خبر ویژه

مستنداتی از ادعای تقلب در امتحانات نهایی

 همزمان با آغاز امتحانات نهایی دانش آموزان و با توجه به اهمیت نتایج این امتحانات در کنکور سراسری، مستنداتی از وقوع تقلب و تخلف های گسترده در امتحانات نهایی منتشر می شود.

مدرسه آنلاین- انتشار گسترده این مستندات که بیانگر تقلب در امتحانات نهایی دانش آموزان است، در حالی در شبکه های مجازی به ویژه تلگرام صورت می پذیرد که از آنسو مسئولان وقوع چنین تخلفاتی را تأیید نمی کنند!

این مستندات و اخبار منتشر شده نشان می دهد که ادمین برخی کانال های تلگرامی بلافاصله پس از شروع امتحانات اقدام به انتشار تصاویر برگه های امتحانی به همراه پاسخ برای آن دسته از دانش آموزانی می کنند که از قبل هزینه این سرویس ها را پرداخت کرده اند.

انتشار این تصاویر و فشار روانی سنگینی که بر دانش آموزانی که وارد چنین چرخه هایی نمی شوند، در حالی است که از آنسو وزیر آموزش و پرورش از اساس چنین تخلفاتی را تکذیب کرد.

یوسف نوری روز گذشته و در پاسخ به این سوال که بسیاری از کانال‌ها سوالات و جواب امتحانات نهایی را در حین آزمون منتشر کرده‌اند گفت: این کانال‌ها دست خودشان است.

نوری اگر چه مشخص نکرد منظورش از خودشان چه کسانی هستند گفت: به هر حال دوستانم بررسی می‌کنند ببینند آیا انتشار این سوالات در کانال‌ها منجر به تقلب شده است یا نه اما مشکلی وجود ندارد.

همانطور که اشاره شد این واکنش و تکذیب ها حتی اگر صحت داشته باشد، اما باید بپذیریم که بر اساس مستندات موجود برخی ادمین ها با ورود به این فضا و احتمالاً فروش سئوالات اشتباه در حال سوء استفاده از دانش آموزان و کلاهبرداری هستند و این شرایط در بهترین حالت حتی اگر منجر به بی عدالتی در نتایج امتحانات نشود، فشار روانی سنگینی را به سایر دانش آموزان تحمیل می کند.

بر این اساس به نظر لازم است نهادهای مسئولی چون پلیس فتا و وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی به این مقوله ورود کنند و بیش از این اجازه جولان کلاهبرداران در فضای مجازی را ندهند.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار مصوبه عادلانه ای هست این چنین تقلبات داخل کنکور سراسری هم هست

  2. اولا اینها نتیجه تکنولوژی است و نمی توان با آن جنگید . صرف وجود تقلب هم تایید ناتوانی مسئولین نیست . باید روش تغییر کند . شرط معدل باید کامل حذف شود چون فعلا هیچ راهی برای کنترل تقلب وجود ندارد . در بلند مدت باید با اصلاح اقتصادی و به دنبال آن فرهنگی ، صف کنکور مخصوصا در رشته های پرمتقاضی جمع شود . در حال حاضر جز کنکور هیچ راه مناسبی برای ورود به دانشگاه نیست و خواهی نخواهی فساد هم وجود دارد منتها در کنکور کمتر از امتحانات نهایی است . تا کشور به طور کلان مسیر درست را نیابد ، آش همین آش و کاسه همین کاسه خواهد بود . هر کسی جز اینها گفت ، بدانید که برای استیصال مردم کیسه دوخته است .

  3. فقط قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور تجربی بهترین راه حل هست
    و نکته دوم، در چنین شرایطی حذف تاثیر معدل

  4. سلام. با سرچ عبارت تقلب گسترده در امتحانات نهایی در سایت گوگل اخبار رسمی تقلب گسترده در امتحانات نهایی مدارس رو مشاهده میکنید. در کنکور سراسری که یک الی دو روز در سال برگزار میشه تقلب اتفاق میفته در نتیجه در امتحانات نهایی که هر سال حدود 90 روز
    دی و خرداد و شهریور برگزار میشه تقلب گسترده تر هست و سوال ها به همراه پاسخ چند دقیقه بعد از شروع امتحان در کانال های بزرگ تلگرامی قرار میگیره و آنهایی که در جلسه آزمون موبایل یا هنذفری نامرعی بردند از جواب ها استفاده میکنند. تکلیف افرادی که پارسال در امتحانات نهایی مدارس تقلب کردن
    و بیست گرفتن و 40 درصد کنکورشون رو تضمین کردن چیه !؟ خواستار لغو فوری تاثیر قطعی معدل در کنکور هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا