بهداشت و درمانمامان بابا

با این چایی‌ها تخت میخوابی

بی‌خوابی یا نداشتن خواب آرام یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد به آن مبتلا هستند و علت‌های مختلفی از پریشان بودن حال روحی تا دغدغه‌ها و … دارد.

مدرسه آنلاین – داشتن خواب کافی و آرام برای سلامت بدن ضروری است و جا دارد که افرادی که خواب ناآرامی دارند و به راحتی خوابشان نمی‌برد با راهکارهایی این مشکل را برطرف کنند. راه‌های طبیعی فراوانی برای داشتن خواب آرام و کافی وجود دارد که یکی از آنها نوشیدن چند نوع چای است. 

چای سبز 

چای سبز با وجود داشتن مقادیر کمی از کافئین، آنتی اکسیدان‌ها و کاتچین‌ها، می‌تواند هورمون‌ها را متعادل نموده و به شما کمک کنند تا آرامش بیشتری داشته باشید.

چای سفید

چای سفید چای محبوب و مورد علاقه امپراتورهای چینی مانند چای سبز بدون تخمیر تهیه می‌شود، این چای پرخاصیت و فایده از گذشتگان به عنوان نسخه‌ای برای آرامش بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا مورد استفاده بوده است.

چای رازک

رازک اغلب به دلیل به کارگیری آن در آبجوهای تخمیری شناخته شده، اما وقتی که به عنوان چای دم شود، اثرات ضد اضطراب و آرام‌بخشی دارد و می‌تواند برای افراد مسن خواب راحتی را فراهم نماید.

چای سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب گیاهی است که به‌راحتی در دسترس بوده و در فروشگاه‌ها و عطاری‌ها می‌توان آن را یافت. برخی داروهای کمکی و خواب‌آور حاوی سنبل‌الطیب هستند و سنبل‌الطیب برای درمان بی‌خوابی گزینه مؤثر و بی‌خطری است. سنبل‌الطیب کاهش زمان خوابیدن یا تأخیر در خواب را برطرف کرده و به بهبود کیفیت خواب و کاهش بیداری‌های شبانه کمک می‌کند.

چای اسطوخودوس

چای اسطوخودوس نیز همانند چای بابونه دارای خاصیت آرام‌بخشی و تسکین دهندگی است. همچنین چای اسطوخودوس کیفیت خواب را بهبود بخشیده و احساس خستگی را نیز برطرف می‌کند.

چای والرین 

گیاه والرین اغلب به عنوان یک داروی ضد اضطراب شناخته می‌شود، که قادر به آرام نمودن سیستم عصبی و جلوگیری از اضطراب یا استرس است. با این حال، تحقیقات نشان داده‌اند که این گیاه می‌تواند به افزایش تولید GABA کمک نماید، این ماده شیمیایی که در مغز فعالیت دارد می‌تواند باعث تسکین ذهن و بدن شود.

چای بابونه 

چای بابونه یک چای ملایم و مناسب برای خواب است که باعث استراحت ذهن و داشتن خوابی آرام و بدون وقفه می‌شود. عدم وجود کافئین و وجود ترکیبات ضد التهابی، این چای را به یک چای عالی برای رفع خستگی تبدیل نموده است.

چای نعنا

نعناع سال هاست که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اعتقاد بر این است که چای دارای خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی و حتی ضد حساسیت است. نعناع همچنین ممکن است به مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه و سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

چای نعنا گربه‌‌ای 

چای نعنا گربه‌ای دارای تاثیرات تسکین دهنده و آرام‌بخش است. این. چای اغلب با اسطوخدوس یا بابونه میل می‌شود که در این صورت به افزایش آگاهی انسان نیز کمک می‌کند. چای نعنا گربه‌ای یک روش قدیمی برای درمان بی‌خوابی است.

چای گل ساعت 

چای گل ساعت به دلیل برخورداری از غلظت‌های بالای GABA، باعث ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در مغز و ایجاد حس آرامش در بدن می‌شود. این چای شبیه به چای والرین است و می‌تواند اثرات ضد اضطراب بسیار مشابهی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا