جدیدترین اخبار

سنجش ملی پایه ششم چیست؟

ثبت نام آزمون مدارس سمپاد چگونه است؟

آموزش و پرورش کشورمان همه ساله و با هدف ارزیابی میزان توانمندی های علمی دانش آموزان اقدام به برگزاری آزمون های متفاوتی می کند که در تاریخ های مختلف برگزار می شود. مثل سنجش ملی پایه ششم که قرار است در سال 1400 به صورت حضوری و در تاریخ 25 اردیبهشت برگزار شود.

مدرسه آنلاین- سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان به منظور رشد و پرورش استعداد های دانش آموزان باهوش و خلاقی که درحال تحصیل در مدارس عادی بودند اقدام به راه اندازی مدارسی با عنوان مدارس سمپاد کرد.

ثبت نام در مدارس سمپاد 1400 – 1401 مشروط به شرکت در آزمون های ورودی سمپاد و داشتن برخی شرایط خاصی است که رعایت تمامی آن ها الزامی می باشد . دانش آموزان متقاضی ثبت نام با شرکت در این آزمون ها و کسب نمره قبولی می توانند در مدارس سمپاد ثبت نام کنند.

آزمون های مدارس سمپاد ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ برای دانش آموزان پایه های تحصیلی ششم و نهم برگزار می شود که این دانش آموزان با مراجعه به سامانه ثبت نام مدارس سمپاد به نشانی sampad.medu.ir و ارائه اطلاعات خواسته شده می توانند در آزمون های ورودی سمپاد پایه هفتم و یا دهم ثبت نام کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

مدارس سمپاد در میان خانواده ها و دانش آموزان بسیاری طرفدار داشته و از مدارس بسیار رده بالا در بین سایر مدارس دیگر محسوب می شوند . این مدارس در میان عموم مردم به مدارس تیزهوشان و مدارس استعداد های درخشان نیز شناخته می شوند.

شرایط ورود به مدارس تیزهوشان یا سمپاد 1400 – 1401 برای دانش آموزان هر دو پایه تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم کمی متفاوت با دیگری است که تمامی موارد مربوطه در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان درج شده و رعایت تمامی آن ها ضروری و اجباری می باشد.

از جمله شرایط لازم و کلی جهت ثبت نام در مدارس سمپاد ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ عبارتند از :

  •  داشتن تابعیت ایرانی
  •  کسب نمره ارزشیابی خیلی خوب در تمامی دروس پنجم و ششم جهت ثبت نام ششم به هفتم مدارس سمپاد
  •  داشتن معدل سالانه 19 در پایه هشتم برای  شرکت در آزمون نهم به دهم سمپاد

برگزاری حضوری سنجش ملی پایه ششم

در همین رابطه 18 روز گذشته علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا اظهار کرد: آزمون پایه نهم 27 اردیبهشت تا 24 خرداد به‌صورت حضوری برگزاری می‌شود همچنین آزمون پایه دوازدهم نیز به صورت حضوری از 27 اردیبهشت تا 24 خرداد برگزار خواهد شد.

وی گفت: آزمون‌های سنجش ملی پایه ششم هم 25 اردیبهشت به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گفته رئیسی، آزمون ورودی مدارس سمپاد 20 و 21 خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی 24 تا 26 اردیبهشت و مرحله بعدی آن 23 تا 25 خرداد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا