بهداشت و درمانمامان بابا

درمان دارویی آنفولانزا در کودکان چیست؟

سریع ترین روش درمان آنفلوآنزا (آنفلوانزا) چیست؟ از آنجا که کودکان سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، والدین در هنگام بروز هر گونه بیماری دچار استرس و نگرانی می شوند.

مدرسه آنلاین- آنفلوآنزا یک بیماری بسیار واگیر داری است که با دشواری های تنفسی و تب همراه است . بیشتر مردم آنفلوآنزا را بیماری خیلی مزاحم و خسته کننده ای می دانند ،اما فکر نمی کنند خطرناک هم باشد،خصوصا در کودکان .

نشانه های بیماری آنفلوآنزا

نشانه های آنفلوآنزا برای بیشتر مردم آشنا و شناخته شده است . هنگامی که کودکی دچار علائم آنفلوآنزا می گردد نمی توان آن را نادیده گرفت و به آن بی اعتنا بود . نشانه های آنفلوآنزا معمولا یک تا سه روز پس از تماس بدن با ویروس بروز می کند . در بعضی از افراد این مدت کوتاه تر است و 18 ساعت پس از تماس با ویروس نشانه های بیماری ظاهر می گردد .
شایع ترین نشانه های آنفلوآنزا عبارتند از :
• تب در کودکان
• سرما و احساس لرز
• سر درد
• بی اشتهایی
• عضله درد
• سرفه
• ضعف زیاد (تحلیل رفتگی )
• گلو درد

درمان بیماری آنفلوآنزا

در بیشتر موارد نمی توان آنفلوآنزا را با دارو درمان کرد و فقط باید نشانه های آن را تسکین داد . آمانتادین(Amantadine) دارویی است که برای درمان لغوه یا بیماری پارکینسون (Parkinson ) هم به کار می رود ،ولی این دارو را برای پیشگیری و درمان بعضی فرم های آنفلوآنزای نوع A در زمان همه گیری به کار می برند . چون این دارو می تواند آثار جانبی ناخوشایندی به بار آورد ،لذا بیشتر پزشکان معمولا درمان این بیمای را فقط هنگام همه گیری های گسترده یا هنگامی که بیمار در معرض عوارض اضافی بیماری باشد تجویز می کند .
درمان آنفلوآنزا در کودکان عموما همانند درمان سرماخوردگی سخت و همراه با تب است . دکتر علی فرجی بهترین متخصص اطفال در این موارد استراحت و آشامیدن مایعات زیاد را توصیه می کنند .
کودکان و نوجوانان در زمان ابتلا به ویروس نباید آسپرین بخورند زیرا ممکن است دچار نشانگان رای (Reye syndrome) شوند . نشانگان رای حالت بالقوه کشنده ای است که با آسیب شدید ناگهانی کار کبد و مغز مشخص می شود .
برای تسکین نشانه های دیگر آنفلوآنزا دکتر علی فرجی توصیه می کنند از مصرف دارو ها بدون تجویز پزشک خودداری کنند و حتما با یک متخصص اطفال با تجربه در این زمینه مشورت کنند . بیشتر افرادی که واکسن آنفلوآنزا می زنند مشکلی ندارند اما بعضی ها نسبت به واکسن واکنشی دارند که می تواند از التهاب ملایم در محل تزریق تا بروز نشانه های خفیف آنفلوآنزا دامنه داشته باشد .

این واکسن ها را عموما از تخم مرغ تهیه می کنند . بنابر این کسانی که به تخم مرغ آلرژی دارند باید پیش از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند . واکسیناسیون کودکان توصیه نمی شود مگر آن که دچار بیماری های خاص قلبی یا ریوی باشند .

منبع: dr-faraji.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا