جدیدترین اخبار

عید قربان دانش‌آموزان کردستانی

دانش‌آموزان کردستانی به همت خیریه انصار الرسول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و کمک‌های خیرین، در روز عید قربان ۱۵ رأس گوسفند قربانی و بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع کردند.

مدرسه آنلاین- دانش‌آموزان کردستانی به همت خیریه انصار الرسول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و کمک‌های خیرین، در روز عید قربان ۱۵ رأس گوسفند قربانی و بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع کردند.

سید علیرضا عزیزی مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کردستان در این خصوص گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید پر برکت قربان، دانش‌آموزان و خیرین کردستان با جمع‌آوری کمک‌های مردمی توانستند ۱۵ رأس گوسفند را خریداری و در میان نیازمندان توزیع کنند.

وی افزود: توزیع بسته‌های نذر قربانی با شناسایی دانش‌آموزان نیازمند توسط خیریه دانش‌آموزی انصار الرسول در محله‌های کم درآمد شهرستان‌های سنندج و مریوان توزیع شد.

عزیزی در ادامه با اشاره به بخشی از آیه ۲۵۴ سوره بقره « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاکُمْ …» «ای اهل ایمان! از آنچه به شما روزی کرده ایم انفاق کنید»، افزود: این آیه مصداق کمک‌های مخلصانه دانش‌آموزان و خیرین بزرگوار و نوع‌دوست کردستانی بوده که با هر مقدار توانایی مالی در قربانی کردن گوسفندان و اهدای آن به نیازمندان سهیم بودند.

وی تأکید کرد: عید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان می باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های جمعی، لزوم استفاده از فضای مجازی و برگزاری مسابقات مطالعاتی با هدف افزایش آگاهی و معرفت نسبت به رویدادهای مهم تاریخ اسلام باید مورد توجه بیشتر فعالان فرهنگی قرار گیرد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا