بازی ریاضیزنگ تفریح

آزمون هوش؛ چرا درپوش گرد برای درپوش فاضلاب بهتر است؟

از جمله نیازهای روزمرۀ کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– سرگرمی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها می‌توانند در خانه و هرجای دیگر انجام دهند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از آن لذت هم ببرند. سرگرمی حل معما و آزمون‌های هوش از آن جمله است که ما بنا داریم به‌طور مرتب یک آزمون و معما داشته باشیم.

IQ مخفف هوشبهر است و به نمرۀ دریافت‌شده در آزمون‌های استاندارد هوش اشاره دارد. نمرۀ این آزمون‌ها گرچه نشان از هوش و توانایی هوشی دارد اما به مرور و با تمرین و ممارست، هوش پرورده می‌شود و ممکن است فردی که ابتدا نمرۀ چندان بالایی نمی‌گرفته، کم‌کم و با حل معماها و آزمون‌های هوش بیشتر بتواند نمرۀ عالی بگیرد. بدین منظور ما آزمون‌های مختلف هوش را برای شما درنظر گرفته‌ایم که سعی می‌کنیم روزانه اینجا منتشر کنیم.

به سؤال زیر دو دقیقه فکر کنید و بعد پاسخ دهید. این سؤال بیش از یک جواب دارد. اگر پاسختان درست بود، نمرۀ 2 برای خودتان منظور کنید.

*چرا استفاده از درپوش گرد برای فاضلاب بهتر از درپوش چهارگوش است؟ به عکس نگاه کنید و به این موضوع فکر کنید.

پاسخ: 

1-درپوش مربع ممکن است بچرخد و به صورت قطری از سوراخ پایین بیفتد اما این اتفاق برای درپوش گرد نمی‌افتد.

2- درپوش گرد را می‌توان مانند چرخ، چرخاند و جابه‌جا کرد تا نیازی به بلند کردن آن نباشد.

 

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. چون گرد بوده و به هیچ وجه داخل فاضلاب سقوط نمیکنه .اما اگر مربع یا مستطیل شکل بود به درون سقوط میکرد

  2. باید برای جلوگیری از سرقت، آنها را با لولا به چهارچوب اصلی وصل کرد و یا از موادی ساخت که برای سارقان جاذبه نداشته باشد.
    البته ربطی به موضوع نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا