زنگ تفریحکاردستی و نقاشی

روزنامه دیواری دهۀ فجر

با شروع دهۀ فجر، مدارس برنامه های متعددی برای دانش آموزان در نظر می گیرند که یک رکن مهم این برنامه ها خود دانش آموزان هستند که با مشارکت و فعالیت خود به بهتر و جذاب تر شدن برنامه ها کمک می کنند. درست کردن روزنامه دیواری یکی از این فعالیت ها است که دانش آموزان را سر ذوق می آورد.

در مدرسه آنلاین نکاتی در خصوص آماده سازی یک روزنامه دیواری اصولی می آوریم.

*پس از آنکه موضوع را انتخاب کردید و هدفتان مشخص شد باید مطالب و داده های خود را از منابع مختلف گردآوری کنید. نظم و ترتیب دادن به مطالب، بخش مقالات، مصاحبه ها، اخبار و … اگر منظم و شکیل باشد جلوۀ ویژه ای به روزنامه دیواری شما می دهد.

*به دوستانی که نقاش خوبی هستند می توانید بخش نقاشی و صفحه آرایی را واگذار کنید. استفاده از رنگ های مناسب و جذاب می تواند روزنامۀ شما را چشم نواز و گیرا کند.

*فراموش نکنید که مطالب را ابتدا در یک برگۀ دیگر و به اصطلاح چرک نویس بنویسید و سپس در مقوا با خط خوش و تمیز وارد کنید.

* می توانید از روزنامه ها و خبرهای مربوط به دهۀ فجر استفاده کنید. بخش های مربوطه را ببرید و با چسب مایع به مقوا بچسبانید.

*همچنین می توانید از عکس هایی که از فعالیت های انقلابیون، راهپیمایی، استقبال از امام خمینی، خوشحالی مردم از پیروزی انقلاب و در مجموع حال و هوای آن دوران را حکایت می کند، استفاده کنید و روی روزنامه دیواری خودتان و البته در جای مناسب بچسبانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا