تغذیهمامان بابا

طرز تهیه‌ی باقالی تازه با پوست؛ تا نرفته درستش کن که طعمش بی‌نظیره

در بهار باقالی تازه هم از راه می‌رسد و گذشته از اینکه برای باقالی‌پلو آن را استفاده می‌کنیم به عنوان تنقلات و خوشمزه‌جات هم خورده می‌شود. 

مدرسه آنلاین – باقالی تازه که با بهار می‌آید خیلی از ما آن را با پوست می‌پزیم و با گلپر و نمک نوش جان می‌کنیم. عده‌ای هم آن را خشک می‌کنیم و برای تنقلات زمستانی کنار می‌گذاریم.

باقالی تازه با پوست عطر و طعم جذابی دارد که خیلی‌ها آن را دوست دارند. اما پختن باقالی با پوست ترفندهایی دارد که باعث خوشمزه‌تر شدن آن می‌شود. برای تهیۀ باقالی تازه با پوست با ما همراه باشید.

مواد لازم:

باقالی تازه : یک کیلو

سرکه:  نصف استکان 

گلپر: به میزان لازم

نمک: نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیۀ باقالی تازه با پوست

مرحلۀ اول

 ابتدا باقالی تازه را با پوست بشویید و در قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید. به طوری که آب روی باقالی‌ها را بپوشاند و چند سانتی بالاتر از سطح باقالی‌ها باشد.

مرحلۀ دوم

حالا قابلمه را روی شعله قرار داده و اجازه بدهید آب به جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب زیر شعله را کم کنید تا باقالی‌ها بپزد. به مدت یک ساعت و نیم تا دو ساعت به باقالی‌ها مهلت پخت دهید.

مرحلۀ سوم

پس از گذشت یک ساعت و نیم تا دو ساعت در قابلمه را برداشته در صورتی که باقالی‌ها پخته شده بود، به آن نمک و سرکه را اضافه کنید و بگذارید پنج تا 10 دقیقه با نمک و سرکه بپزد.

باقالی‌ها آماده است. آن را در ظرف بکشید و رویش گلپر بپاشید. نوش جانتان!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا