بازی ریاضیزنگ تفریح

بازیِ آلیسا آلیسا

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان می توانند در خانه، مدرسه و بوستان ها بازی کنند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از شادی و فعالیت های جسمی آن چون ورزش بهره ببرند.

بازی «آلیسا آلیسا» از بازی های بومی و سنتی ایرانی است که بچه ها همیشه از آن لذت می برند. این بازی را یاد بگیرید و با دوستان، خواهر و برادر و بچه های فامیل بازی کنید. از مزایای این بازی این است که هرکجا می توان آن بازی کرد و نیاز به وسیله ای هم ندارد.

بازی بدین ترتیب است که بازیکن‌ها در دو دایره داخل هم که یکی بزرگتر و یکی کوچکتر است می‌ایستند و دست‌های همدیگر را می‌گیرند. یک دایره نشسته و دایره دیگر ایستاده و به نوبت دایره بزرگ که ایستاده با خواندن شعر «آلیسا آلیسا جینگیل آلیسا هی/ کلاه کاپیتان افتاد تو دریا هی» به چرخیدن دور دایرۀ کوچک مشغول می‌شود و بعد از اینکه شعر را خواند نشسته و دایرۀ داخلی می ایستد و مثل گروه قبلی شروع به خواندن می کند. چرخیدن دایرۀ داخلی باید در جهت عکس حرکت گروه قبلی باشد. هر کس اشتباه کند و نظم گروهش را به هم بزند باید به حلقۀ دیگر ملحق شود. بعد از چند بار خواندن شعر یک گروه بزرگ شده و گروه دیگر کوچک می‌شود. برنده گروهی است که بزرگتر شده است.

این بازی را می تواند چند نفره و با یک گروه نیز انجام داد و همان یک گروه شعر را می خواند و پس از اینکه آن را خواند می نشیند و دوباره بلند می شود.

بازی آلیسا آلیسا را در خانه با فرزندانتان انجام دهید و خودتان و آنها را سر شوق بیاورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا