کلاس درس

اهمیت آموزش برنامه نویسی به کودکان

   در آینده، افراد تنها کاربران تکنولوژی و فناوری‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای نخواهند بود و نیاز خواهند داشت که خود بتوانند به زبان کامپیوتر یعنی برنامه نویسی با آن ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود را رفع نمایند؛ اما بهترین سن یادگیری زبان برنامه نویسی چه سنی است؟ چگونه باید فرزندانمان را با این دانش و مهارت همراه کنیم و به آنان برنامه نویسی بیاموزیم؟ یادگیری برنامه نویسی چه مزایایی دارد؟

مدرسه آنلاین- مجموعه پرسش هایی که مورد اشاره قرار گرفت و پرسش های مشابه دیگر، از مسائل و دغدغه هایی که این روزها بسیاری از خانواده ها با آن درگیر هستند و علاقه دارند در این باره بیشتر بدانند و بخوانند.

در ادامه پاسخ های مشخص و معتبری در این باره به نقل از آکادمی یاسان در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

آموزش برنامه نویسی به کودکان و بهترین سن یادگیری زبان برنامه نویسی

کودکان آمادگی بسیار بالایی برای یادگیری دارند. یادگیری در سنین پایین بسیار عمیق‌تر از یادگیری در سنین بالاتر است. کودکان می‌توانند بدون دغدغه و با فراغت زمان و خیال هر آنچه می‌خواهند یاد بگیرند. به همین دلیل بهترین سن یادگیری زبان برنامه نویسی نیز مشابه هر زبان دیگری، کودکی است. البته باید به این نکته توجه کنید که آموزش برنامه نویسی به کودکان با آموزش برنامه نویسی به بزرگسالان متفاوت است. در این دوره‌ها باید زبان های برنامه نویسی ویژه کودکان همچون اسکرچ که در ادامه معرفی خواهیم نمود، به آن‌ها آموزش داده شود. همچنین آموزش به کودکان نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد و هر فردی برای آموزش به کودکان مناسب نیست؛ بنابراین اگر تصمیم دارید از کودکی برای یادگیری زبان برنامه نویسی فرزندان خود برنامه نویسی کنید، همکاری با مجموعه‌های تخصصی در این زمینه را در اولویت قرار دهید. آکادمی یاسان از جمله مجموعه‌هایی است که به‌صورت تخصصی به آموزش برنامه نویسی به کودکان می­پردازد. فرزندان شما می‌توانند با سبک ویژه این آکادمی زبان برنامه نویسی را با شیوه‌ای لذت‌بخش بیاموزند.

کلوب کدنویسی آکادمی یاسان

 شبکه‌ای از دانش‌آموزان فارسی زبان 9 تا 17 سال است که به علوم کامپیوتر علاقه مندند.

هدف ما این است که با استفاده از تکنیک‌های تفکر کامپیوتری (Computational Thinking) مهارت‌های مرتبط با حل مسئله و تصمیم‌گیری نسل آینده‌ی کشورمان را تقویت کنیم. به عبارت دیگر ما در آکادمی یاسان از برنامه نویسی کمک میگیریم تا مهارت های نرم بچه ها مثل خلاقیت ، حل مسئله ، تفکر منطقی را بهبود ببخشیم.

ما معتقدیم که همه دانش‌آموزان باید به سهولت به آموزش‌های کدنویسی با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند. فرقی نمی‌کند که در آینده برنامه نویس باشند، یک پزشک یا هر رشته و تخصص دیگر.

کدنویسی باعث می‌شود تا قدرت تصمیم‌گیری، حل مسئله و تفکر منطقی افراد تقویت شده و در عرصه‌های مختلف زندگی که مملو از شرایط مختلف تصمیم‌گیری است منطقی عمل کنند.

بچه‌ها در کلوب کدنویسی در فضای مجازی (Blended Learning) با مسائل مختلفی از جمله ساخت بازی، حل مسائل رباتیک و … مواجه می‌شوند. برای حل این مسائل با یکدیگر تبادل نظر و هم‌فکری می‌کنند، توسط اپلیکیشن‌های خاص روی موبایل یا تبلت خود سوالات خود را مطرح کرده و به سوالات دیگران پاسخ می‌دهند. هر هفته از طریق اینترنت در جلسات آنلاین علمی شرکت می‌کنند و هر ماه در همایش آنلاین یاسان تی وی گرد هم جمع شده و دستاوردهای خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و اینگونه مهارت‌های حل مسئله، تعاملات اجتماعی، و تصمیم‌گیری خود را ارتقاء می‌دهند. در این مسیر مربیانی دلسوز همراه با بچه‌ها به صورت آنلاین و تلفنی، آنان را همراهی کرده و در مسیر یادگیری درست هدایت می‌کنند.

فرایند اموزشی

آکادمی یاسان با بیش از 30 سال سابقه تدریس علوم کامپیوتر در مدارس معتبر کشور ، نزدیک به ده سال مشغول طراحی و توسعه سیستم آموزش تلفیقی و شخصی سازی تجربه های آموزشی دانش آموزان و خانواده بوده تا زمینه آموزش مهمترین و ضروری ترین مهارت های زندگی و کار در دنیای آینده را به آنها ارائه دهد .

همچنین آموزش های ما پروژه محور بوده و این پروژه ها عموما برمبنای بازی و حل مسئله تعریف شده اند تا دانش آموزان در ذیل چنین فعالیت هایی مهارت های نرم لازم برای زندگی را فرا بگیرند .

دانش آموزان پس از ثبت نام در یکی از دوره های آکادمی یاسان ، همراه با یک مربی و حدودا ۱۵ الی  ۲۰ دانش آموز دیگر وارد درس مخصوص خود خواهند شد .

مربیان ما از طریق بهترین بسترهای نرم افزاری دنیا فعالیت دانش آموزان را به صورت فردی در شبکه مجازی یاسان (یاس نت) رصد می کنند. آنها بصورت مداوم با دانش آموزان از طریق تماس تلفنی و تالار های پرسش و پاسخ در ارتباط خواهد بود.

 ابتدای هر هفته یک محتوای مشخص که شامل کلیپ و فایل متنی می‌باشد ، در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

برای هر کلاس در هفته یک جلسه آنلاین ۹۰ دقیقه ای برگزار می‌شود که دانش آموزان به رفع اشکال ، آشنایی و تعامل با همکلاسی ها ارائه ی مطالب تحقیقاتی و خلاقیتی میپردازند.

بعد از سه هفته و تکمیل پروژه ، دانش آموزان در هفته چهارم این فرصت را دارند تا با شرکت در جلسات طوفان فکری و به همراهی مربیانشان پروژه خلاقیتی خودشان را بسازند و در اخرین جلسه آنلاین ماه، برای دوستانشان ارائه دهند.

در این روش ، تعاملات اجتماعی اعضاء در کلوب به خوبی شکل می گیرد. سوالاتشان را از طریق رایانه ، موبایل و تبلت در تالار پرسش و پاسخ می پرسند، به سوالات یکدیگر پاسخ می دهند، در جلسات آنلاین هفتگی نیز با هم صحبت کرده و به رفع اشکال میپردازند.

کلاس های آنلاین برای تعامل بچه ها با یکدیگر و مربی امکانات جذابی دارند مانند بالا بردن دست برای اعلام نظر به دیگران، چت متنی و صوتی، ارسال و دریافت فایل از مربی، به اشتراک گذاری تصویر دسکتاپ و نوشتن روی تخته سفید اشتراکی.

ما در یاسان هر سه ماه یا سه پروژه را یک ترم مینامیم و دانش آموزان در انتهای هر ترم گواهی نامه ای را دریافت خواهند کرد.

در انتهای هر ماه همایشی تحت عنوان یاسان Tv برای دانش آموزان برگزار می‌شود. در این همایش دانش آموزان در کنار برنامه های جالب و چالش برانگیز ،  با افراد موفق و برجسته در حوزه ی علوم کامپیوتر و برنامه نویسی از سراسر دنیا آشنا  میشوند ، مطالب تحقیقاتی و خلاقیتی خود را برای دوستانشان ارائه میدهند ، اطلاعات و اخبار جدید در حوزه های مختلف کلوب را کسب میکنند و لحظات شادی را خواهند داشت

همچنین آکادمی یاسان و مجموعه فعالیت هایش را می توانید از طریق لینک های زیر دنبال کنید:

ادرس سایت https://yasanacademy.ir/

ادرس ایسنتا گرام yasanacademy

ادرس اپارات https://www.aparat.com/yasanacademy

در صورت تمایل برای معرفی موسسه مد نظر از اینجا با ما در ارتباط باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا