جدیدترین اخبارمدرسه

مدرسه حاج محمدحسین خان عطایی در کجاست؟

روستای نوغاب بر دامنه کوهی بنا شده و از دور که به آن نگاه کنیم حالت پلکانی به خود گرفته است. تقریبا اکثر خانه های این روستا در بخش مرکزی ساخته شده. یک اتفاق مهم آن است که امسال همزمان با هفته وحدت، مدرسه ای با ۶ کلاس با حضور استاندار خراسان جنوبی در روستای نوغاب افتتاح شد.

مدرسه آنلاین – روستای نوغاب واقع در 15 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان و 80 کیلومتری شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد.

جمعیت روستا بر اساس خانه وار بالغ بر هشتصد و هفتاد خانه وار و جمعیت سرانه روستا بالغ بر چهار هزار  نفر می باشد. نژاد مردم نیز مانند سایر مردم شهرستان درمیان آریایی و با زبان فارسی و لهجه ی خاص خود هستند ، اهالی این روستا بر مذهب تسنن و فقه حنفی هستند. 

امسال در این روستا همزمان با هفته وحدت مراسم افتتاح یک مدرسه 6 کلاسه با حضور استاندار خراسان جنوبی، ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع شهرستان درمیان، فرمانداران شهرستان‌های تلفیقی و جمعی از مسوولان استان در روستای نوغاب برگزار شد.

اعتبار هزینه شده برای احداث این مدرسه از محل منابع دولتی و کمک خیر ۴۰ میلیارد ریال است.

همچنین مساحت آموزشی ۷۴۶ متر مربع و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع محوطه سازی از مشخصات فنی آموزشگاه حاج محمدحسین خان عطایی نوغاب است.





نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا