شعر و داستانعلمی هنریکتابخانه

سالک مغزها و لحظه ها از اخوان ثالثی می‌گوید که زمان را می‌سازد

مطالعه و کتاب و کتابخوانی یکی از راه‌های موفقیت است و این دنیای مدرن که دنیای سرعت و فضای مجازی است باز هم هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

مدرسه آنلاین – نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «سالک مغزها و لحظه‌ها» اثر عبدالرضا ناصر مقدسی منتشر و راهی بازار نشر شد. این کتاب را نشر لوگوس در 138  صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «مهدی اخوان ثالث شاعری صاحب‌سبک و بی‌شک یکی از برجسته‌ترین نمایندگان شعر فارسی است. شعر او به استفاده هوشمندانه از لغات قدیمی و مهجور در بافتی جدید شهرت دارد. شیوه‌ای که در کنار استفادۀ وی از اساطیر ایران شکلی ویژه به شعر او بخشیده و باعث شده زبان یگانه‌ای داشته باشد. این کتاب اما از منظری دیگر به شعر اخوان پرداخته است و می‌خواهد با ابزار اسطوره‌شناسی عصبی-تکاملی جنبه‌های نادیدۀ شعر او را بررسی کرده و نشان دهد چگونه زمان و رابطۀ آن با پردازش‌های ذهنی و مغزی نقشی اساسی در شکل‌دهی به این زبان یگانه ایفا کرده است. کتاب «سالک مغزها و لحظه‌ها» اخوان ثالث را به‌منزلۀ سالکی بزرگ در لحظه‌ها و مغزها معرفی می‌کند؛ سالکی که زمان را می‌سازد و با انتخاب خود پیش می‌برد.»

عبدالرضا ناصر مقدسی متولد مهرماه ۱۳۵۷ در بندرانزلی می­ باشد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه ­ی خود را در بندر انزلی گذراند. پس از آن، برای گذراندن دوره­ ی پزشکی عمومی راهی شیراز شد. وی در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ درجه ­ی تخصصی در رشته­ ی بیماری­های مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد. او از سال ۱۳۹۱ به طور اختصاصی به ویزیت و درمان بیماران مبتلا به ام اس مشغول است و علاوه بر انتشار مقاله­ های متعدد تخصصی، دغدغه­ های جدی در باب ارتقای بینش عمومی و فرهنگ جامعه در ارتباط با این بیماری و پدیده ه­ای که خود آن را بیماری «ام اس فوبیا» می­نامد دارد. او بدین منظور مقالات متعددی را در نشریات کشور به چاپ رسانده است.

کتاب «سالک مغزها و لحظه‌ها» را می‌توانید از نشر لوگوس تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا