چند رسانه ایسرگرمی

روایت زیبای دانش آموز عشایر از افتتاح یک پل

پس از افتتاح یک پل بر روی رودخانه بختیاری که دسترسی دانش آموزان همجوار با این رود را به مدرسه آسان کرد، یکی از دانش آموزان عشایری این منطقه (مرز استان لرستان و خوزستان) روایتی زیبا این این اقدام نقل کرده است که حالا در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود؛ روایتی که البته تاریخ زمانی آن مرتبط با امسال نیست و در سال 1395 صورت گرفته بود.

مدرسه آنلاین- یک موسسه خیریه با حضور در مجاورت رودخانه بختیاری اقدام به احداث پلی برای دست رسی دانش آموزان به مدرسه می کند و همین بهانه ای می شود برای روایتی زیبا از سوی دانش آموزی که از این پل برای رفتن به مدرسه کمک می گیرد.

در ادامه این روایت زیبا را می بینید و می شنوید.

با این توضیح که رودخانه بختیاری، رودخانه‌ای است که از ارتفاعات قالیکوه الیگودرز سرچشمه می‌گیرد و اصلی‌ترین سرشاخه دز می‌باشد .در نزدیکی ایستگاه تنگ پنج به رودخانه سزار می‌پیوندد و رود دز را تشکیل می‌دهد. سد بختیاری بر این رود واقع شده‌است.

گفتنی پیش از افتتاح این پل در سال 1395 اهالی مجبور بودند با سیم‌هایی که دو طرف رودخانه را به هم وصل کرده بود رفت‌و‌آمد کنند که بسیار خطرناک بود. همین رفت‌و‌آمد با گرفتن سیم‌های فلزی باعث شده بود افرادی به داخل رودخانه افتاده و یا انگشتشان در اثر برخورد با سیم قطع شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. روی ماه تو اهورایی پور کورش ومعلم مهربانو خیرین بلند همت را میبوسم،آری کس نخارد پشتمان جز ناخن انگشتمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا