جدیدترین اخبار

گرد و غبار مدارس اردبیل را تعطیل کرد

معاون توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: به دلیل پدیده گرد و غبار و وزش تندباد مدارس و دانشگاه‌های استان اردبیل فردا سه‌شنبه ۱۶ اسفند تعطیل شد.

مدرسه آنلاین- کاظم دبیر عصر دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی در اردبیل اظهار کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز به غیر از مراکز امدادی، درمانی و خدمات‌رسانی، فردا از ۱۰ صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی به ناسالم بودن شرایط جوی در استان اشاره کرد و گفت: کودکان و سالمندان از تردد در سطح شهر پرهیز کرده و سایر افراد جامعه نیز از کارهای سنگین و پرخطر در این آب و هوا و شرایط جوی خودداری کنند.

معاون توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: به دنبال وزش تندباد شدید ستاد مدیریت بحران نیز جلسات خود را برگزار کرده تا تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به شهرستان‌های مختلف ابلاغ شده است.

اما تندبادی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت اردبیل و ۱۳۰ کیلومتر در ساعت مشگین‌شهر را درنوردید و بر اساس اعلام هواشناسی استان این شرایط جوی نامساعد همراه با گرد و غبار تا عصر فردا ادامه خواهد داشت و با خروج این سامانه، هوای بارشی در برخی از مناطق استان حاکم خواهد شد.

با بالا گرفتن انتشار ریزگرد و گرد و غبار در اردبیل، بسیاری از برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت هفته درختکاری به روزهای آینده موکول شده و در زندگی عادی و روزمره مردم نیز اختلال رخ داده است.

از مشگین‌شهر نیز خبر می‌رسد علاوه بر تخریب خانه‌های فرسوده و کهنه، برخی از درختان کهنسال نیز به همراه تابلوی سطح شهر تخریب و شکسته شده و به برخی از تأسیسات عمومی نیز خسارتی وارد شده است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا