جدیدترین اخبار

ارائه مشاوره فوری به دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی در مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو از راه اندازی خط تلفن فوریت‌های مشاوره‌ای به شماره ۱۵۷۰

خبرداد و اظهاركرد: كسانی كه نیازمند مشاوره فوری هستند می‌توانند از ۸ صبح تا ۸ شب با این شماره تماس گرفته و مشاوره اولیه را دریافت كنند.

مدرسه آنلاین- اصغر باقرزاده درمورد ارتقای هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش به مراكز مشاوره در مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو اظهاركرد: دانش آموزان علاوه بر معلم قرآن و ورزش و مربی پرورشی به افرادی هم نیاز دارند تا درمورد مسائل خودشان با آنها صحبت كنند و مشاوره تخصصی بگیرند. همین نیاز باعث شد تا مراكز تخصصی مشاوره تربیتی برای دانش آموزان تأسیس شود.

وی با اشاره به وجود ۳۴۳ مركز مشاوره در مراكز استان‌ها گفت: تعداد ۷۱۷ هسته‌های مشاور نیز در ادارات كل آموزش و پرورش داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی با بیان اینكه طرح «ارتقای هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش به مراكز مشاوره» از دو هفته قبل آغاز شده افزود: برای ۳۴۳ هسته مشاور جای مخصوصی را در نظر گرفتیم تا بتوانند خدمات بیشتری ارائه دهند.

باقرزاده با اشاره به اینكه در هر مركز ۶ مشاور مستقر می‌شوند، گفت: این مراكز می‌توانند جوابگوی نیاز دانش آموزان باشند و اولیا و دانش آموزان نیز می‌توانند از این مراكز استفاده كنند.

وي همچنین از راه اندازی خط تلفن فوریت‌های مشاوره‌ای به شماره ۱۵۷۰ خبرداد و اظهاركرد: كسانی كه نیازمند مشاوره فوری و مشورت‌های فوریتی هستند می‌توانند از ۸ صبح تا ۸ شب با این شماره تماس گرفته و مشاوره اولیه را دریافت كنند و اگر هم مشكل به بررسی بیشتر احتیاج داشته باشد به مراكز مشاوره معرفی می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: این مشاوره‌ها در حوزه تربیتی، هدایت تحصیلی و آسیب‌های اجتماعی است كه با تعرفه بسیار پایین ارائه می‌شود و هزینه مشاوره‌های تخصصی نیز برای دانش آموزان و اولیا نسبت به مراكز مشاوره دیگر بسیار پایین است.

باقرزاده با اشاره به وجود ۱۳ هزار مشاور در آموزش و پرورش گفت: ما در حال حاضر۳۰ هزار مشاور در مراكز مشاوره آموزش و پرورش كم داریم و به همین دلیل از «مراكز مشاوره امین» كه در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه قم مستقر هستند، دعوت به همكاری كردیم.

منبع: روابط عمومی وزارت آموزش و پروش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا