تغذیهمامان بابا

طرز تهیه‌ی یک شیرینی بدون فر، ارزان و فوری؛ لادو شیرینی خوشمزه‌ی هندی

پخت شیرینی در منزل علاوه بر اینکه هنر و سلیقۀ کدبانوها را نشان می‌دهد، از نظر هزینه نیز مقرون به‌صرفه است.

مدرسه آنلاین– پخت شیرینی‌های خانگی به نوعی سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود و لذت‌بخش است. عطر شیرینی که در منزل می‌پیچد با خودش سرزندگی می‌آورد. شیرینی‌های خانگی به همان خوشمزگی شیرینی‌های قنادی است با این تفاوت که ظاهرش را خودتان با سلیقه و هنر خودتان می‌توانید طراحی کنید.

امروز طرز تهیۀ یک شیرینی خوشمزۀ بدون فر را برای آموزش در نظر گرفته‌ایم. این شیرینی مخصوص کشور هند است و خیلی فوری و راحت می‌توان آن را درست کرد. مواد لازم برای این شیرینی در دسترس و خیلی ارزان است. طعم آن نیز فوق‌العاده است. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر لادو:

آرد نخودچی: 1 فنجان
آّب: 4/3 فنجان
دانه‌های خربزه: نصف قاشق غذاخوری (می‌توان از هر نوع مغزی استفاده کرد.)
روغن: به مقدار لازم (بهتر است روغن حیوانی باشد.)

مواد لازم برای شربت

شکر سفید دانه ریز: ۱ فنجان ( ۲۰۰ گرم )
آب: ۱/۲ فنجان ( ۱۲۰ میلی لیتر )
گلاب: ۱٫۵ قاشق چایخوری
پودر هل: ۱/۴ قاشق چایخوری
آب لیمو: ۱ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی: به مقدار لازم

طرز تهیۀ شربت:

داخل قابلمه‌ای سه فنجان آب ریخته  روی حرارت بگذارید. وقتی به جوش آمد شکر را به آن اضافه کنید. وقتی شکر حل شد و شربت به غلظت مورد نظر رسید، گلاب، هل، آبلیمو و رنگ خوراکی را اضافه کنید. هم بزنید و وقتی ترکیب شد، زیرش را خاموش کنید.

طرز تهیۀ خمیر یا بوندی لاتو

مرحلۀ اول:

ابتدا آرد نخودچی را داخل یک کاسۀ بزرگ بریزید و به آن آب اضافه کنید. اگر خواستید رنگ خوراکی را هم اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. بعد به اندازۀ سه قاشق غذاخوری آب به خمیراضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه به خمیر استراحت دهید.

مرحلۀ دوم:

 خمیر باید یکدست و روان باشد. بعد از آن روغن را داخل یک تابه بریزید و روی حرارت متوسط به بالا قرار دهید تا گرم شود. کفگیر سوراخ‌دار را به اندازۀ ۱۰ سانتی متر بالای تابه قرار دهید. به اندازۀ نصف یا یک ملاقه از خمیر را بردارید.

مرحلۀ سوم:

اندکی خمیر روی کفگیر ریخته به سرعت خمیر را از بین سوراخ‌ها عبور داده تا بوندیس‌ها (خمیرهای کوچک گلوله‌ای شکل) ایجاد شود. بعد از این که خمیر را روی مفگیر ریختید سریعاً آن را تکان دهید تا همۀ خمیر داخل روغن داغ ریخته شود. بعد به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه در روغن داغ سرخ کنید تا رنگ آن تغییر رنگ پیدا نکند. دو قاشق برای برداشتن سریع لادو ها هم دم دستتان آماده کنید.

 اگر خمیرها خیلی سرخ شوند خشک و ترد می‌شوند. وقتی روغن از جلز و ولز افتاد، یعنی بوندی شما کاملاً سرخ شده. مدت زمان تقریبی در این مرحله 45 ثانیه تا 1 دقیقه است.

مرحلۀ چهارم:

بوندی‌ها را با قاشقی بزرگ از درون تابه برداشته و روغنشان را کاملاً بگیرید. سپس آنها را مستقیماً درون ظرف شهد داغ بریزید. 

مرحلۀ پنجم:

بعد از اینکه شهد را جذب کرد، از شربت دربیاورید و با مغزیجات در مخلوط‌کنید بریزید. حالا دستتان را چرب کنید و به اندازۀ گردو از مواد برداشته و آن را گلوله کنید و در ظرف مورد نظر بچینید و با مغزپسته و یا هر چیز دیگری که دوست دارید تزیین کنید.

نوش جانتان!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اه اه اه خنک ترین و بیمزه ترین سایتی که در این سی سال وبگردیم دیدم هست این سایت لطفا پایانش بدین خواهش میکنم
    مخصوصا این فیلمهای چیپ و بیمزه از کلاسهای درس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    حدس میزنم وابسته به وزارت آموزش و پرورش باشه
    خودتون بفرمایید خاصیت این فعالیت چیه و چه دردی رو از این جامعه برمیداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگه تمومش نکنین مطمئن باشید این سایت رو به زوال خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا