تغذیهمامان بابا

پنکیک موزی رو اینطوری درست کن که بچه‌ها عاشقش میشن

پنکیک یا به عبارت درست‌تر کیک تابه‌ای، یک صبحانۀ خوشمزۀ بین‌المللی است که محبوبیت بالایی دارد و به این دلیل که در تابه درست می‌شود پنکیک نام گرفته است.

مدرسه آنلاین – پنکیک انواع بسیار متنوعی دارد و در کشورهای مختلف با روش‌های متنوعی درستمی‌شود که معمولاً به عنوان میان وعده، عصرانه و بیشتر صبحانه میل می‌شود. البته نوعی کیک تابه‌ای هم وجود دارد که به عنوان پیش‌غذا خورده می شود و معمولاً با گوشت یا مرغ تهیه می‌شود.

در اینجا می‌خواهیم یک کیک‌تابه‌ای موزی خوشمزه و آسان را برای صبحانه با هم یاد بگیریم. ابتدا به سراغ مواد اولیه و سپس طرز تهیه می‌رویم.

مواد لازم:

تخم مرغ: دو عدد (که زرده و سفیده را جدا می‌کنیم.)

موز رسیده:  یک عدد بزرگ

عسل: یک قاشق چایخوری

شیر: ۱۰ قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۱۰ قاشق غذاخوری

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

آرد قنادی: یک لیوان

بکینگ پودر: یک دوم قاشق غذاخوری

شکر: دو قاشق غذاخوری

نمک: مقداری

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

آردو بکینگ پودر را یکبار الک می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. سفیده‌ها را با نمک و شکر می‌زنیم تا کامل فرم بگیرد.

مرحلۀ دوم:

بقیۀ مواد را داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم و بعد از اینکه کاملاً یکدست شد در ظرف مورد نظر ریخته و سفیده‌های فرم گرفته را در دو مرحله به آن اضافه می‌کنیم. سفیده‌ها را به صورت دورانی و آرام هم می‌زنیم، طوری که پف سفیده‌ها نخوابد.

مرحلۀ سوم:

مایۀ کیک تابه‌ای که آماده شد، تابه را روی شعلۀ زیاد می‌گذاریم تا خوب گرم شود. بعد حرارت را کم می‌کنیم و از مایۀ پنکیک به اندازۀ دلخواه برمی‌داریم و داخل تابه می‌ریزیم. وقتی رویش حباب زد برمی‌گردانیم تا طرف دیگرش هم پخته شود.

به همین راحتی پنکیک موزی خوشمزۀ ما آماده است. رویش سس شکلات یا فرمند یا عسل می‌ریزیم و کنار میوه‌های دلخواه چیدمان می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا