بهداشت و درمانجدیدترین اخبارمامان بابا

کودکان بیشترین مبتلایان به آنفلوانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه کودکان بیشترین مبتلایان به آنفلوانزا در این استان هستند، گفت: تاکنون مورد فوتی ناشی از این ویروس نداشته ایم.

مدرسه آنلاین- علی علیمحمدی با اشاره به اینکه عمده افراد مبتلا به آنفلوانزا در استان مرکزی را کودکان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: باید والدین نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک که از ابتلاء جلوگیری می‌کند، بیشتر توجه داشته باشند.

علیمحمدی با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا در استان مرکزی با اتخاذ تدابیر لازم بهداشتی و درمانی شرایط مهار شده‌ای دارد، افزود: شمار افرادی که به علت ابتلاء به آنفلوانزا به مراکز درمانی مراجعه دارند نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.

وی تأکید کرد: دانش آموزان مبتلا به علائم سرماخوردگی با استراحت در منزل از رفتن به مدرسه اجتناب کنند تا زنجیره انتقال به همکلاسی‌های خود را قطع کنند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: آنفلوانزا یک ماه زودتر از سال‌های گذشته در بین مردم به خصوص کودکان شیوع یافته است و بهترین راهکار بعد از ابتلاء نیز استراحت و تغذیه مناسب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در انتها تاکید کرد: تاکنون هیچ بیماری در این استان با ابتلاء به آنفلوآنزا فوت نکرده است و مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خود را از ابتلاء مصون نگه دارند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا