جدیدترین اخبار

کارنامه معلمان چیست و چه محتوایی دارد؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: بازخوردهایی به صورت نقاط قوت و نیازمند بهبود به صورت کارنامه در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

مدرسه آنلاین- محسن زارعی درباره صدور کارنامه برای معلمان گفت: بعد از فرایند ارزیابی معلمان که ارزیابان حرفه‌ای کار خود را از طریق سامانه انجام دادند، متناسب با هر شایستگی و در مجموع نمره‌ای برای معلم تولید می‌شود.

وی افزود: این نمره به هیئت‌های ممیزه گزارش می‌شود و آنها به استناد نمره تولید شده و سایر بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، رتبه معلمان را تعیین می‌کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بیان کرد: هدف اصلی رتبه بندی، توسعه حرفه‌ای معلمان است. این سبک از ارزیابی‌ها به شکل استاندارد و علمی در هر بخشی برگزار می‌شود و بازخوردی را به فرد ارائه می‌دهد تا مشخص شود وضعیت او در هر یک از شایستگی‌ها چگونه است.

بیشتر بخوانید


زارعی ادامه داد: برای هر شایستگی، نقاط قوت، قابل قبول یا نیازمند بهبود تعیین می‌شود و این بازخوردها در قالب کارنامه به صورت سامانه‌ای در اختیار معلمان قرار می‌گیرد تا بدانند برای هر شایستگی چه وضعیتی دارند و توصیه‌های لازم برای توسعه و بهبود وضعیت به آنها ارائه می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: درباره نقاط قوت معلمان، راهکارهایی توصیه می‌شود که چگونه آن را حفظ و تقویت کنند، همچنین در شاخص‌هایی که قابل قبول هستند، وضعیت خود را ارتقا دهند تا به نقطه قوت تبدیل شود و در شاخص‌های نیازمند بهبود، توصیه‌هایی ارائه خواهد شد تا خود را ارتقا دهند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در حال طراحی این کارنامه هستیم و بعد از انجام این فرایندها، بازخورد را در اختیار معلمان قرار خواهیم داد.

زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا این کارنامه تاثیری در کسب رتبه یا وضعیت کاری آنها خواهد داشت؟ گفت: خیر! این کارنامه صرفا بازخورد فردی به همکاران است.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بر اسلس تعدادی مدارک اغلب غیر مستند و ساختگی که در یک اقدام عجولانه و بدون مطالعه ی قبلی ، بارگزاری شده است می خواهید به معلمها نمره بدهید . مثلا یکی ۱۷ دیگری ۱۵ اون یکی ۱۸/۵ … شک ندارم اون افرادی که خودشان مسئول بررسی مدارک بوده اند هم ذره ای در نادرست بودن این مسیر شک ندارند . آموزش و پرورش کج و کُله و ناموزنمان نیاز به اصلاح اساسی دارد البته نه توسط افرادی که خودشان به شدت اصلاح لازمند . اصلاحات اینگونه است . غیر سیاسی شدن کامل آموزش و پرورش – پس دادن جایگاه از دست رفته ی معلمان – جمع آوری کامل مدارس خاص ، پولی و قبیله ای . حالا ببینید در وزارت خانه ، شورای عالی انقلاب فرهنگی ، مجلس و … چند درصد موافقند . عمرا اگر سیستم معیوب اداره ی کشور حتی حاضر باشد با یکی از این راهکارها کنار بیاید .

  2. اول برید خودتون رو اصلاح کنید و نظام اموزش و پرورش، معلم که تمام هم و غمش گذاشته واسه دانش اموزان نیاز به مرتبه و رتبه نداره
    منشا و جایگاه معلمی هیچ گاه قابل سنجش با هیچ نظام و رتبه ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا