بازی ریاضیزنگ تفریح

بازی «ارهنگ ارهنگ اسب چه رنگ؟»

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان می توانند در مدرسه و مجله با هم انجام دهند و علاوه بر بازی و سرگرمی به جهت جست و خیز بسیار از جنبه های ورزشی و سلامت آن نیز  بهره ببرند.

بازی «ارهنگ ارهنگ اسب چه رنگ؟» از بازی های بومی و سنتی ایرانی است که یادآوری آن برای بزرگ ترها خوشایند است. می توانید این بازی پرنشاط را به فرزندان خود هم یاد دهید و آنها با دوستان خود در مدرسه انجام دهند.

این بازی بدین شیوه است که بازیکنان شامل دو گروه 5 نفره می شوند و یکی از افراد گروه نقش اُستا را اجرا می‌کند. گروه اول می گوید ارهنگ ارهنگ و گروه دوم می گوید اسب چه رنگ؟ گروه اول اسبی را با مشخصات خاص نام می برد. گروه دوم در پاسخ می گوید بزن و برو چکار داری از اینجا بازی شروع می شود. دو اُستا با هم در یکجا ایستاده و به نظاره دو گروه می‌نشینند گروه اول که پاسخ درست داده با شلاق گروه دوم را تعقیب می کند. بازی تا زمانی ادامه می یابد که دو استا با هم اعلام کنند سیه جو با این عم کاربرعکس می شود و گروه دوم به تعقیب گروه دوم می پردازد . این تعقیب و گریز تا زمانی دامه می یابد که فردی دستگیر شود در این هنگام دستگیر شده را به محل دو استا برده و آن فرد بازنده اعلام می شود و از دوربازی خارج می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا