جدیدترین اخبار

از هر دو کلاس یک کلاس را خیرین می‌سازند

وزیر آموزش و پرورش در آئین امضای تفاهم نامه طرح توسعه و تحول محور 2020 محله کم برخوردار کشور در راستای استقرار عدالت آموزشی-تربیتی با وزارت کشور؛ اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده، شاهد خروجی فعالیت‌های قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی برابر با اولویت ۴۰۰ محله هدف در تفاهم نامه مذکور خواهیم بود.

مدرسه آنلاین- پیش از ظهر روز دوشنبه یوسف نوری در آئین امضای تفاهم نامه طرح توسعه و تحول محور2020 محله کم برخوردار کشور در راستای استقرار عدالت آموزشی-تربیتی که با حضور آقا محمدی؛ قائم مقام وزیرکشور در امور محلات که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، تفاهم‌نامه مذکور را در راستای تحقق عدالت تربیتی و نصیب یکسان آموزشی دانست و اظهار کرد: طرح تحول و توسعه اجتماع محور هدف بزرگتری دارد که با مشارکت نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط انجام می‌شود و به توانمند شدن دانش آموزان و در نهایت به تربیت افرادی کارآفرین می‌انجامد.

وی افزود: برکات جامعه خیرین در حیطه مدرسه‌سازی وکلاس‌های درس به رقم قابل توجهی رسیده است به طوری که از هر دو کلاس درسی که در کشور احداث می‌شود، یک کلاس را خیرین می‌سازند.

عضو کابینه دولت مردمی اثر تربیتی مدارس خیرساز بر دانش‌آموزان را بیشتر دانست و افزود: دانش آموزانی که در مدارس خیرساز تحصیل می‌کنند، با اندیشیدن به این موضوع، کار ارزشمند خیرین را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به شعار امسال و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، تصریح کرد: تولید دانش‌بنیان به وسیله نیروی انسانی متخصص انجام می‌شود و ضروری است از ابتدای دوران کودکی، فرزندانمان را در این راستا تربیت کنیم، بنابراین تا زمانی که دانش آموزان آمادگی لازم را نداشته باشند، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی شکل نخواهد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش، اثرات آموزش را در همه مسائل کشور، مشهود دانست و ادامه داد: تاکنون الگوی ما در زمینه دانش‌آموزان کم ‌برخوردار، به صورت نقطه‌ای بود، اما اکنون الگوی یکپارچه‌ای داریم که قطعا با ورود نهادها و اشخاص مختلف و مراکز دانش‌بنیان و خلاق، شاهد هم‌افزایی بیشتر و اتفاقات خوبی خواهیم بود، لذا امیدواریم شاهد تحقق عدالت تربیتی و آموزشی باشیم.

عضو کابینه دولت مردمی، نقش آموزش و پرورش را در جامعه دانش بنیان بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: در راستای عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی برابر، قرارگاهی در حوزه ستادی تشکیل دادیم و در ابتدا ۱۶استان را هدف‌گذاری کردیم، امیدواریم در سال تحصیلی آینده خروجی فعالیت‌های این قرارگاه را شاهد باشیم، البته۴۰۰محله مذکور در مفاد تفاهم‌نامه در اولویت فعالیت این قرارگاه است.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا