چیست؟چیستان

لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به عنوان “لیفت تمپورال ابرو و چشم” نیز شناخته می شود که با هدف لیفت صورت ، ابرو و چشم را به سمت بالا و شقیقه ها می کشد . این جراحی از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی و سفت شدن پوست اطراف شقیقه را نیز به دنبال دارد.

مدرسه آنلاین- روش های انجام لیفت شقیقه به صورت زیر است.

1-  جراحی لیفت شقیقه: این روش لیفت شقیقه با جراحی است که در قسمت بالاتر مقاله به طور کامل توضیح داده‌ایم.

2- لیفت شقیقه با نخ:  لیفت شقیقه با نخ روشی دیگر برای جذاب و جوان تر شدن افراد است که در این روش نقطه های مشخصی توسط پزشک متخصص در اطراف شقیقه ایجاد می شوند. نخ و سوزن های مخصوص را در محل نقطه ها برای کشیدگی، به داخل پوست وارد می کنند و البته باید بدانید که ماندگاری لیفت شقیقه با نخ حدود دو الی سه سال است.

3- لیفت شقیقه با پلاسماجت:  لیفت شقیقه با پلاسماجت روشی مدرن برای کشیدن پوست برای از بین بردن چین و چروک ها است که در این روش حرارت به حالت نقطه ای توسط دستگاه های مخصوص وارد بخشی از پوست می شود که در این پروسه فرآیند تبخیر پوست برای لیفت انجام می گیرد. از مزایای لیفت شقیقه با پلاسماجت این است که تنها لایه سطحی پوست مورد تهاجم قرار می گیرد و در نهایت جای اسکار باقی نخواهد ماند کهالبتهاین روش معمولا توسط پزشکان متخصص توصیه نمی شود.

4- لیفت شقیقه با ترماژ: روش دیگر استفاده از دستگاه آمریکایی ترماژسی پی تی است که یکی از قوی ترین دستگاه های روز دنیا برای انجام لیفت چشم بدون هیچ گونه عوارضی است و در یک جلسه به راحتی انجام می شود. این دستگاه یک جایگزین عالی به جای جراحی شقیقه برای از بین بردن چین و چروک های چشم و لیفت آن است.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

-ایجاد تورم، کبودی و درد بعد از جراحی لیفت شقیقه کاملا طبیعی است و با مصرف آنتی بیوتیک ها و مسکن های تجویز شده توسط پزشک، قابل کنترل است.

-معمولا یک الی دو روز بعد از جراحی، پانسمان ها برداشته می شوند، اما کشیدن بخیه ها بعد از یک هفته الی ده روز بعد امکان پذیر است.

-بهتر است تا ده روز بعد از جراحی لیفت شقیقه، هنگام خوابیدن سر به سمت بالا باشد تا تورم و کبودی کاهش پیدا کند.

-تا چندین روز از انجام فعالیت های سنگین و حرکات ناگهانی خودداری کنید.

-دو الی سه روز بعد از جراحی می توانید استحمام کنید، اما فراموش نکنید که آب نباید به طور مستقیم با بخیه ها و اطراف شقیقه برخورد کند.

-برش ایجاد شده در شقیقه در لابه‌لای موی شقیقه پنهان است، به همین دلیل به راحتی می توانید در اجتماع و محل کار حضور داشته باشید.

-برای کاهش کبودی و تورم می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید، البته به هیچ عنوان یخ را به طور مستقیم بر روی شقیقه و محل جراحی قرار ندهید. ابتدا یخ را درون یک کیسه فریزر بگذارید و سپس پارچه ای به دور آن بپیچید تا فقط خنکی کمپرس یخ بر روی شقیقه شما احساس شود.

-به هیچ عنوان در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و حتما از کرم های ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

عوارض جراحی لیفت شقیقه

-وجود بی حسی در ناحیه پیشانی بعد از جراحی وجود دارد که پس از مدتی برطرف می شود.

-تا چند روز بعد از جراحی لیفت شقیقه التهاب ها بر پوست باقی می‌مانند.

-دردهایی در محل شقیقه بعد از جراحی بوجود می‌آیند که با مصرف مسکن های تجویز شده توسط پزشک قابل کنترل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا