زنگ تفریحکاردستی و نقاشی

کاردستی؛ جوجه تیغی رنگی

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن بازی ها و تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین-بازی های فراوانی وجود دارد که در رشد توانمندی های کودک نقش بسزایی دارد و والدین می توانند بدین وسیله هم فرزندان خود را سرگرم کنند و هم زمینۀ ظهور استعدادهای کودک را فراهم کنند.

یکی از این سرگرمی ها درست کردن کاردستی است. کاردستی ذوق هنری بچه ها را تقویت می کند و باعث نشاط و شادی آنان است. بچه ها وقتی می بینند اثری ایجاد کرده اند، تشویق می شوند و اعتماد به نفس و خلاقیتشان بالا می رود. ساخت کاردستی با وسایل دم دستی و بلااستفاده یکی از سرگرمی های مفید و کم هزینه است. ما امروز آموزش ساخت خارپشت کاغذی را در نظر گرفته ایم.

برای درست کردن این خارپشت یا جوجه تیغی به کاغذ رنگی، قیچی، چشم متحرک یا ماژیک مشکی، یک تکه ابر یا پنبه یا ماژیک قرمز و چسب لازم است.

 ابتدا روی  طرح بدن جوجه تیغی را مانند عکس بکشید و ببرید. سپس برای پاهایش از مقوایی با رنگ دیگر دو مستطیل ببرید و با قیچی قسمتی از پا  را که روی زمین قرار می گیرد به صورت منحنی برش بزنید و به بدن بچسبانید.

حالا کاغذهای رنگی را در ابعاد ۵ در ۵ سانتی متر برش بزنید و بعد هر کاغذ رنگی را به شکل قیف دربیاورید و با کمک چسب  به هم بچسبانید.

کاغذهای قیفی شکل شده را کنار هم روی بدن خارپشت بچسبانید.

 ابر کوچک را را روی نوک بینی بچسبانید. می توانید با ماژیک هم برای خارپشتتان بینی بکشید.  چشم متحرک را نیز در جایش قرار دهید یا با ماژیک مشکی برای جوجه تیغی چشم بکشید. در آخر هم با ماژیک قرمز لبخندی روی صورت جوجه تیغی نقاشی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا