جدیدترین اخبار

افزایش ثبت نام در مدارس غیردولتی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: روند ثبت نام در مدارس غیر دولتی کشور روند افزایشی یافته است.

مدرسه آنلاین- احمد محمود زاده در نشست مجمع مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی استان البرز که شامگاه یکشنبه در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهارداشت: تعلیم و تربیت ۲ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس غیر دولتی شروع می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهریه مدارس بر حسب ملاک های تعریف شده از ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان تعیین شده، اما در استان کهکیلویه و بویر احمد شهریه چهار و نیم میلیون تومانی برای دانش آموزان در مدارس غیر دولتی هم وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرآیند آموزش در مدارس غیر دولتی همانند مدارس دولتی است، یادآور شد: این مدارس در امور پرورشی و تربیتی دغدغه داشته باشند و نگاه تربیتی به ویژه حجاب و عفاف از مسایل کلیدی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

محمود زاده تاکید کرد: توجه به مسایل آموزشی و پرورشی بر حسب اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب برای تربیت تمام دانش آموزان ضروری است.

وی ادامه داد: سند راهبردی مدارس غیر دولتی بر اساس برش ملی، استانی و منطقه ای در حال تدوین است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی اعلام کرد: خیرین هشت هزار میلیارد تومان در جریان مدرسه سازی کمک کردند و از دولت پیشی گرفتند.

وی افزود: مشکلات و نیازهای مدارس غیر دولتی در استانها احصا شده است تا در دولت سیزدهم بتوان کاری مناسب انجام داد.

محمود زاده گفت: دسترسی عمومی در سامانه مدارس غیر دولتی نیز وجود دارد .

وی به اقدام دولت سیزدهم در رتبه بندی معلمان اشاره و یادآورشد: پس از سالها رتبه بندی معلمان که کاستی هایی نیز دارد اجرا شد که این مهم نشانه توجه دولت به آموزش و پرورش است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. من فکر میکنم آموزش و پرورش در خواب هست. شهریه بسیاری از مدارس غیر دولتی در تهران بیش از ۳۰ میلیون هست.

  2. مدارس دولتی عمدا با افزایش بیش از حد ظرفیت کلاسها، خانه وحشتی برای دانش آموزان معصوم درست می کنند و خانواده ها به اجبار راهی مدارس غیردولتی می شوند.
    واقعا خدا لعنت کنه مافیای آموزش و پرورش را.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا