرف شیشته‌ای، فلزی یا چینی انتخاب کنید

_ ظرف خامه که قرار است در آن خامه فرم داده شود، بهتر است شیشه‌ای ، فلزی یا چینی باشد. اگر ظرف پلاستیکی باشد، چربی خامه را جذب می‌کند و فرم نمی‌گیرد و چربی در ظرف پلاستیکی خوب پاک نمی‌شود.

خامۀ فرم داده شده را در فریزر قرار ندهید

هیچ گاه خامۀ فرم داده شده را در فریزر قرار ندهید. فقط به مقداری که نیاز دارید خامه را فرم دهید زیرا بعد از فرم دهی به هیچ عنوان برای پوشش یا تزیین قابل استفاده نیست. اگر به هر دلیلی نتوانستید خامه را فرم دهید و خامه‌تان فرم نگرفت، آن را در ظرف درب دار در فریزر قرار دهید تا بعداً با همین خامه انواع دسر یا بستنی تهیه کنید.

پس از فرم‌دهی فوری استفاده کنید

خامه بعد از فرم‌دهی بلافاصله برای پر کردن داخل کیک و شیرینی و روکش کیک‌ها و شیرینی‌های تر باید مورد استفاده قرار بگیرد. هر چه زمان بگذرد خامه انسجام و رنگ شفاف خودش رو از دست می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا