بازی ریاضیزنگ تفریح

تقویت هوش با آزمون‌های سرگرم‌کننده

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– سرگرمی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها می‌توانند در خانه و هرجای دیگر انجام دهند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از آن لذت هم ببرند. سرگرمی حل معما و آزمون‌های هوش از آن جمله است که ما بنا داریم هر از چند گاهی یک آزمون و معما داشته باشیم.

مغز عنصری بسیار پیچیده در جهان است که می‌تواند به‌راحتی هر لحظه، پیام‌های بسیاری را دریافت و ذخیره کند. مغز به نوعی مدیر بدن است که فعالیت‌های بدن را زیر نظر دارد و به آنها فرمان می‌دهد. هوش نیز برآمده از مغز است، گرچه در معرفی هوش تعریف واحدی وجود ندارد. هوش و توانایی‌های هوشی برخلاف باورهای گذشته تنها امری ارثی نیست و نیز در تحصیل و داشتن دانش خوب عمومی و عالی بودن در ریاضیات خلاصه نمی‌شود، بلکه شاخه‌های فراوانی دارد. براساس تحقیقات انجام‌شده، برنامۀ پرورش مغزی مناسب، موجب بهبود حافظۀ کاری و تقویت کلی توانایی حل مسئله خواهد شد که باعث افزایش کلی هوش می‌شود. آزمون‌های هوش که بر سه بعد استدلال کلامی، استدلال عددی و استدلال بینایی فضایی است از جمله برنامه‌هایی است که هوش را تقویت می‌کند.

هم‌اکنون با آزمون زیر توانمندی مغز خود را محک بزنید. 

الف) سعی کنید این نه مورد را در عرض یک دقیقه به خاطر بسپارید. سپس روی آنها را بپوشانید و ببینید چند مورد در خاطرتان مانده است؟

1-درۀ عمیق کانیون

2-برج ایفل

3- مجسمۀ آزادی

4-تاج محل

5-آکروپولیس

6-آبشار نیاگارا

7-اهرام مصر

8-دیوار بزرگ چین

9-برج میلاد

اگر یک تا سه مو رد با یاد می‌آورید به خود نمرۀ 1 بدهید. اگر چهار تا شش مورد در خاطرتان مانده نمرۀ 2 و برای بیشتر از 7 مورد نمرۀ 3 در نظر بگیرید.

ب) حالا سعی کنید این نه مورد از اشیای خانه را به ترتیب به خاطر بسپارید. سپس روی آنها را بپوشانید و ببینید چند مورد را به یاد می‌آورید. 

موفق باشید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا